هواوی احتمالا بر روی یک گوشی مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر کار می‌کند

انگار همین دیروز بود که استفاده از نمایشگرهای ناچ‌دار به رویکردی غالب در دنیای موبایل تبدیل شد و واژه “بدون‌حاشیه” نیز به‌تدریج در کنار آن مورد استفاده قرار گرفت. با این‌حال امروزه از مقوله ناچ عبور کرده و با حفره دوربین تعبیه شده روی نمایشگرها سروکار داریم. اما به‌نظر می‌رسد که این رویکرد نیز به‌تدریج کنار گذاشته خواهد شد. با این‌حال در مسیر تولید دستگاهی یکپارچه با طراحی تمام‌صفحه واقعی، کماکان موانع چشمگیری وجود دارند.

پیش‌تر شرکت‌های اوپو و شیائومی، کار بر روی نمونه‌های اولیه دستگاهی با دوربین‌هایی در زیر نمایشگر را آغاز کردند و اخیرا تصاویری از این گجت‌ها نیز منتشر شد. همچنین شایعات نه‌چندان محدود نشان می‌دهند که سایر کمپانی‌ها از جمله سامسونگ بر روی پیاده‌سازی دوربین‌های سلفی به‌صورت شبه‌یکپارچه با نمایشگر کار می‌کنند. در این راستا، چالش‌های بسیار زیادی وجود دارد؛ اما به‌نظر می‌رسد که الگوی طراحی مفهومی بدون‌حاشیه، وارد مراحل پایانی خود شده است.

علیرغم موانع وضع شده توسط ایالات‌متحده علیه هواوی، این کمپانی چینی از بلندپروازی خود پا پس نکشیده و به‌عنوان آخرین کمپانی بزرگ اعلام کرده که بر روی اسمارت‌فونی با دوربین یکپارچه با نمایشگر کار می‌کند. وب‌سایت WinFuture، تصاویری از جدیدترین پتنت‌های هواوی برای یک رابط کاربری موبایلی همراه با گونه جدیدی از دوربین سلفی را منتشر کرده است. همچنین وب‌سایت مذکور به‌صورت اجمالی، چگونگی پیاده‌سازی احتمالی دوربین یکپارچه با نمایشگر در اسمارت‌فون آینده را بررسی نموده است.

این پتنت شامل تصویری است که در آن، لنز دوربین ظاهرا مشهود بوده و از ایده‌ای مشابه نمایشگر حفره‌دار بهره می‌گیرد. با این‌حال در سایر تصاویر، رابط کاربری به‌وضوح بر روی دوربین کشیده شده است. در یکی از تصاویر، ظاهرا حلقه‌ای رنگارنگ در اطراف لنز دوربین قرار دارد که احتمالا نمایان‌گر نوعی چراغ اعلان خواهد بود. در یک تصویر دیگر، حالت فعلی دوربین در کنار لنز به نمایش گذاشته شده است.

البته این‌بار نیز همانند کلیه پتنت‌های دیگر هیچ تضمینی وجود ندارد که ویژگی‌های مذکور، ماهیتی حقیقی پیدا کنند. با این‌حال با توجه به رونمایی اوپو از دستگاه موردنظر خود و تائید خبر فعالیت سایر کمپانی‌ها در راستای تولید گوشی‌های مجهز به دوربین‌های یکپارچه با نمایشگر، فرضیه بررسی این ایده توسط هواوی نیز چندان دور از انتظار نخواهد بود. با این‌حال بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که سناریوی مذکور نهایتا به چه سرنوشتی دچار خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH