قابلیت FaceTime Attention Correction

حل شدن مشکل تماس‌های ویدیویی در فیس‌تایم با استفاده از قابلیت FaceTime Attention Correction در iOS 13

تماس‌های ویدیویی یکی از بهترین روش‌ها برای ارتباط بین دو یا چند نفر هستند. اما یکی از بزرگترین مشکلات این تماس‌ها، نگاه کردن طرف مقابل به نمایشگر تلفن است درحالی که این شخص باید به دوربین سلفی نگاه کند. حتی برخی افراد در هنگام تماس‌های ویدیویی احساس می‌کنند که حواس کاربر مقابلشان به آن‌ها نیست و این مشکل بعضی از افراد را آزار می‌دهد. این مشکل در iOS 13 با معرفی قابلیتی با نام FaceTime Attention Correction حل شده و انتظار می‌رود که شاهد تماس‌های ویدیویی بهتری باشیم.

اما باید بررسی کرد که قابلیت FaceTime Attention Correction چگونه کار می‌کند. اپل با استفاده از این روش یک تماس چشمی تقلبی ایجاد می‌کند. اپل این کار را توسط ARKit قدرتمند خود و محاسبات مربوط به دستکاری تصاویر انجام می‌دهد.

درحال حاضر، این قابلیت برروی بتای سوم iOS 13 و برروی آیفون‌ها XS و XS Max (و احتمالا آیفون XR) وجود دارد. به‌نظر می‌رسد که آیفون X از این قابلیت پشتیبانی نخواهد کرد. باتوجه به منتشر‌نشدن جزییات دقیقی از این قابلیت، نمی‌توان گفت که قدرت موردنیاز برای پردازش این ویژگی چقدر است. هم‌چنین، باتوجه به این موضوع که اپلیکیشن دوربین آیفون X دارای قابلیت پس‌پردازشی افکت‌ها مانند HDR نیست، نمی‌توان انتظار داشت که این ویژگی در آن اضافه شود.

قابلیت FaceTime Attention Correction با استفاده از ARKit به ثبت عمق چهره کاربر می‌پردازد و سپس با استفاده از محاسبات خود، چشمان شما را در موقعیت درست قرار می‌دهد. این ویژگی در ظاهر بسیار ساده عمل می‌کند اما در پشت ماجرا، پردازش‌های پیچیده‌ای برای این کار انجام می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH