گلکسی فولد

عمده مشکلات مربوط به گلکسی فولد حل شده اما زمان عرضه آن همچنان نامشخص است

دی جی کو، مدیرعامل سامسونگ در اوایل هفته جاری سکوت خود را درباره گلکسی فولد شکست. او مدتی پیش هم ماموریت خود را درباره تولید و عرضه این تلفن “شرم‌آور” توصیف کرده و از کاربران نیز عذرخواهی کرد. تاکنون نیز عرضه گلکسی فولد به عنوان انقلابی‌ترین اسمارتفون جهان، به تاخیر افتاده و صحبت‌ها هم‌چنان درباره زمان عرضه مجدد این تلفن تاشو ادامه دارند.

بیش از چهار ماه از عرضه اولیه گلکسی فولد و دو ماه‌و‌نیم از زمان پدیدار شدن ایرادات این گوشی می‌گذرد. خرابی‌های مربوط به نمایشگر تاشو این دستگاه موجب جمع‌آوری آن از بازار و توقف فروش آن شد. حتی برخی از نسخه‌های معیوب به تعداد محدودی در بازار حضور دارند و نمی‌توان گفت که تمامی نسخه‌های معیوب جمع‌آوری شده باشند. خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که عرضه مجدد گلکسی فولد تا رفع عیب‌های نمایشگر تاشو، حدود دو ماه به تاخیر می‌افتد. به گزارش این خبرگزاری، هدف سامسونگ از این تاخیر به گفته خودش، رفع خرابی‌های “شرم‌آور” نمایشگر است.

مسائل پشت‌پرده‌ای در رابطه با زمان عرضه گلکسی فولد وجود دارد

منابع آگاه و معتبر نشریه بلومبرگ ادعا می‌کنند که سامسونگ توانسته دو مشکل اساسی این تلفن را حل کند. مدتی پیش نیز مشخص شد که ایرادات این تلفن ناشی از معیوب بودن محافظ فیلم نمایشگر و لولاهای دستگاه بود. هم‌اکنون تمامی ایرادات پنل OLED تلفن حل شده و بدون هیچ نگرانی می‌توان از اولین تلفن تاشو سامسونگ استفاه کرد.

باتوجه به اخبار منتشر‌شده، می‌توان منتظر خبرهای خوبی ماند. اما سوالی که درباره این موضوع پیش می‌آید این است که اگر سامسونگ، وقت زیادی برای حل مشکلات و بهبود آن‌ها لازم داشت چرا این تلفن را زودتر از موعد روانه بازار کرد؟

جواب این سوال نیز واضح است. یکی از پاسخ‌های احتمالی به این سوال، رقابت سامسونگ با هواوی است که هواوی نیز درحال عرضه هندست تاشو میت ایکس بود. لازم‌به ذکر است که عرضه میت ایکس هم به دلایل مختلفی مثل ترس هواوی از ایرادات گلکسی فولد، به تاخیر افتاد.

بسیاری از افراد تصور می‌کردند که لایه محافظ نمایشگر از روی آن جدا می‌شود.

یکی دیگر از دلایل تاخیر در عرضه گلکسی فولد، بهبود سایر بخش‌های دستگاه است. شاید شما فکر کنید که این تلفن فقط در دو بخش دارای ایراد است، اما سامسونگ اینطور فکر نمی‌کند و درحال بهبود مابقی بخش‌های تلفن جهت جلوگیری از بروز هر ایراد دیگری است. دی جی کو اعلام کرد که مسائل بیشتری در “روند بهبود” دستگاه وجود دارند که حتی ما درباره آن‌ها هیچ فکری نکرده بودیم. این مشکلات نیز درحال بررسی و حل‌شدن هستند.

انتظار عرضه گلکسی فولد در ماه اوت را نداشته باشید

ترس سامسونگی‌ها از تکرار حوادث فاجعه‌بار، مانند انفجار باتری‌های نوت 7 و مشکلات جدی گلکسی فولد باعث شده تا این شرکت تمامی وقت خود را برای رفع ایرادات و بهبودهای اولین تلفن تاشو خود صرف کند. سامسونگ در این رابطه هیچ عجله‌ای ندارد و ارزیابی‌های کامل خود از این تلفن را به‌طوری که شامل طراحی، تولید و کنترل کیفیت است، انجام خواهد داد. بنابراین، نمی‌توان انتظار داشت که این تلفن در کنار گلکسی نوت 10 و در اواخر ماه جاری یا ماه آینده عرضه شود.

باتوجه به گزارش بلومبرگ، کره‌ای‌ها ایراداتی مثل شکاف‌های کوچک در بین صفحه‌نمایش و حاشیه‌ها‌ی آن را پیدا کرده‌اند و در حال رفع مشکلات مربوط به محافظ پلاستیکی نمایشگر هستند تا احتمال ایجاد چروک در نمایشگر را کاهش دهند.

بسیاری از افراد، دیگر به گلکسی فولد امیدی ندارند و معتقدند که بعید است این تلفن کامل‌ترین تلفن تاشو جهان باشد و هم‌چنان ایراداتی خواهد داشت. اما اگر این تفکرات منفی‌گرایانه را کنار بگذاریم، می‌توان امیدوار بود که گلکسی فولد، سامسونگ را به کمال مطلق رسانده و این شرکت کره‌ای در یک دهه اخیر حیات خود آغاز‌گر تولید یکی از انقلابی‌ترین محصولات فناوری باشد.

درنهایت این نکته را نیز باید گفت که اگر گلکسی فولد بدون هیچ مشکلی عرضه شود، می‌توان آن را به عنوان یک داستان موفقیت بزرگ توصیف کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH