تراشه‌های 5 نانومتری سامسونگ در سال 2020 روانه بازار می‌شوند

صنایع ریخته‌گری سامسونگ، خبر تهیه ابزارهایی با بهره‌وری بالا از شرکای خود برای آغاز توسعه فرآیند جدید تولید 5LPE (پنج نانومتری کم‌مصرف سریع) را تایید نموده است. فناوری جدید کماکان بر لیتوگرافی EUV کمپانی متکی بوده و تولیدکنندگان تراشه به منظور تهیه الگوهای طراحی قابل‌اعتماد و کارآمد برای تراشه‌ها مستلزم دریافت تاییدیه ابزارهای طراحی با بهره‌وری‌ بالا هستند.

ابزار مذکور از هسته‌های پردازشی کورتکس A53 و کورتکس A57 شرکت ARM مبتنی بر فناوری 5LPE استفاده می‌کند. اما هسته‌های کورتکس A57 کماکان از ترانزیستورهای FinFET بهره می‌گیرند. انتظار می‌رود که بهره‌وری منطقی طراحی جدید در مقایسه با نمونه پیشین 25 درصد افزایش یابد؛ اما موضوع مهم‌تر این‌که میزان مصرف انرژی 20 درصد کاهش یافته یا کارآیی محصول 10 درصد افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارشات، فرآیند جدید 5LPE در مقایسه با فرآیند 7LPP از لایه‌های EUV بیش‌تری استفاده می‌کند؛ لذا این فرآیند احتمالا بایستی در خطوط تولید EUV کمپانی در شهر Hwaseong به‌کار گرفته شود. هزینه ساخت خطوط تولید حدودا برابر با 4.615 میلیارد دلار است و اجرای آن نیز تا انتهای سال جاری به پایان می‌رسد. در سال 2020، سطح تولید به سقف ظرفیت خود خواهد رسید و در همین مقطع زمانی، تراشه‌های مذکور برای دستگاه‌های پرچم‌دار سال آینده به‌کار گرفته خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH