قابلیت Ambient Mode به گوگل اسیستنت اضافه می‌شود

اوایل ماه جاری در خبرها گفته شد که تعدادی کد در نسخه بتای گوگل اپ پیدا شده که نشان‌دهنده مود امبینت گوگل اسیستنت است. امروز سایت 9to5Google اسکرین‌شات‌هایی از این مود (حالت) منتشر کرد که با ورژن ۱۰.۲۴ همان اپ فعال شده بود.

این اسکرین‌ها، زمان را در سمت چپ صفحه‌نمایش با یک آیکون آب‌وهوا (آفتابی، بارانی، ابری و غیره) و درجه‌حرارت را در همان ردیف ولی در سمت راست نمایشگر نمایش می‌دهند. ردیف بعدی شامل یک احوالپرسی در سه تایم مختلف روز (صبح‌به‌خیر، ظهربه‌خیر و عصربه‌خیر) است. در پایین صفحه نیز می‌توانید آیکون گوگل اسیستنت را پیدا کنید. با فشردن آن، صدایی شنیده می‌شود که می‌گوید «?Hi, how can I help» و به کاربر اجازه می‌دهد که انجام کاری را از گوگل اسیستنت درخواست نماید.

مود امبینت گوگل اسیستنت

فشار دادن آیکون ساعت، صفحه رابطی را بالا می‌آورد که شبیه رابط کاربری «نمایشگر همیشه روشن» در هنگام شارژ هندست پیکسل با استفاده از دستگاه پیکسل استند است. ظاهرا یک رابط کاربری دوم، بخشی از مود امبینت برای گوگل اسیستنت نیز هست. این صفحه، میانبرهایی را مشابه آنچه که بر روی صفحه آپدیت کمک‌کننده دیجیتالی خواهید دید، ارایه می‌دهد.

در بالای صفحه، یک درجه‌ حرارات نسبتا بزرگی وجود دارد که با شرایط آب‌وهوا که درست در زیر آن قرار دارد، همخوانی دارد. براساس اسکرین‌شات‌ها، میانبرهایی برای جهت‌های موجود بین دو مکان سفرشده در گوگل مپس، میانبری برای انجام یک تماس تلفنی و میانبرهایی برای یادآوری‌ها و زمان‌های آلارم وجود دارد. موضوع هرکدام از یادآورها می‌تواند بسته به زمان روز و موقعیت فعلی کاربر تغییر کند.

به‌علاوه، ویجت‌هایی بر روی آن ظاهر خواهند شد که به کاربر اجازه می‌دهند تا مدیای در حال پخش را از طریق صفحه، کنترل کند. به‌خاطر اینکه گوگل هنوز در پروسه طراحی این قابلیت قرار دارد، از یک‌سری نوشته‌های سیاه رنگ بر روی یک بک‌گراند سیاه استفاده شده که خواندن اسکرین‌شات‌ها را مشکل می‌کند.

مود امبینت گوگل اسیستنت

لازم به گفتن نیست که کاربران پیکسل مجبور خواهند بود تا زمان عرضه رسمی مود امبینت گوگل اسیستنت صبر نمایند. در حال حاضر، تعدادی از میانبرهایی که در این مود می‌بینید، در صفحه آپدیت گوگل اسیستنت قابل یافتن هستند. برای اینکار، برنامه را باز کنید و بر روی آیکون موجود در سمت چپ و پایین صفحه‌نمایش تب کنید. سپس در بالای نمایشگر، در زیر اطلاعات آب‌وهوا، تعدادی از میانبرهایِ با اسکرولینگ افقی را درست مشابه آنچه که انتظار دارید در مود امبینت ببینید، پیدا خواهید کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH