آموزش غیرفعال کردن گوگل اسیستنت گوشی و دستگاه‌های هوشمند خانگی

نمی‌شود انکار کرد که گوگل اسیستنت یک ابزار مفید به حساب می‌آید. از زمان عرضه اولیه بر روی گوشی‌های هوشمند تا به امروز، این دستیار هوشمند، پیشرفت زیادی کرده است. البته با این وجود، برخی از کاربران نیازی به استفاده از آن نمی‌بینند. شاید از بسیاری از مردم شنیده باشید که می‌گویند گوگل اسیستنت گوشی‌ آن‌ها در مواقعی که بدان نیازی ندارند، بالا می‌‎آید. در هر صورت با غیرفعال کردن گوگل اسیستنت خود می‌توانید بیشتر حریم خصوصی خود را حفظ کرده و دیگر شاهد ضبط مداوم سخنان خود توسط گوشی نیز نباشید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا نحوه غیرفعال کردن دستیار صوتی گوگل را در چند گام به شما آموزش دهیم.

چرا کاربران از دستیار صوتی گوگل ناراضی هستند؟

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که گوگل اسیستنت بدون درخواست شما، فعال شده باشد. به همین دلیل هم تعجبی ندارد که بسیاری از کاربران اکوسیستم گوگل، عبارت “نحوه غیرفعال کردن گوگل اسیستنت” را در اینترنت جست‌و‌جو کنند.

چنین مواردی بیشتر زمانی پیش می‌آید که در هنگام بازگشایی قفل گوشی، چندین بار دستیار صوتی گوگل فراخوانی می‌شود. این قضیه می‌‌تواند به طرق مختلفی رخ دهد. به هر حال هنگامی‌که گوگل اسیستنت فعال می‌شود، صدای شما را ضبط کرده، آن را تحلیل و سپس اقدامی مطابق با آن را انجام می‌دهد. چنین موردی می‌تواند باعث تأخیرهای ناخواسته شود.

شاید هم گوشی شما در جیبتان بوده ولی بازهم به‌صورت اتفاقی، دستیار صوتی گوگل فعال شود. گاهی اوقات نیز در میانه یک مکالمه، گوگل اسیستنت به اشتباه بخشی از سخنان شما را ضبط و تحلیل کرده و در واقع فکر می‌کند که شما درخواستی دارید و در نتیجه پاسخی را به شما تحویل می‌دهد! گاهی اوقات حتی در چنین مواقعی، دستیار صوتی گوگل پاسخ‌هایی را ارائه می‌دهد که اصلا به بحث شما مربوط نمی‌شوند.

نحوه غیرفعال کردن گوگل اسیستنت در گوشی‌های اندرویدی

اگر موارد بالا زیاد برای شما اتفاق افتاده و به همین دلیل میزان ناراحتی شما از این سرویس، بیش از مزایای آن است، آنگاه شاید زمان آن فرا رسیده باشد که آن را کنار بگذارید. در این رابطه نیز گزینه‌های زیادی را در اختیار دارید.

نحوه غیرفعال کردن صدای گوگل

اگر تصمیم دارید که گوگل اسیستنت را به‌کلی غیرفعال کنید، آنگاه باید گام‌های زیر را طی کنید:

  1. اپلیکیشن Google را بر روی گوشی خود اجرا کرده و سپس گزینه “More option” یا همان “سه-خط” را لمس کنید.
  2. به “Settings” بروید.
  3. “Google Assistant” را انتخاب کنید.
  4. به پایین و بخش “General” بروید.
  5. تیک کنار گزینه “Google Assistant” را لمس کنید.

در ادامه پیامی ظاهر شده و در رابطه با قابلیت‌هایی که غیرفعال می‌شوند، به شما هشدار می‌دهد. این پیام را نادیده گرفته و سپس بر روی “Turn Off” ضربه بزنید.

تمام شد! با طی کردن گام‌های بالا توانستید که ویژگی “hey Google” را برای حساب خود، غیرفعال کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: گوگل اسیستنت متن پیام‌های دریافتی در واتس‌اپ و تلگرام را برای شما می‌خواند!

شیوه جلوگیری از فعال شدن ناگهانی گوگل اسیستنت

در بالا یاد گرفتید که چگونه قابلیت Hey Google را به‌طور کامل غیرفعال کنید. اما شاید به دنبال راه‌کاری بگردید که کمی ملایم‌‎تر باشد. شاید شما از فعال شدن ناگهانی دستیار صوتی گوگل، ناراضی باشید، اما واقعا نخواهید که این دستیار هوشمند را به‌کلی غیرفعال کنید. خب، در این زمینه نیز راه‌کارهایی وجود دارند.

در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی، کلیدی اختصاصی جهت فراخوانی دستیار صوتی گوگل وجود دارد. در برخی دیگر از دستگاه‌ها نیز با نگه داشتن طولانی کلید پاور، می‌توانید این قابلیت را فعال کنید. بیایید تا در ادامه نگاهی به شیوه غیرفعال کردن هر دوی این‌ها بیندازیم.

در منوی تنظیمات گوشی خود، باید به بخش “Applications” یا “Apps” رفته و سپس قسمت “Default applications” را پیدا کنید و در ادامه بر روی اپلیکیشن “Device assistant” ضربه بزنید. شاید برخی و یا تمامی این گزینه‎ها بسته به شرکت سازنده گوشی شما، متفاوت باشند، اما در نهایت روش انجام کار یکسان است.

در اینجا می‌توانید مشخص کنید که در هنگام فشار دادن کلید شروع، کدام دستیار صوتی فعال شود. در اینجا ما فقط گوگل را داشته و اپلیکیشن دیگری نداریم.

اگر هیچ اپلیکیشنی را به‌عنوان “Default Assist app” انتخاب نکنید، آنگاه دستیار صوتی گوگل نیز در هنگام فشار دادن ناگهانی کلید و یا به زبان آوردن عبارت “Hey Google”، فعال نخواهد شد.

همان‌طور که پیش‌تر نیز بدان اشاره شد، این راه‌کار، روشی ملایم‌تر بوده و با استفاده از آن، کمتر نگران فعال شدن ناگهانی گوگل اسیستنت خود خواهید بود.

غیرفعال کردن گوگل اسیستنت

نحوه غیرفعال کردن گوگل اسیستنت بر روی دستگاه‌های Google Home

اگر قصد سرمایه‌گذاری بیشتر را در اکوسیستم اندروید داشته باشید، آنگاه به احتمال زیاد، یک اسپیکر هوشمند Google Home و یا یک دستگاه هوشمند دارای سیستم‌عامل اندروید نیز خواهید داشت. از آنجایی که اکثر این دستگاه‌ها، تکیه زیادی بر دستیار صوتی گوگل دارند، پس طبیعی است که گزینه غیرفعال کردن دستورات Hey Google بر روی این دستگاه‌‌ها نیز وجود داشته باشد.

نحوه جلوگیری از فعال شدن دستگاه‌های Google Home با عبارات Hey Google و یا Ok Google

ساده‌ترین راه‌کار جهت جلوگیری از گوش دادن این دستگاه‌ها به دستورات صوتی شما، استفاده از کلید فیزیکی تعبیه شده در اکثر این دستگاه‌ها است. بدین ترتیب می‌توانید قابلیت دستیار صوتی گوگل را برای آن دستگاه خاص، غیرفعال کنید.

جهت فعال کردن مجددا گوگل اسیستنت بر روی این دستگاه‌ها، کافی است که مجددا کلید فیزیکی دستیار صوتی را در حالت فعال قرار دهید. بدین ترتیب می‌توانید دستگاه‌ها را به‌صورت انفرادی مدیریت کنید. بنابراین دیگر نیازی به خاموش کردن این ویژگی برای کل حساب نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH