ارور 503

ارور 503 چیست و چگونه آن را برطرف کنیم؟

وقتی به دنیای وب‌سایت‌ها وارد می‌شوید، با طیف گسترده‌ای از چالش‌ها مواجه خواهید شد. ارور 503 نیز یکی از همین‌هاست. بی‌تردید اینترنت یکی از شاهکارهای بشر محسوب می‌شود. با کمک آن می‌توانیم کارهای روزمره و حتی حرفه‌ای خود را در خانه انجام دهیم، زندگی بهتری داشته باشیم و در وقت‌مان صرفه‌جویی نماییم. در حقیقت اینترنت در همه بخش‌ها حضور دارد و تاثیرات زیادی روی کسب‌وکار، هنر و… گذاشته است. در این بین سایت‌ها نیز سوگلی‌های فن‌آوری اینترنت به‌شمار می‌آیند. اما همیشه دسترسی به این تارنماها امکان‌پذیر نیست. در این نوبت می‌خواهیم به ارور 503 بپردازیم و راه‌حل خلاص شدن از شر آن را بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.

ارور 503 چیست؟

ارور 503

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم وب‌گردی همیشه هم بی‌نقص نیست و گاها با مشکلاتی نیز روبه‌رو خواهید شد. در واقع ارور 503 با مضمون «سرویس در دسترس نیست» زمانی به‌نمایش درمی‌آید که وب‌سایت‌ها قادر به جوابگویی به درخواست شما نیستند. در این موقعیت نمی‌توانید (لااقل برای مدتی) به آدرس مورد نظرتان دسترسی داشته باشید. این ارور می‌تواند در زمان‌های مختلفی روی دهد. به‌عنوان مثال وقتی در حال به‌روزرسانی پوسته وب‌سایت‌تان هستید، کاربران در آن لحظات با ارور 503 مواجه خواهند شد. به‌طور کلی این ارور وقتی ظاهر می‌شود که در حال آپدیت بخشی یا همه سایت‌ باشید. البته زمان‌های دیگری نیز این پیام به‌نمایش گذاشته خواهد شد. وقتی سرور بسیار شلوغ است و سایت ترافیک زیادی را دریافت می‌کند، ممکن است یوزرها با این ارور روبه‌رو شوند. اما خوش‌بختانه در بیش‌تر اوقات بعد از اتمام به‌روزرسانی یا کاهش تعداد درخواست‌ها این مشکل حل خواهد شد. ارور 503 به شکل‌های گوناگونی نشان داده می‌شود که تمامی آن‌ها را در زیر لیست کرده‌ایم.

  • 503 Service Unavailable
  • 503 Service Temporarily Unavailable
  • Http/1.1 Service Unavailable
  • HTTP Server Error 503
  • Service Unavailable – DNS Failure
  • 503 Error
  • HTTP 503
  • HTTP Error 503
  • Error 503 Service Unavailable
  • Error 503 Backend fetch failed

برای پیشگیری از بروز این خطا نیز می‌توانید قبل از راه‌اندازی کمپین یا مسابقه‌تان اقدام به ارتقای سرورها نمایید و از تکنولوژی‌های بهتری بهره ببرید. از آن‌جا که ارور 503 توسط موتورهای جست‌وجوگر شناسایی می‌شود و یک نکته منفی نابخشودنی برای سئو سایت‌تان محسوب خواهد شد. به این ترتیب شاید همین خطا موجب کاهش رتبه شما در گوگل و بینگ شود. اما سوال اصلی این‌جاست که چگونه ارور مذکور را برطرف کنیم.

چگونگی برطرف کردن ارور 503

ارور 503

اگر به‌عنوان کاربر با این ارور مواجه شده‌اید، می‌توانید با رفرش کردن صفحه این خطا را برطرف کنید. اگر هم می‌خواهید این کار را سریع‌تر انجام دهید، قادرید از دکمه F5 برای آپدیت صفحه مورد نظر بهره ببرید.

راه‌حل دیگر خاموش و روشن کردن مودم‌ و لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی‌تان است. با این کار شاید مشکلات‌تان رفع شود.

اگر دسترسی به وب‌سایت مورد نظر برای‌تان اهمیت بالایی دارد و می‌خواهید هرچه سریع‌تر به خدمات یا محصول دل‌خواه‌تان دسترسی داشته باشد، می‌توانید با وب‌سایت ارتباط برقرار کنید و این مشکل را به آن‌ها گزارش بدهید.

گزینه دیگر این است که شکیبا باشید و چندین دقیقه بعد به سایت مورد نظرتان مراجعه نمایید. شاید تنها به دلیل ترافیک بالا با این ارور مواجه شده باشید و مطمئن باشید با کم شدن ترافیک این خطا نیز برطرف خواهد شد.

اگر مدیر سایت هستید و در یکی از صفحات یا ده‌ها پیج از سایت‌تان این خطا را مشاهده کردید، یکی از بهترین‌ راه‌ها تماس با شرکتی است که از آن سرور را خریداری نموده‌اید. آن‌ها در بیش‌تر اوقات مشکلات‌تان را در اسرع وقت حل می‌کنند یا به شما گوشزد خواهند کرد که ترافیک سایت‌تان بالا رفته و باید به فکر ارتقای سرور باشید. اگر هم قادر به این کار نیستید، پس شما هم باید صبر کنید تا این خطا با کاهش ترافیک سایت، برطرف گردد.

ارور 503

راه‌کار دیگر، استفاده از جدیدترین ورژن پلاگین‌ها و پوسته‌هاست. از این رو باید همیشه ابزارها و فن‌آوری‌های وب‌سایت خود را به‌روز کنید تا این ارور رفع شود. گفتنی‌ست معمولا نسخه‌های تازه دارای قابلیت‌های جدید هستند که امنیت سایت‌تان را افزایش می‌دهند و رضایت بیش‌تر کاربران را در پی دارند.

اگر به‌دنبال برطرف کردن و پیشگیری از این ارور هستید؛ پیشنهاد می‌دهیم تا جایی که می‌توانید فشار بر روی سرورها را کاهش دهید. برای مثال می‌توانید قید صفحات بی‌نهایت را بزنید یا کامنت‌های پیج‌ها را در صفحه‌ای جداگانه قرار دهید. از طرفی قادرید به کش کردن اطلاعات بپردازید. طیف گسترده‌ای از پلاگین‌ها و ابزارها نیز در این زمینه به بازار عرضه شده‌اند تا به‌راحتی فشار بر روی سرور را کاهش دهید.

1 در مورد “ارور 503 چیست و چگونه آن را برطرف کنیم؟”

  1. محسن محمدی

    سلام خسته نباشید
    یه سوالی داشتم میخواستم بدونم که این ارور مربوط به هاست میشه
    مثلا وقتی داریم از هاست بکآپ میگیریم؟
    این مشکل برای من پیش اومده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH