اسمارت‌فون‌ها! آمازون وارد می‌شود

خبرها و شنیده‌ها حاکی از آن است که غول تجارت الکترونیکی دنیا، یعنی آمازون تا نیمه‌های راه تولید اسمارت‌فونی تحت برند خودش پیش رفته است و قصد رقابت جدی با آی‌فون و اندروید را دارد. گفته شده است که آمازون برای تولید این گوشی از شرکت فاکسکان (Foxconn) کمک گرفته تا این محصول را برایش تولید کند.

هنوز جزییات دقیقی از این محصول آمازون در دست نیست ولی با توجه به نیت این شرکت در رقابت جدی با آی‌فون اپل، به طور حتم این دستگاه باید برخلاف Kindle Fire که بیشتر محصولی ارزان‌قیمت مناسب هر بودجه‌ای بود از نوع high-end (پیشرفته) باشد. از طرفی معلوم نیست از چه سیستم‌عاملی برای این گوشی استفاده خواهد شد، اما دور از ذهن نیست که از اندروید کاملا سفارشی‌شده همانند Kindle Fire استفاده شود. با توجه به اینکه آمازون فروشگاه اپلیکیشن مختص خودش را دارد و محتوای جامعی از کتاب، موسیقی، فیلم و غیره را در اختیار دارد، برایش مهم نیست که اجازه دسترسی به فروشگاه گوگل موسوم به Google Play را به کاربران این گوشی ندهد.

با در نظر گرفتن این اقدام آمازون، تحلیل کارشناسان از آینده این محصول به این شکل است که اگرچه برند این شرکت از جایگاهی در دنیای اسمارت‌فون‌ها برخوردار نیست، ولی حقیقت این است که آمازون بزرگترین و محبوب‌ترین فروشگاه آنلاین را اداره می‌کند که می‌تواند محصولش را در هر صفحه از سایت خود تبلیغ نماید. این قضیه در کنار محتوای غنی که در پشت این محصول خودش را به رخ خواهد کشید و از همه مهمتر قیمت احتمالی پایین این گوشی می‌تواند اسمارت‌فون آمازون را به یک موفقیت تجاری بزرگ برای این شرکت تبدیل کند.

پی نوشت:

از آنجا که ممکن است Foxconn برای خوانندگان گرامی چندان شناخته شده نباشد، بد نیست مختصر توضیحی در مورد آن بدهیم. Foxconn شرکتی تایوانی است که یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های قطعات الکترونیکی در جهان شناخته می‌شود. از بزرگترین و مشهورترین مشتریان این کمپانی برای طراحی، ساخت و تولید برخی از قطعات می‌توان به اپل، آمازون، سونی و مایکروسافت اشاره کرد.

2 در مورد “اسمارت‌فون‌ها! آمازون وارد می‌شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH