سامسونگ

اسمارت‌فون‌های سامسونگ سرعت دانلود بالاتری از هندست‌های اپل و هواوی دارند!

در حالی که شبکه 5G در اول راه قرار دارد، چند سالی می‌شود که شبکه 4G LTE به صورت گسترده در میان کاربران و اسمارت‌فون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در چند سال اخیر، صرف نظر از برند اسمارت‌فون، هر کسی می‌تواند با اتصال به شبکه 4G از سرعت اینترنت قابل قبولی برخوردار گردد. در هر صورت حالا گزارش جدیدی از طرف OpenSignal منتشر شده است که نشان می‌دهد اسمارت‌فون نیز تاثیر فراوانی بر روی سرعت اینترنت دارد. در این گزارش آمده است کاربران گوشی‌های سامسونگ در 32 درصد از کشورهای جهان اینترنت پرسرعت‌تری را تجربه می‌کنند.

سامسونگ

در این گزارش پس از سامسونگ شرکت اپل قرار گرفته است که در 17.5 درصد از کشورهای جهان سرعت اینترنت بالاتری نسبت به رقبا دارد. در دیگر کشورها هیچ کدام از شرکت‌های سامسونگ، اپل یا حتی هواوی برتری قابل ملاحظه‌ای ندارند. هنگامی که صحبت از سرعت واقعی دانلود می‌شود، سامسونگ به صورت میانگین در آمریکا 8.2 مگابایت سرعت بیشتری نسبت به اپل دارد. این مقدار به هیچ وجه کم محسوب نمی‌شود، اما در کشور نروژ همین اختلاف با گوشی‌های هواوی به 12 مگابایت و با آی‌فون‌های اپل به 14 مگابایت می‌رسد. البته باید گفت کوپرتینویی‌ها در کشورهایی مانند امارات و تایوان گوی سبقت را از رقیب کره‌ای ربوده‌اند و به کاربران خود سرعت بیشتری ارایه می‌کنند.

البته در این میان تنها برند عامل تعیین‌کننده نیست. در واقع هندست‌های بالارده با به کارگیری تجهیزات بهتر در زمینه فناوری شبکه و اتصالات، سرعت دانلود بیشتری برای کاربر خود فراهم می‌کنند. در حدود 25 کشور، اسمارت‌فون‌های بالارده دو برابر سرعت اینترنت بیشتری از گوشی‌های پایین‌رده دارند. در تایلند این مقدار به 4.3 برابر و در کانادا به 2.9 برابر می‌رسد. همچنین شرکت‌های مختلف با تولیدکنندگان مودم‌های متفاوتی کار می‌کنند؛ اسمارت‌فون‌های اندرویدی بیشتر از مودم‌های تولیدی کوالکام بهره می‌برند، در حالی که هواوی مودم‌های خود را استفاده می‌کند و اپل در چند سال اخیر از مودم‌های اینتل بهره‌مند شده است. بر اساس شنیده‌ها در این زمینه همکاری‌های اپل و کوالکام در آینده‌ای نزدیک بیشتر خواهد شد و در نهایت اپل مودم خود را تولید خواهد کرد.

سامسونگ

در این گزارش 23352908 دستگاه اسمارت‌فون در چهل کشور مورد آزمایش قرار گرفته است. هندست‌های آزمایش شده در سه دسته بالارده، میان‌رده و پایین‌رده گنجانده شده‌اند. نکته جالب در این خصوص آن است که اسمارت‌فون‌های سامسونگ در دسته بالارده، اسمارت‌فون‌های اپل در بین گوشی‌های میان‌رده و هندست‌های هواوی در میان گوشی‌های پایین‌رده رتبه اول را به خود اختصاص داده و سرعت اینترنت بالاتری در مقایسه با محصولات رقیب داشته‌اند. مطمئنا نتایج گفته شده تا چند سال اخیر جابجا خواهد شد، چرا که با گسترش شبکه 5G شرکت‌هایی مانند کوالکام به دنبال آن هستند تا جایگاه خود در بازار مودم‌ها را به عنوان بهترین و بزرگ‌ترین تولیدکننده مودم تثبیت و بهبود بخشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH