چگونه تلفن همراه یا تبلت خود را برای فروش آماده کنیم؟!

broken-ipad

آیا به فکر این هستید که گوشی یا تبلت هوشمند قدیمی و کهنه خود را بفروشید؟! آیا هیچ می‌دانستید قبل از فروش آن، باید کارهای مخصوصی انجام دهید تا اطلاعات شما دست کاربر دیگری نیافتد؟! امروز توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توانید تلفن همراه یا تبلت هوشمندتان را برای فروش به عنوان محصول دست دوم، آماده نمایید. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

سیم‌کارت خود را فراموش نکنید!

اغلب ما هنگامی که می‌خواهیم تلفن یا تبلت هوشمند خود را به فروش برسانیم، فراموش می‌کنیم که سیم‌کارت مان را برداریم. بدون آن، بسیاری از اطلاعات شخصی شما نظیر مخاطبان حذف می‌شود.

کارت حافظه یا مموری کارت خود را نیز خارج کنید!

احتمالا برای این‌که حافظه خالی تلفن یا تبلت هوشمند خود را افزایش دهید، آن را با یک کارت حافظه درگیر کرده‌اید. اگر می‌خواهید که تلفن همراه یا تبلت‌ خود را به‌فروش برسانید، پیشنهاد می‌کنم که کارت حافظه را بردارید. بسیاری از نرم‌افزارهای ریکاوری می‌توانند اطلاعات شخصی شما را که برروی کارت حافظه‌تان نقش بسته، بازیابی کنند. برای همین سعی کنید که هیچ‌وقت، کارت حافظه یا مموری کارت‌تان را برروی گوشی باقی نگذارید!

با این حال اگر مجبور شدید که چنین کاری را انجام دهید، حتما کارت‌حافظه خود را با نرم افزارهای حرفه‌ای Format کرده و از انجام فرمت‌های ساده، دوری کنید.

androidpit-settings-backup-reset

حافظه داخلی را خالی کرده و دیوایس‌ خود را به تنظیمات کارخانه‌ای آن، بازگردانید.

همان‌طور که باید خیلی مراقب باشید تا اطلاعات کارت حافظه‌تان به دست کسی نیافتد، باید در کنار آن از حافظه داخلی گوشی یا تبلت هوشمندتان غافل نشوید. برای همین پیشنهاد می‌کنم که حافظه داخلی را نیز فرمت یا Format نمایید. با انجام این فرآیند، تمام اطلاعات موجود از حساب‎‌های کاربری یا اکانت‌های شما حذف خواهد شد. البته تصاویر، آهنگ‌ها و برنامه‌ها نیز پاک می‌شوند. برای این‌که تمام این کارها را تک‌تک انجام ندهید، بهتر است که تبلت یا تلفن همراه خود را فکتوری ریست نمایید. برای انجام این کار به منوی تنظیمات مراجعه کرده و برروی Back up and reset ضربه بزنید. سپس عبارت Factory data را انتخاب نمایید.

همچنین اگر مایلید تا بخشی از اطلاعات شما برروی گوشی باقی بماند، می‌توانید از آن‌ها یک نسخه پشتیبان یا بک‌آپ تهیه کنید. به‌یاد داشته باشید که با فکتوری ریست کردن تبلت یا تلفن هوشمند خود، داده‌های زیر همگی حذف خواهند شد:

  • اکانت‌های ایمیل
  • اطلاعات و تنظیمات بازی‌ و برنامه‌‌ها
  • برنامه‌های نصب شده به غیر از برنامه‌های سیستمی
  • آهنگ
  • عکس

خسته نباشید! اکنون تلفن یا تبلت هوشمند شما برای فروش آماده شده است.

 

6 در مورد “چگونه تلفن همراه یا تبلت خود را برای فروش آماده کنیم؟!”

  1. سلام من تبلتمو فروختم مخاطبینی که قبلا از سیم کارتم به تبلت استخراج کردم هنوز داخل تبلته؟ ممنون

  2. علیرضاصادق پور

    من تبلت سامسونگ نوت هشت دارم از دستم افتاد تاجش شکست ولی صبحش میاد بردم گفتند 500 هزار باید بدی نادرست بشه آیا شما میتوانید درستش کنید یا ارزون تر بگیرید؟

  3. سیم‌کارت خود را فراموش نکنید!

    اغلب ما هنگامی که می‌خواهیم تلفن یا تبلت هوشمند خود را به فروش برسانیم، فراموش می‌کنیم که سیم‌کارت مان را برداریم. بدون آن، بسیاری از اطلاعات شخصی شما نظیر مخاطبان حذف می‌شود.

    چنین نیست ها!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH