مشکل سرفیس پرو 6

وجود یک مشکل در تبلت‌های سرفیس پرو 6 منجربه کاهش شدید فرکانس پردازنده می‌شود

برخی از صاحبان تبلت‌های سرفیس پرو 6 در انجمن ردیت از مشکل این تبلت در کاهش شدید فرکانس کاری پردازنده آن صحبت می‌کنند. به گفته این اشخاص، حتی با راه‌اندازی مجدد (Reboot) دستگاه نیز این مشکل حل نشده و فرکانس پردازنده به 400 مگاهرتز کاهش می‌یابد. به‌ نظر می‌رسد که این اتفاق پس از شارژ‌شدن کامل دستگاه و متصل ماندن آن به شارژر رخ می‌دهد. مقامات مایکروسافت نیز وجود این مشکل را تایید کرده و اظهار دارند که از این مسئله آگاه هستند و به‌منظور حل مشکل مذکور درحال کار برروی آپدیتی جدید هستند.

طبق گفته خبرگزاری TechRepublic، این مشکل به ویژگی پردازنده‌های شرکت اینتل مربوط می‌شود که پس از افزایش دمای پردازنده، فرکانس آن به شدت کاهش می‌یابد تا از آسیب رساندن به سایر بخش‌های سخت‌افزاری و ایجاد خسارت‌های مربوطه جلوگیری شود.

کاربران انجمن ردیت به منظور حل موقتی این مسئله، راه‌حلی را ارایه کرده‌اند. با جداکردن شارژر دستگاه و تغذیه تبلت از طریق باتری و هم‌چنین هارد‌ ریست می‌توان این مشکل را به‌طور موقت حل کرد. برای انجام فرآیند هارد ریست سرفیس پرو 6 می‌توان کلید پاور دستگاه را به مدت 20 ثانیه یا بیشتر نگه داشت.

در صورت عدم حل مشکل با استفاده از روش بالا، می‌توان با ورود به رابط UEFI سرفیس پرو 6 و فعال‌کردن گزینه محدودسازی شارژ دستگاه در صورت پرشدن باتری تا 50 درصد نسبت به حل مسئله اقدام کرد. با نگه‌داشتن دکمه افزایش صدا در هنگام روشن شدن تبلت می‌توان وارد منوی UEFI شد.

روش بعدی که می‌توان از آن به عنوان یک راه‌حل موقت یاد کرد، نصب نرم‌افزار ThrottleStop برای جلوگیری از کاهش سرعت CPU است.

پردازنده موجود در این تبلت بسته به مدل تبلت‌های سرفیس پرو 6 تا سرعت 1.9 گیگاهرتز کار می‌کنند. بنابراین، افت سرعت به 400 مگاهرتز باعث کندی شدید سیستم‌عامل می‌شود.

به نظر نمی‌رسد که مایکروسافت نیز مانند اپل قصد کند کردن تبلت‌های خود را داشته باشد، زیرا اپل در سال 2017 با اضافه‌کردن مخفیانه یک نرم‌افزار، سرعت برخی از مدل‌های آیفون را کاهش داد. البته این اقدام اپل به منظور جلوگیری از انجام فرآیند‌های سنگین نرم‌افزاری در آیفون‌های قدیمی بود، زیرا این فرآیند‌ها به دلیل ایجاد فشار برروی CPU دستگاه و باتری‌های قدیمی موجب آسیب‌ رساندن به تلفن و حتی کاربران می‌شد. اپل مدتی بعد از افشا‌شدن این خبر با عذرخواهی از مشتریان خود، 63 درصد برای تعویض باتری مدل‌های قدیمی تخفیف داد. هم‌چنین، سرویس Battery Health را در سیستم‌عامل ios 11 اضافه کرد.

تبلت سرفیس پرو 6 در اکتبر سال گذشته روانه بازار شد و اخبار جدید نشان می‌دهند که نسخه جدید آن تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH