مهلت سه‌ماه تعلیق تحریم هواوی پایان یافت؛ احتمال تمدید این مهلت وجود دارد

همانطور که مطلع هستید، وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا در ماه مه سال جاری میلادی به تحریم هواوی و قراردادن نام این شرکت چینی در لیست تحریم‌های این وزارتخانه پرداخت. این موضوع مانع از تجارت شرکت‌های آمریکایی با هواوی می‌شد و در صورتی که شرکت‌های آمریکایی نیاز به همکاری با این کمپانی چینی داشته باشند، مجوزهای مربوطه توسط دولت آمریکا تایید یا رد می‌شوند. اما با این حال، دولت آمریکا با تعلیق 90 روزه تحریم‌ هواوی به شرکت‌های خود اجازه داد تا کالاها و خدمات خود را به غول مخابراتی چینی بفروشند.

این مهلت 90 روزه در روز دوشنبه به پایان می‌رسد، اما گزارش جدید خبرگزاری رویترز نشان می‌دهد که این مهلت برای 90 روز دیگر تمدید خواهد شد. این اقدام، با هدف به حداقل رساندن اختلال در شرکت‌های آمریکایی انجام می‌شود که از تجهیزات هواوی در شبکه‌های ارتباطی خود استفاده می‌کنند. هواوی نیز در این میان می‌تواند به خرید قطعات الکترونیکی موردنیاز خود مانند پردازنده‌های مرکزی (CPU)، تراشه‌های حافظه و مودم تلفن بپردازد.

این شرکت چینی در سال 2018 حدود 70 میلیارد دلار برای خرید قطعات موردنیاز خود هزینه کرد که 11 میلیارد دلار آن به شرکت‌های بزرگ آمریکایی مانند اینتل، کوالکام و میکرون روانه شد.

به گفته دو منبع آگاه مرتبط با موضوع تحریم هواوی، مسئله تمدید مجدد تعلیق تحریم‌ هواوی نهایی نشده و احتمال دارد که اوضاع جاری تا آخرهفته تغییر کنند. انتظار می‌رود که در طول همین هفته نیز دونالد ترامپ و شی جین پینگ، رییس‌جمهور چین در یک تماس تلفنی با یکدیگر گفتگو کنند.

هواوی هنوز مجوزهای لازم برای خرید قطعات سخت‌افزاری و نرم‌افزارهای آمریکایی را در اختیار ندارد. شرکت‌های آمریکایی هم برای فروش محصولات خود به این شرکت به اخذ مجوزهای ویژه نیاز دارند. وزارت بازرگانی آمریکا نیز تاکنون بیش از پنجاه درخواست برای اخذ مجوز ویژه جهت تجارت با هواوی از شرکت‌ها دریافت کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH