ساعت هوشمند بلاکس

پس از چهار سال پروژه اولین ساعت هوشمند ماژولار جهان با نام بلاکس لغو شد

به نظر می‌رسد که پروژه توسعه ساعت هوشمند ماژولار بلاکس (Blocks) متوقف شده است. اصلی‌ترین مشکل فناوری‌های امروزی به غیرقابل ارتقا بودن آن‌ها مربوط می‌شود. این موضوع بدان معناست که شما مجبور به استفاده از فناوری‌ها و گجت‌های از رده خارج‌شده خواهید بود یا می‌توانید با صرف هزینه بیشتر نسبت به خرید فناوری‌ها و گجت‌های به‌روزتر اقدام کنید. به همین دلیل نیز ایده و مفهوم گجت‌های ماژولار مطرح شد، گجت‌هایی که می‌توان قطعات جدیدتری را برروی آن‌ها نصب کرد.

همین موضوع، علاقه کاربران و محبوب‌شدن ساعت هوشمند ماژولار بلاکس را به دنبال داشت. این ساعت هوشمند در سال 2015 میلادی توسط مجموعه استارت‌آپ‌های کیک‌استارتر (Kickstarter) معرفی و به بازار عرضه شد. اما اخبار جدید نشان می‌دهند که پس از چهار سال، پروژه ساعت هوشمند ماژولار بلاکس رسما لغو شده است. باتوجه به پیامی که تیم توسعه‌دهنده این ساعت منتشر کرده، می‌توان گفت که پروژه اولین ساعت هوشمند ماژولار جهان به دلیل برخی از مشکلات لغو شده است.

بیانیه تیم Blocks

به عنوان مثال، یکی از دلایلی که آن‌ها بیان کرده‌اند این بود که از دست‌دادن شرکای اصلی تولید و شرکای نرم‌افزاری باعث به‌وجود آمدن این مشکلات شد. هرچند، این شرکت تصمیم گرفت استقامت کند، اما ضرر‌ و زیان مالی دیوار استقامت را فرو ریخت. البته، آن‌ها در آن زمان موفق به فروش تعدادی محدود از این ساعت شدند اما بررسی‌ها نشان می‌داد که تجربه‌ای ایده‌آل در فروش ساعت‌ها حاضل نشده است.

متاسفانه، ماهیت پروژه‌های دارای سرمایه‌گذاران جمعی چنین مشکلاتی را به دنبال دارد. این پروژه‌ها علی‌رغم داشتن تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران باعث شکست استارت‌آپ‌ها می‌شود. شاید اگر پروژه ساعت هوشمند بلاکس متوقف نمی‌شد، رقابت جذابی را در بین ساعت‌های هوشمند امروزی شاهد بودیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH