خانوار ایرانی چقدر برای فناوری اطلاعات و ارتباطات هزینه می‎کند؟

هزینه خانوار ایرانی برای خدمات مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورمان، یکی از موضوعاتی است که برای موسسات تحقیقاتی و همچنین فعالان بازار آی‌تی کشور مهم است. این آمار به تازگی از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران استخراج شده که جزئیات آن را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش آی‌تی‌رسان، سازمان فناوری اطلاعات ایران در گزارشی از هزینه‌های مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات خانوار ایرانی خبر داد که نکات جالب توجهی به همراه دارد. هزینه‌های استخراج شده در این گزارش مجموع هزینه‌هایی است که برای موبایل، تلفن و اینترنت انجام شده و هزینه‌های مربوط به تجهیزات جانبی نیز در این گزارش دخالت داده شده است.

طبق آمارهای منتشر شده توسط این سازمان، هزینه‌های خانوار شهری ایرانی برای مصرف فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال چیزی در حدود 18 هزار میلیارد تومان بوده که بخش روستایی نیز هزینه 4 هزار میلیارد تومانی برای این موضوع داشته است. البته این آمار برای سال جاری نبوده و آخرین آمار جمع‌آوری شده متعلق به سال 96 بوده است که طبیعتا در صورت بروز کردن این آمار با نرخ ارز و هزینه‌های مربوط به تجهیزات، افزایش بسیار قابل توجهی خواهد داشت.

البته هزینه‌کرد خانوار شهری برای تجهیزات مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات چیزی در حدود 6 هزار میلیارد تومان در سال بوده است. به طور کلی این آمارها نشان می‌دهد که مصرف خانوار شهری در این زمینه به مراتب بالاتر از خانوار روستایی بوده ولی با توجه به اقدامات وزارت ارتباطات برای پیشرفت آی‌تی در روستاها، به زودی شاهد نزدیک‌شدن این ارقام در بخش خانوار شهری و روستایی خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH