بررسی هدفون بی‌سیم گردنی تسکو TH 5335: لذت شنیدن بی‌وقفه موسیقی

در سال‌های اخیر، علاقه کاربران به ایرفون‌ها و هدفون‌های بی‌سیم بسیار بیشتر از گذشته شده است. مردم دوست دارند در فعالیت‌های روزانه خود موسیقی گوش کنند و دنبال هدفون‌هایی با کمترین اتصال‌های کابلی، راحتی استفاده و بالاترین انعطاف‌پذیری هستند تا مزاحمت کمتری در شرایط مختلف برایشان داشته باشد.

در حالی‌که بازار با مدل‌های جدیدی از ایرفون روبرو است که کاملا بی‌سیم هستند و حتی میان هدفون‌ها هیچ ارتباط کابلی وجود ندارد؛ هنوز مدل‌های ایرفون‌های گردنی محبوب‌تر و از نظر کیفیت و سلامتی بهتر هستند.

به دلیل طراحی ارگونومیگ این ایرفون‌ها و راحتی در استفاده آن‌ها هنگام ورزش و تمرین‌های تناسب اندام، حرکت و دیگر فعالیت‌های روزانه، شرکت‌های سازنده هدفون و تجهیزات جانبی اسمارت‌فون، چندین مدل هدفون بی‌سیم گردنی عرضه کردند.

شرکت تسکو (توسن سیستم شرق) نیز چندین مدل هدفون بی‌سیم گردنی در طرح‌ها و مشخصات متنوع به بازار عرضه کرده است که ما در این مطلب می‌خواهیم مدل TH 5335 را از نزدیک بررسی کنیم، با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

طراحی ارگونومیک؛ مشخصات قابل قبول

هدفون بی‌سیم گردنی TH 5335 جزو جدیدترین محصولات هدفون شرکت تسکو است. البته، جزو زیباترین ایرفون‌های این شرکت هم محسوب می‌شود.

جنس بدنه قسمت دور گردنی این هدفون علاوه بر سبکی، بسیار انعطاف‌پذیر بوده تا در فعالیت‌های روزانه کاربر، دچار شکستگی نشود یا گردن را آزار ندهد. وزن این هدفون بسیار کم و فقط ۶۷ گرم است؛ به‌طوری‌که هیچ وزنی دور گردن احساس نخواهید کرد و گاهی شک می‌کنید هنوز دور گردن شما باشد!

دسته‌های این هدفون هم زیاد بزرگ نیستند که تمام گردن شما را بپوشانند و همین‌طور این‌قدر کوچک نیستند که باعث آزار گردن شوند. پدهای داخل گوشی نرم و انعطاف‌پذیر بوده تا راحت درون گوش قرار گرفته و از سوی دیگر مرتب جدا نشوند. حداکثر طول کابل این هدفون ۶۰ سانتی‌متر است و به اندازه کافی محکم است تا خیلی زود خراب نشود.

این هدفون برای ارتباطات بی‌سیم با گوشی یا دستگاه‌های پخش‌کننده دیگر از بلوتوث نسخه ۴.۲ استفاده می‌کند. از فناوری NFC پشتیبانی نکرده و حداکثر برد موثر آن زیر ۱۰ متر با امپدانس ۱۶ اهم است. در بخش بعدی، مشاهدات خودمان از برد موثر این هدفون را خواهیم گفت.

تسکو برای این هدفون بی‌سیم، یک باتری لیتیوم یونی ۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی انتخاب کرده است که می‌تواند در عرض ۱.۵ ساعت به طور کامل شارژ شود و در هر بار شارژ، ۳ ساعت مکالمه و ۶ ساعت گوش دادن به موسیقی را تاب بیاورد. همچنین ۶۰ روز در حالت استندبای دوام آورده و حساسیت آن ۱۱۰ دسی‌بل با وضوح صدای ۷۵ دسی‌بل است.

دامنه فرکانسی این هدفون هم ۲۰ تا ۲ هزار هرتز بیان شده است. از دستیار صوتی سیری اپل و اسیستنت گوگل پشتیبانی می‌کند و کلیدهایی برای پاسخ‌گویی به تماس تلفنی، کم و زیاد کردن صدا یا حرکت میان ترک‌های موسیقی دارد.

روی بازوی سمت چپ کلید فعال‌سازی دستیار صوتی اسیستنت گوگل (در هنگام کار با دستگاه‌های اندرویدی) یا دستیار صوتی سیری اپل (در هنگام کار با آیفون و آیپد) قرار گرفته است. کافی است یک فشار نرم به این کلید بدهید تا موسیقی قطع و دستیار صوتی فعال شود. اگر این کلید را فشار داده و چند لحظه انگشت خود را روی آن نگاه دارید؛ دوباره موسیقی پخش می‌شود و از حالت دستیار صوتی خارج خواهد شد.

در بازوری سمت راست؛ کلید روشن/خاموش هدفون دیده می‌شود و در بالای آن، کلیدهای مدیریت حجم صدا قرار دارند. کار با این کلیدها هم راحت است و سریعا می‌توانید با یک فشار آنی، حجم صدا را چند درجه کاهش یا افزایش دهید.

در بخش داخل و پشت کلید پاور، یک چراغ LED چشمک‌زن کوچک دیده می‌شود که وضعیت هدفون را به شما نشان خواهد داد. در حالت عادی این چراغ آبی رنگ است. برای حرکت میان آهنگ‌ها کافی است انگشت خود را برای چند ثانیه روی کلیدهای کاهش و افزایش حجم صدا فشار دهید تا آهنگ بعدی یا قبلی پخش شود.

هدفون TH 5335 ضد آب یا مقاوم در برابر گردوغبار، رطوبت و عرق نیست. پس هنگام فعالیت بدنی زیاد باید مواظب باشید تماس مستقیمی با بدن و محل‌های عرق‌ریز نداشته باشد.

دو سر گوشی‌های این هدفون مگنتی هستند و به یکدیگر قفل می‌شوند تا در حال دویدن، حرکت و ورزش دایما به این سو و آن سو پرتاب نشوند و اسباب مزاحمت و آزار شما را فراهم نکنند. همین‌طور، با قفل کردن دو سر گوشی به یکدیگر نیازی نیست در مترو و اتوبوس، دنبال آن‌ها بگردید. این یک مزیت بسیار ویژه برای این هدفون بی‌سیم است.

قدرت چسبندگی مغناطیسی پدها هم خوب است تا باز هم راحت و با یک برخورد کوچک دست از هم جدا نشوند. باید کاملا فشار دهید تا پدهای مگنتی از هم فاصله بگیرند.

درون جبعه این ایرفون بی‌سیم گردنی، علاوه بر کارت گارانتی محصول، دو سری پد داخل گوش به رنگ مشکی-قرمز ولی در اندازه‌های مختلف به همراه کابل میکرو یواس‌بی دیده می‌شود. اگر گوش شما بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از حد استاندارد این هدفون باشد؛ می‌توانید پدها را عوض کنید تا کاملا اندازه سوراخ گوش شما شوند.

کیفیت صدای خوب؛ برد موثر فراتر از انتظار

اجازه دهید تجربه کاربری یک هفته‌ای استفاده از هدفون بی‌سیم TH 5335 را به شما گزارش دهیم. نخست، درباره برد موثر این هدفون بنویسیم. در دفترچه راهنمای آن نوشته شده است ۱۰ متر ولی شما مطمئن باشید اگر مانعی میان شما و دستگاه پخش‌کننده موسیقی نباشد؛ به راحتی تا ۱۵ متر را جواب داده و حتی پس از آن با قطعی‌های کوتاهی همراه است ولی هنوز می‌توانید با تلفن همراه مکالمه کنید یا اینکه به موسیقی گوش دهید.

معمولا، نزدیک به اسمارت‌فون یا دستگاه‌های دیگری هستیم که با بلوتوث به هدفون متصل هستند و نیازی به فاصله بالای ۱۰ متر ندارید. برخی مواقع شاید مجبور شوید از اتاق بیرون بروید یا اینکه از دستگاه پخش‌کننده کمی دورتر شوید که با این هدفون جای هیچ نگرانی نیست. برخی هدفون‌های بی‌سیم با کمترین افت سیگنال، ارتباط را قطع می‌کنند ولی هدفون TH 5335 سعی می‌کند تا حد ممکن ارتباط را حفظ کرده و شما بتوانید به مکالمه یا شنیدن موسیقی ادامه دهید.

کلیدهای هدفون بسیار نرم از نظر کاربری هستند. یک لمس کافی است تا تِرک بعدی پخش شود یا تماس تلفنی را پاسخ دهید. محل قرارگیری کلیدها هم مناسب است و نیازی به گشتن دنبال آن‌ها روی گردنی هدفون نیست. اندازه این کلیدها هم برای انگشت من مناسب بود ولی شاید افرادی با انگشت‌های بزرگ‌تر کمی به دردسر بیفتند.

کیفیت صدای این هدفون شما را شگفت‌زده خواهد کرد چون انتظار ندارید هدفونی با وضوح صدای ۷۵ دسی‌بلی و حساسیت حداکثری ۱۱۰ دسی‌بلی چنین کیفیت صدایی بدهد. جزئی‌ترین صداها به گوش می‌رسند و از هم تفکیک شده هستند. کیفیت صدا در حجم صدای بالا، بهتر شده و تمیزی بیشتری دارد. حتما از گوش کردن موسیقی با این هدفون لذت می‌برید و ساعت‌ها به طور مداوم مشغول شنیدن آهنگ‌های دلخواه خود خواهید بود، بدون آنکه خسته شوید.

قاعدتا ساخته تسکو، یک هدفون noise cancelling نیست و صداهای محیط هنوز به گوش شما می‌رسد. البته، در حجم صدای بالاتر قاعدتا نویز محیطی کمتری خواهید داشت. این حالت برای زمانی که در کافی‌شاپ نشسته‌اید یا اینکه در محیط کار موسیقی گوش می‌کنید؛ مناسب است ولی اگر می‌خواهید در تاکسی حجم صدا را بلند کنید تا صحبت‌های دیگر مسافران را نشنوید؛ قاعدتا صدای راننده تاکسی را هم نخواهید شنید که به شما می‌گوید به مقصد رسیده‌اید! در حجم صدای پایین، اصوات محیط به گوش می‌رسد ولی کمتر از هدفون‌های استاندارد بازار است.

درباره باتری این هدفون کمی اغراق شده است. در حالی‌که شرکت تسکو می‌گوید می‌توانید ۶ ساعت موسیقی گوش کنید ما در چندین بار آزمایش نتوانستیم بالای ۵ ساعت با آن کار کنیم و نیاز به شارژ باتری پیدا می‌کرد.

البته، در این میان باید فاصله و استفاده‌ در شرایط مختلف را در نظر گرفت. این هدفون بی‌سیم چون از فناوری‌های شارژ سریع سود نمی‌برد؛ همین باتری کم حجم ۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی بالای یک ساعت و نیم زمان می‌برد تا کامل شارژ شود. درگاه شارژ میکرو یواس‌بی آن در بازوی سمت راست بخش گردنی هدفون قرار دارد و برای باز و بسته کردن درب آن باید کمی دقت کرد.

همراهی برای تمام روز

هدفون TH 5335 طوری ساخته شده است که در تمام روز و فعالیت‌های مختلف روزانه همراه شما و دور گردن‌تان باشد ولی آن را احساس نکنید. این هدفون برای افرادی است که فعالیت بدنی بالایی دارند؛ مثلا ورزشکار، دونده، موتورسوار و یا اهل پیاده‌روی‌های طولانی هستند.

وزن کم، جنس بدنه دور گردنی انعطاف‌پذیر، طراحی زیبا و ارگونومیک، کیفیت صدا و برد موثر بالا باعث می‌شوند از داشتن این هدفون لذت ببرید و بدون وقفه موسیقی گوش کنید و راحت جواب تماس‌های تلفنی را بدهید. قیمت اقتصادی حدود ۲۶۰ هزار تومانی آن هم مزیت بر علت می‌شود تا نخواهید برای داشتن یک ایرفون بی‌سیم خوب، هزینه زیادی کنید. برای مشاهده محصولات تسکو می‌توانید از وب‌سایت این شرکت هم دیدن کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH