اضافه شدن حالت عکاسی شبانه به آی‌فون با اپلیکیشن Neuralcam و فناوری هوش مصنوعی

طی چند سال گذشته کلیه گوشی‌های اندرویدی بزرگ به حالت شبانه مجهز شده‌اند. اگرچه امسال اپل در آی‌فون‌های جدید خود احتمالا از حالت شبانه بهره خواهد برد؛ اما مشخصه مذکور احتمالا متکی بر سخت‌افزار گوشی خواهد بود. اما یک اپلیکیشن با نام Neuralcam تلاش می‌کند تا چنین مشخصه‌ای را در اختیار دارندگان مدل‌های کنونی و قدیمی‌تر آی‌فون قرار دهد و در این راستا از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد.

این اپلیکیشن بر مقوله عکاسی شبانه متمرکز شده است. ویژگی مناسب برنامه Neuralcam این است که کاربران می‌توانند آن‌را بر روی مدل‌های قدیمی‌تر آی‌فون نظیر آی‌فون 6 اجرا نمایند. تکمیل فرآیند عکاسی و پردازش تصویر پیش از دریافت خروجی نهایی توسط کاربر حدودا بین 10 تا 15 ثانیه زمان خواهد برد.

این تکنیک، مشابه روشی است که تولیدکنندگان برتر گوشی از آن برای حالت شبانه در محصولات خود استفاده می‌کنند. Nueralcam چندین فریم (بین 8 تا 12) را با رزولوشن‌ها و نورپردازی‌های متفاوت ثبت می‌کند. سپس به منظور حذف هرگونه لرزش دست به وجود آمده هنگام ثبت عکس از یک الگوریتم ترازبندی استفاده کرده و فریم‌های با کیفیت بالا را در یکدیگر ادغام می‌کند.

سپس اپلیکیشن به منظور افزایش میزان روشنایی تصویر از تکنیک یادگیری ماشینی استفاده کرده و برخی الگوریتم‌های ارتقا کیفی تصاویر نظیر کاهش نویز و افزایش شارپنس را مورد بهره‌برداری قرار می‌دهد. در ادامه برخی تصاویر ثبت شده توسط اپلیکیشن اصلی دوربین آی‌فون و برنامه Neuralcam به نمایش گذاشته شده است:

مطمئنا الگوریتم مورد استفاده توسط برنامه به اندازه حالت night sight گوشی‌های پیکسل گوگل کارآمد نیست؛ اما کماکان در محیط‌های فوق‌العاده تاریک بسیار مفید واقع می‌شود. همان‌طور که احتمالا متوجه شده‌اید؛ برخی تصاویر دارای نویز بوده و سایه‌ها در آن‌ها تا حدودی حذف شده‌اند. تیم توسعه‌دهنده برنامه اعلام کرده که به منظور کاهش ظاهر نویزی تصاویر بر روی ارتقاء شبکه عصبی مورد استفاده خود کار می‌کند. بعلاوه این تیم از تصمیم خود مبنی بر معرفی حالت ویدیویی شبانه در آینده‌ای نزدیک خبر داده است. در حال حاضر این اپلیکیشن با قیمت‌گذاری تبلیغاتی 2.99 دلاری قابل دریافت است؛ اما در آینده با برچسب قیمتی 5.99 دلاری در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. جهت دانلود اپلیکیشن Neuralcam کافیست این‌جا کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH