گوشی‌های بازار

اقدام عجیب وزارت صنعت که منجر به افزایش قیمت موبایل می‌شود!

قیمت موبایل چند هفته‌ایست که به یک تعادل خوبی رسیده و با توجه به کاهش قیمت دلار، انتظارات برای کاهش هر چه بیشتر آن وجود دارد. اما وزارت صنعت به دنبال طرحی است که با شعار حمایت از تولید، به گرانی دوباره موبایل منجر خواهد شد!

به گزارش آی‌تی‌رسان، پیمان الماسی، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در مصاحبه‌ای پیرامون این موضوع گفت: سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی برای حمایت از تولیدات داخلی و برندسازی انجام شده است. ما در حال حاضر به 24 میلیون گوشی موبایل در سال نیاز داریم که 200 هزار گوشی در داخل کشور تولید می‌شود و ما برای تامین نیاز داخل راه زیادی در پیش داریم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر تعرفه واردات موبایل 5 درصد است و برای واردات قطعات آن تعرفه 15 درصدی اعمال می‌شود. ما اگر بتوانیم تعرفه واردات تلفن همراه را به 20 درصد افزایش دهیم، تولید داخلی توجیه‌پذیر شده و حمایت خوبی از برندهای داخلی انجام می‌شود.

به نظر می‌رسد که با تصویب این طرح و افزایش 4 برابری تعرفه تلفن همراه، عملا آن بخش از کاهش قیمت موبایل که در اثر روند نزولی ارز رخ داده، از بین خواهد رفت و همه امیدهای مربوط به متعادل شدن بازار از بین می‌رود!

16 در مورد “اقدام عجیب وزارت صنعت که منجر به افزایش قیمت موبایل می‌شود!”

  1. این دولت یه راه حل اساسی پیدا کرده واسه حل همه مشکلات که به ذهن مسول هیچ کشوری تا حالا خطور نکرده.اونم گرون کردنه.جلوی قاچاق رو چجوری بگیریم؟انقد گرون میکنیم که دیگه قاچاقش سود نداشته باشه.واسه حمایت از خودروساز داخلی چیکار کنیم؟گمرک 300درصدی میزاریم رو خودرو خارجی.واسه پوشاک چی؟اونم گمرکی میزاریم روش.تازه همینایی ک چند برابر روش تعرفه گمرم میزارم کافی نیس باید یک سال حتما تو انبار گمرک بخوابه.بقیه چیزام صفی میکنیم با کارت ملی یه چیزاییم ک نمیشه با این روش گرون کرد اسم کالای لوکس میزاریم روش کلا وارد کشور نشه ک ما هم واسه مقابله باهاش اذیت نشیم جلسه بزاریم فک کنیم

  2. حسین توکلی

    تجربه تعرفه برروی خودرو خارجی برای مجبور کردن خرید خودرو داخلی (البته نام آن داخلی است ) تجربه خوبی نبود متاسفانه این تجربه به موبایل هم کشیده شده و زمزمه های که بگوش میرسد در صدد آنست که مردم از موبایل های بروز استفاده نکنند و مجبور به خرید موبایل ها سرهم بندی شده داخلی شوند . چرا نمی پذیریم که ما پتانسیل های دیگری مانند کشاورزی -دامداری – صنعت دریانوردی – نفت – معادن در اختیار داریم که بسیاری از کشورهای تولید کننده موبایل از آن محروم هستند آیا بهترنیست به خویشتن خویش بازگردیم و پتانسیل های خود را فعال کنیم .مطمئن باشیم در صورتی که سراغ این پتانسیل های خدادادی برویم دیگران نیازمند ما خواهند شدو با التماس برترین اجناس شان را برای دریافت غذا و سوخت دیگر موارد در اختیارمان قرار خواهند داد.

  3. حالا که تو صنعت کشت وکشتار جاده ای (خودرو) خود کفا شده ایم!!!!!!!! مگه موبایل چیه میسازیم خوب شم شاید جای آیفون هم گرفت

  4. من از تعجب بعضیا در شگفتم!
    یعنی هنوز کسی هست که از مأموریت اینا بیخبر مونده؟
    اگر هست، اینم توضیح واضحات:
    برای زورچپونی یه خودروی مثلاً ملی (سمد) با کپی از از مدل قدیمی پژو (کم کیفیت‌ترین خودروی فرانسه‌ای که کیفیت ماشیناش همسطح خودروی چینه) چندهزارملیارد تومن سرف شد؛ نتیجه؟ آخرش این شد که دولت برای تبرئه خودش میخواد هرچه زودتر پاشو از منجلاب صنعت خودرو بکشه بیرون!
    این دستان مونتاژ سابقه‌دار موبیل بود؛ فاتحۀ مونتاژک موبایل که از اوّلش خونده‌ست!
    تذکر: جواب ترفند حمایت از تولید ملی:
    اوّل اثبات برادری بعداً ادّعای میراث!
    مگه نمیگی مقدمۀ واجب، واجبه؟ خب مقدمۀ ساختن هر چیزی، ساختن قطعشه!
    اگه تونستی یه دونه سی‌پی‌یو با لیتوگرافی 5 نانومتری با مواد اولیۀ ایرانی در داخل کشور بسازی، بهت قول میدم رقم پیش‌خریدش آنقدر زیاد شه که از خجالت التماس درآیی (ملیونها مشتری داخلی + چندبرابر هوادار خارجی)
    نداری، ملّتو به زور گمرک (که از مکاسب محرّمه) محروم نکن، خدا رو خوش نمیاد!

  5. مرگ بر آمریکا که نمیزاره ما گوشیهای داخلیمون اینقدر پیشرفت کنه.خدایی خجالت هم نمیکشن همشون از ایفون و سامسونگ بهترین مدلهاشو بر میدارن به مردم که میرسه تولید بیکیفیت چینی رو باید بخرن

    15
  6. یعنی خدا وکیلی این مسئولین و وزارت خونه های ایران یک بار نشد کاری انجام بدن که به نفع مردم باشه …چون خودشون انبار گوشی دارن اگر بیاد بیاد پایین ضرر می کنن ..البته مقصر همچنان امریکاس

    21
  7. سلام
    با توجه به اینکه درمردادماه رکورد واردات گوشی شکسته شده وحدود900 هزارگوشی وارد شده حالا به اسم حمایت از تولید داخلی و
    درراستای تحمیق توده ها، میخوان با افزایش تعرفه ی گوشیها، سود کلانی به جیب بزنند.
    حساب کنید 900هزارگوشی و هرگوشی دست کم کم 200هزارتومان گرانتر واردبازار بشه چی میشه .

    21
  8. به این مردیکه بفرمایید هرموقع گوشی خودت ایرانی بود بیا این حرف ها رو بزن و هر موقع عرضه رقابت با دنیا رو داشتی بیا این حرف ها رو بزن ما مردم ایران پول رو همچون سنگ معدن از معدن در میاریم و حاضر نیستیم خرج تجربه دیگران رو بپردازیم

    27
  9. کدوووممممم گوشییی داخلییییی . کدوم گوشی داخلی اخه شما چی تولید میکنید ؟!!!! گوشی های چینی درجه دهم رو میارید اینجا فقط یه جعبه میزنید به اسم جی ال ایکس میدید بیرون میگید گوشی تولید داخل ؟!!!! چیش داخلیه ؟!! بعد نیاز 24 میلیون گوشی در سال در مقابل تولید 200 هزار گوشی ؟!!! میخواید 23 میلیون و 800 هزار نفر رو در سال از گوشی محروم کنید و انقدر گرون کنید که دستشون به گوشی ها با کیفیت نرسه که برن از روی ناچاری گوشی چینی درجه ده بیکیفیت بدون پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری بخرن ؟!!

    همینجوریش کسانی که دو سال پیش گوشی پرچمدار میخریدن الان با همون درامد دارن گوشی های بی کیفیت پایین رده میخرن قیمت گوشی ها با افزایش قیمت ارز و طرح ریجستری به بیش از چند برابر رسیده و گوشی خریدن برای جوون ها جز ارزو ها و کالاهای لوکس شده میفهمید یعنی چی ؟!

    35

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH