افزونه جدید گوگل امکان پیاده‌روی مجازی را در اختیار کاربران اندرویدی قرار می‌دهد

اپلیکیشن Google Street View به کاربران امکان می‌دهد تا صحنه‌های پانورامیک از خیابان‌های مختلف در سراسر جهان را مشاهده نمایند. چنان‌چه در حال حرکت به‌سوی محیطی هستید که با آن آشنایی ندارید؛ در این‌صورت اپلیکیشن استریت ویو، تصویری جزئی از ساختمان‌های موجود در خیابان‌های مجاور را در اختیار شما قرار خواهد داد. کاربران حتی می‌توانند به‌سوی کلیه نقاط دیدنی در مناطق مختلف، پیاده‌روی مجازی داشته باشند و به درون اماکنی نظیر رستوران‌ها، موزه‌ها، میادین مسابقه و حتی استادیوم‌های مشهور دنیا سرک بکشند. تمامی این اقدامات بدون‌نیاز به خروج کاربر از منزل و برهم خوردن آرامش وی قابل انجام هستند.

ورژن 10.23.4 اپلیکیشن گوگل مپس مجهز به افزونه جدید Street View است. در ادامه به تشریح نحوه عملکرد این افزونه می‌پردازیم. کاربر ابتدا مقصد موردنظر خود را در اپلیکیشن گوگل مپس تایپ می‌کند. سپس دکمه مربوط به لایه‌های نقشه در سمت راست نمایشگر گجت را لمس می‌کند. با این‌کار یک پنجره کوچک باز می‌شود. با مراجعه به سربرگ Explore می‌توان لینک مربوط به Street View را مشاهده کرد. بر روی آیکون مذکور ضربه زده تا بدین‌ترتیب مناطقی از نقشه با خطوط آبی‌رنگ پوشش داده شوند. مناطق مذکور، مکان‌هایی هستند که مشخصه Street View در آن‌ها قابل دسترس است. هر بخش دلخواه از یک خط آبی را لمس کرده و با این‌کار مقصد موردنظر خود را تعیین نمایید. جهت مشاهده صحنه‌های موجود در سمت چپ و راست تصویر یا زوم کردن صحنه برای مشاهده افق پیش رو از انگشتان خود استفاده کنید. چنان‌چه مایل به انجام پیاده‌روی مجازی هستید؛ در این‌صورت انگشت خود را روی خط آبی قرار داده و به سمت پایین بکشید. بدین‌ترتیب تصویر به سمت جلو حرکت خواهد کرد؛ گویی شما مشغول قدم زدن، دویدن یا رانندگی در آن محیط هستید.

چنان‌چه پیشتر از مشخصه Street View هرگز استفاده نکرده‌اید؛ در این‌صورت قابلیت مذکور واقعا مفرح بوده و برای مدتی شما را سرگرم خواهد کرد. اگر برای نخستین بار به یک منطقه خاص سفر می‌کنید؛ در این‌صورت قادر به مشاهده فروشگاه‌ها و رستوران‌های مستقر در طول مسیر خواهید بود. چنان‌چه منطقه موردنظر شما جهت تماشا فاقد هرگونه خطوط آبی‌رنگ است؛ در این‌صورت چنین پدیده‌ای بدان معناست که مشخصه Street View برای آن منطقه قابل دسترس نیست. همچنین بایستی خاطرنشان کرد که این مشخصه هنوز برای ورژن iOS اپلیکیشن گوگل مپس ارایه نشده است.

آخرین ورژن اپلیکیشن گوگل مپس برای سیستم‌عامل اندروید مجهز به افزونه Street View است

البته در این میان بایستی گذر زمان را نیز مدنظر قرار داد. چنان‌چه با هدف سرگرمی مشغول پیاده‌روی مجازی هستید (در عوض مشاهده واقعی محیطی که با آن آشنایی ندارید)؛ در این‌صورت زمان احتمالا به سرعت سپری خواهد شد. بنابراین شما بدون اطلاع از این موضوع احتمالا برای مدت 2 ساعت حول میدان تایمز قدم خواهید زد؛ لذا به منظور مدیریت هرچه بهتر زمان احتمالا نیازمند تنظیم یک آلارم هشدار خواهید بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH