گوگل پیکسل 4 و 4XL با دریافت تاییدیه FCC به زمان معرفی نزدیک‌تر شدند!

امسال با توجه به اینکه گوگل برنامه‌های بزرگی برای نسل چهارم گوشی‌های خود دارد، مطمئنا سال بزرگی برای سری پیکسل این شرکت خواهد بود. فروش اسمارتفون‌های گوگل در سه ماهه دوم امسال، با توجه به اقبال خوبی که نسبت به هندست‌های میان‌رده پیکسل 3a و 3a XL نشان داده شد، حدود ۸۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشتند. همین امر باعث شده تا شرکت خود را برای عرضه پیکسل 4 و 4XL در سه ماهه چهارم امسال مهیا کند. گوگل امیدوار است که نسل چهارم گوشی‌های پیکسل نیز با موفقیت روبه‌رو شوند، که در این صورت چالش بزرگی برای پرچمداران شرکت سامسونگ و اپل خواهند بود.

گوگل برای رسیدن به این هدف، در حال اضافه کردن قابلیت جدیدی به نام Motion Sense به هندست‌های جدید خود است. این ویژگی، با استفاده از چیپست‌های رادار Soli ساخت خود شرکت، به کاربران اجازه خواهد داد تا پیکسل 4 را از طریق حرکات کوچک دست کنترل کنند. ویدیویی که گوگل در ماه جولای امسال منتشر کرد نشان داد که چگونه یک کاربر پیکسل می‌تواند با استفاده از حرکات دست خود، آهنگ‌ها را اسکیپ کند یا زنگ گوشی را به حالت سایلنت درآورد. علاوه بر این، گوگل اخیرا تصویری منتشر کرده بود که سنسورهای زیادی را بر روی پیکسل 4 نشان می‌داد. تعدادی از این سنسورها، برای ارایه یک سیستم تشخیص چهره امن مورد استفاده قرار گرفته‌اند که قرار است رقیبی برای Face ID اپل باشد. ضمنا به احتمال زیاد شاهد یک اسکنر اثر انگشت داخل نمایشگر نیز در پیکسل 4 خواهیم بود.

تاییدیه FCC شامل فرکانس‌های چیپست رادار Soli می‌شوند

وب‌سایت Android Police گزارش داده است که گوشی‌های پیکسل 4 و 4XL توانسته‌اند تاییدیه FCC را دریافت کنند. این هندست‌ها در لیست FCC با شماره کدهای A4RG020J، A4RG020I، A4RG020MN و A4RG020PQ ظاهر شده‌اند و قادر به انتقال فرکانس‌های ۵۸ تا ۶۳.۵ گیگاهرتز خواهند بود. این همان محدوده فرکانسی است که FCC اوایل امسال در مورد Soli به تایید رسانده بود. این محدوده ضمنا در سیستم جدید تشخیص چهره هندست‌ها نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. نمایشگرهای سری پیکسل 4، برای ارایه یک تجربه خوب بازی به گیمرها، دارای نرخ رفرش ۹۰ هرتز خواهند بود. صفحات نمایش مدل‌های قبلی، نرخ رفرش ۶۰ هرتز داشتند.

گوگل برای اولین بار قرار است که از یک ست‌آپ دوربین چندگانه بر روی گوشی‌های پیکسل استفاده کند. پیکسل 4، یک ماژول مربعی شکل در قسمت بالا سمت چپ قاب پشتی خود خواهد داشت (مانند آیفون ۱۱). ست‌آپ مذکور در مورد پیکسل 4 کوچک‌تر شامل یک دوربین اصلی و یک دوربین تله‌فوتو با زوم اپتیکال 2x خواهد بود، اما پیکسل 4XL علاوه بر این دو دوربین دارای یک سنسور اضافی طیفی نیز خواهد بود. این دوربین‌ها به‌جای فضای رنگی sRGB مرسوم، از گاموت رنگی P3 استفاده خواهند کرد. گاموت P3 که برای اولین بار در آیفون ۷ به کار گرفته شد در مقایسه با دوربین‌های معمولی گوشی‌های اندرویدی، ۲۵ درصد رنگ‌های بیشتری را پوشش می‌دهد.

پیکسل 4 و 4 XL

تاییدیه FCC همچنین نشان می‌دهد که سری پیکسل 4 از باندهای ۲، ۴، ۵، ۷، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۷، ۲۵، ۲۶، ۳۰، ۳۸، ۴۱، ۴۸، ۶۶ و ۷۱ شبکه LTE و همچنین استاندارهای معمول GSM و CDMA پشتیبانی خواهند کرد. با توجه درخواست گوگل مبنی بر محرمانه ماندن برخی جزییات تاییدیه FCC، تصاویر و اطلاعات زیادی درباره هندست‌های جدید منتشر نشده است.

برند پیکسل جزو برندهایی است که در بازار اسمارتفون آمریکا سریع‌ترین رشد را داشته‌‌اند. به همین خاطر گوگل تصمیم گرفته است که تولید امسال هندست‌های پیکسل خود را دو برابر کند و آن را به حدود ۸ تا ۱۰ میلیون دستگاه برساند. گوگل سال گذشته تعداد ۴.۷ میلیون گوشی پیکسل به فروش رساند که ۷۰ درصد آنها در داخل خود آمریکا بود. شرکت برای جلوگیری از اعمال تعرفه‌‌هایی که از تاریخ پانزدهم دسامبر امسال بر روی هندست‌ها اجرایی خواهد شد، در حال انتقال کارخانه‌های خود از چین به ویتنام است. اسمارتفون‌های جدید قرار است در یک کارخانه قدیمی متعلق به نوکیا در استان Bac Ninh ویتنام تولید شوند.

سری پیکسل 4 اوایل ماه آینده معرفی خواهند شد و عرضه آنها هم احتمالا یکی دو هفته بعد از آن اتفاق خواهد افتاد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH