دوربین آیفون 11 ویدیوهای 4K با سرعت 120fps ضبط می‌کند!

اپل بالاخره سری آیفون ۱۱ خود را معرفی کرد. مدل‌های جدید، بهبودهای بسیار زیادی را در بخش دوربین ارایه کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین آنها، «محدوده دینامیکی گسترش‌یافته» در فیلمبرداری است.

محدوده دینامیکی گسترش‌یافته، چیزی شبیه به HDR برای ویدیو بوده و این امکان را فراهم می‌کند تا در محیط‌های کم‌نور، شات‌های باورنکردنی با نویز بسیار کم و جزییات و رنگ‌های بیشتری گرفت. اپل برای دستیابی به این ویژگی، از قدرت چیپست جدید A13 خود و چند حقه نرم‌افزای بهره گرفته است.

آیفون ۱۱

اپل در همین رابطه، دمویی را در مراسم رونمایی آیفون ۱۱ نمایش داد که نحوه کار آن را توضیح می‌داد:

آیفون ۱۱ پرو، به لطف سنسورهای سریع دوربین خود قادر به ضبط ویدیوهای ۱۲۰ فریم در ثانیه است؛ بطوریکه پردازنده سیگنال تصویر و اِنکودر ویدیو دستگاه، همه آن فریم‌ها را به‌طور آنی و با حداکثر جزییات ممکن آنالیز می‌کنند. برای بهتر شدن کار، یک موتور عصبی با  استفاده از فناوری یادگیری ماشین لحظه‌ای، اجزا مختلف صحنه را بهینه‌ خواهد کرد. برای مثال، دوربین ممکن است در حالیکه نویز ویدیو را کاهش می‌دهد و رنگ آسمان را بهبود می‌بخشد، روشنایی سوژه قرار گرفته در پیش‌زمینه را مجددا روشن کند. همه این کارها به‌طور اتوماتیک و در لحظه اتفاق می‌افتد.

البته شما در واقعیت امکان ثبت ویدیوهای 4K با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه را نخواهید داشت، اما این قابلیتی است که سری آیفون ۱۱ از آن برای رسیدن به محدوده دینامیکی گسترش‌یافته استفاده می‌کند.

آیفون ۱۱

در حال‌حاضر، تعدادی از اسمارتفون‌های پرچمدار رقیب آیفون ۱۱، از امکان ضبط ویدیوهای 4K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه پشتیبانی نمی‌کنند و این نشان می‌دهد که اپل توجه ویژه‌ای به بخش فیلمبرداری دوربین آیفون جدید خود داشته است. شرکت همچنین قابلیت‌های بیشتری برای ویرایش ویدیو به آن اضافه کرده که از جمله آنها می‌توان به استفاده انواع فیلترها، امکان کراپ و… اشاره کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH