سری گلکسی S و گلکسی نوت سامسونگ احتمالا سال آینده باهم ادغام می‌شوند!

همانطور که می‌دانید، سامسونگ هر سال در ماه فوریه یا مارس پرچمداران سری S خود را معرفی می‌کند و در ماه آگوست هم از نسل بعدی گلکسی نوت خود پرده‌برداری می‌کند. اما اگر شایعه‌ جدیدی که اخیرا منتشر شده است، صحت داشته باشد دیگر شاهد این روال نخواهیم بود.

گلکسی S و گلکسی نوت ممکن است یکی شوند

سامسونگ در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی که اوایل امسال برای سری گلکسی S10 برگزار شد، شک‌وتردیدهای خود را درباره نام «گلکسی S11» به‌خاطر طولانی بودنش اظهار داشت و گفت که ممکن است مدل‌های سال آینده این نام را بر روی خود نداشته باشند.

شرکت همچنین به‌طور ضمنی اعلام کرد که شاید الان زمان مناسبی برای یکی کردن برند باشد. این اظهارت، ظاهرا بعد از ماه‌ها بحث‌ و گفتگوهای داخلی درباره یکی کردن گلکسی S و گلکسی نوت در آینده بیان می‌شد.

حالا ایوان بلاس افشاگر معروف حوزه تکنولوژی، شایعه جدیدی را که به گفته خودش از طرف یک منبع موثق است، منتشر کرده که ادعا می‌کند این گفتگوها همچنان ادامه دارد. به این ترتیب اگر شرکت برنامه‌ای برای این کار داشته باشد ممکن است تا سال بعد آن را اجرایی کند.

این تغییر بزرگ چگونه می‌تواند صورت گیرد؟

در سال‌های اول معرفی گلکسی S و گلکسی نوت، تفاوت آشکاری بین آن دو وجود داشت. اما از زمان معرفی گلکسی S6 و گلکسی نوت ۵ در سال ۲۰۱۶، تفاوت آنها بتدریج کاهش یافته و هم‌پوشانی‌هایشان به‌طرز قابل‌توجهی بیشتر شده است. خیلی‌ها معتقدند که گلکسی نوت در واقع همان گلکسی S با یک قلم S Pen است و به نظر می‌رسد که سامسونگ حالا آن را تصدیق می‌کند.

البته در این لحظه هیچ ضمانتی وجود ندارد که سامسونگ بخواهد این برنامه‌ها را عملیاتی کند، اما در صورت اجرایی شدن، ممکن است که سری گلکسی S و گلکسی نوت در یک برند واحد به نام گلکسی وان ادغام پیدا بکنند که به جای گلکسی S11 در اوایل سال ۲۰۲۰ روانه بازار گردد. اگر هم سال بعد برای چنین تغییری کمی زود باشد، شرکت می‌تواند آن را دوازده ماه دیگر به تعویق بیندازد.

اگر این اتفاق بیفتد، سری جدید سامسونگ در اصل یک «سری S با قلم S Pen» خواهد بود. در حال‌حاضر نمی‌توان حدس زد که آیا قلم استایلوس در همه مدل‌های آن وجود خواهد داشت یا تنها برای مدل بزرگتر و گران‌تر در نظر گرفته خواهد شد. با این‌حال، این استراتژی گپ بزرگی را در برنامه رونمایی‌های سالانه سامسونگ ایجاد خواهد کرد.

سامسوگ می‌تواند گلکسی نوت را با یک پرچمدار تاشو جایگزین کند

براساس گفته‌های همان منبع موثق، سامسونگ امیدوار است که بتواند جای خالی گلکسی نوت را با گلکسی فولد پر کند. این ایده، بستگی شدیدی به عملکرد نسل فعلی گلکسی فولد در رابطه با فروش و کارآمدی‌اش خواهد داشت.

براساس آخرین اطلاعات، نسل دوم گلکسی فولد مجهز به یک نمایشگر قابل انعطاف اولد ۶.۷ اینچی با یک هول پانچ کوچک برای دوربین سلفی خواهد بود و (بسیار شبیه به گوشی تاشو صدفی موتورولا ریزر که به‌زودی معرفی خواهد شد) به‌ صورت عمودی خم خواهد شد. انتظار می‌رود که این مدل خاص، در مقایسه با نسل فعلی گلکسی فولد که قرار است به صورت افقی تا بشود، نازک‌تر، فشرده‌تر و همچنین ارزان‌تر باشد. نسل بعدی، احتمالا خریدارانی را هدف قرار خواهد داد که بیشتر به مد و لاکچری بودن اهمیت می‌دهند تا تکنولوژی.

ضمن اینکه هنوز معلوم نیست آیا سامسونگ علاوه بر گلکسی فولد، طرح و برنامه‌ای برای یک دستگاه تاشو دیگر نیز دارد یا نه، اما این امکان وجود دارد که شرکت مدل دومی بسازد که جایگزین گلکسی فولد امسال گردد. در این صورت شرکت کره‌ای قادر خواهد بود تا دو گروه از مشتریان را هدف قرار دهد: آنهایی که به دنبال دستگاه کوچک‌تر هستند و کسانی که هندست‌های تاشو تبلت‌مانند را می‌پسندند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH