گوشی‌های هواوی میت 30 و میت 30 پرو رونمایی شد

هواوی از جدیدترین پرچم‌داران خود در سری میت 30 رونمایی کرد، محصولاتی که علی‌رغم فشارهای زیادی که این شرکت بابت تحریم‌های آمریکا در چند وقت اخیر تحمل کرد، همچنان از مشخصاتی عالی بهره برده و البته، خبری از سرویس‌های گوگل در آن‌ها نیست.

هواوی میت 30 پرو

هواوی میت 30 پرو بهترین سخت‌افزار دوربین را در بین اسمارتفون‌های 2019 دارد. دستگاه علاوه بر دوربین 40 مگاپیکسلی Super Sensing خود که آن را از گوشی P30 پرو به عاریت گرفته شده است، یک دوربین اولترا واید 40 مگاپیکسلی نیز دارد که هواوی آن را Cine Camera می‌نامند. هر دوی این دوربین‌ها می‌توانند از سنسور مدت زمان پرواز (ToF) برای رندر بوکه در ویدیوها استفاده کنند.

دوربین سوم پشت دستگاه، یک سنسور 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3x (طول فاصله کانونی 80 میلی‌متر) و زوم اپتیکال هیبریدی 5x است. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، P30 پرو، یک دوربین تله‌فوتو با زوم اپتیکال 5x و زوم هیبریدی 10x داشت. هر کدام از دوربین‌های تله و واید میت 30 پرو از قابلیت Optical Image Stabilization برخوردارند.

اما در مورد سنسورهای 40 مگاپیکسلی گوشی باید گفت که هر دوی آن‌ها از نظر ظاهری، بزرگ هستند و گشودگی دیافراگم عریضی دارند. دوربین اصلی از یک سنسور 1/1.7 اینچی با گشودگی دیافراگم f/1.6 بهره می‌برد و دوربین Cine دارای یک سنسور 1/1.54 اینچی و گشودگی دیافراگم f/1.8 است.

ضبط ویدیو در هواوی میت 30 پرو هم فوق‌العاده است. دوربین آن قابلیت فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه را دارد (برای اولین بار در گوشی‌های هواوی). نرخ فریم در حالت اسلوموشن حتی بالاتر می‌رود و دستگاه قادر به ضبط ویدیوها با سرعت فوق‌العاده 7680 فریم در ثانیه و کیفیت 720p می‌شود. یک چیز جالب دیگر در مورد آن، امکان ضبط ویدیوهای تایم لپس 4K با وضوح +HDR است. برای فیلم‌برداری در محیط‌های کم‌نور، حساسیت دوربین هندست می‌تواند تا ISO 52000 بالا برود.

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی گوشی در کنار یک سخت‌افزار جدید اسکن سه بعدی جای داده شده است. این سخت‌افزار، یک سنسور اختصاصی برای تشخیص ژست‌های دست است که با واحد پردازنده عصبی (NPU) داوینچی هواوی کار می‌کند. واحد پردازش عصبی مذکور همچنین در قابلیت AI Auto-Rotate دستگاه نیز مورد استفاده قرار گرفته که با پایش سر کاربر، درباره جهت قرارگیری رابط کاربری تصمیم می‌گیرد.

هواوی میت 30 پرو از یک نمایشگر 6.53 اینچی با کناره‌های خمیده (خمیدگی 88 درجه) بهره می‌برد. هواوی این طراحی را “Horizon Display” نامیده است. نمایشگر، یک پنل اولد HDR با رزولوشن 1176×2400 پیکسل و پوشش کامل گاموت رنگی DCI-P3 است. صفحه‌نمایش گوشی قابلیت همیشه روشن دارد و از استایلوس M-Pen ( که قادر به حس کردن سطوح فشار 4096 است) پشتیبانی می‌کند.

از آنجاییکه نمایشگر هندست، کناره‌های آن را می‌پوشاند، هواوی از چند دکمه مجازی در آنجا استفاده کرده که شامل دکمه‌های تنظیم صدا و یک دکمه شاتر برای دوربین می‌شود.

هر دو گوشی میت 30 از رابط کاربری EMUI10 مبتنی بر اندروید 10 بهره می‌برند. اما هنوز وضعیت سرویس‌های گوگل پلی در مورد آنها مشخص نیست.

هواوی سرعت تکنولوژی شارژ بی‌سیم خود را افزایش داده و آن را به 27 وات برای باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی گوشی رسانده است. اما شارژ سیمی همچنان در 40 وات باقی مانده که با در نظر گرفتن سرعت شارژرهای سریع سامسونگ و اپل که به ترتیب 25 و 18 وات هستند هنوز جزو بهترین‌هاست.

در بخش اتصال، هواوی ادعا می‌کند که تعداد آنتن‌های گوشی در مجموع 21 تا است که 14 تای آنها به اتصال 5G اختصاص داده شده‌اند. این کار به دستگاه اجازه می‌دهد تا از هشت باند 5G پشتیبانی کند (نسخه 5G سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس تنها از 3 باند پشتیبانی می‌کرد).

هواوی میت 30 پرو با رم 8 گیگابایتی و دو حافظه 128 و 256 گیگابایتی وارد بازار خواهد شد. نسخه پرو در چهار رنگ مشکی، نقره‌ای، ارغوانی و سبز در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. یک ادیشن خاص نیز با کاور چرمی و در دو رنگ نارنجی و سبز جنگلی قابل دسترس خواهد بود. نکته آخر در مورد میت 30 پرو آنکه گوشی مانند مدل‌های قبلی دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب است.

هواوی میت 30

هواوی میت 30 در مقایسه با مدل‌‌های قبلی میت، از نظر مشخصات به مدل پرو خود نزدیک‌تر است. نمایشگر اولد آن با سایز 6.62 اینچی کمی بزرگتر بوده، ولی با داشتن رزولوشن 1080×2340 پیکسل، تقریبا به اندازه نسخه پرو شارپ است. ضمن اینکه مانند پرو از HDR10 و DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. نمایشگر دستگاه، مسطح است و یک بریدگی کوچک‌تر دارد. هیچ‌کدام از گوشی‌های میت 30 اسکنر اثر انگشت داخل نمایشگر ندارند.

ماژول دایره ای شکل دوربین اصلی این مدل را هم سنسورهای 40 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/1.8 با فیلتر RYYB، دوربین زاویه باز 16 مگاپیکسلی f/2.2 و سنسور تله فتو 8 مگاپیکسلی با ارائه قابلیت زوم 3X دیجیتال و زوم X5 هیبریدی در کنار فوکوس لیزری تشکیل میدهند. همچنین از سنسور 24 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی استفاده شده است.

میت 30 همچون مدل فوق از پردازنده کایرین 990 در کنار 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی بهره می‌برد. البته امکان دسترسی به فضای ذخیره سازی بیشتر با بهره گیری از کارت حافظه جانبی همچنان وجود دارد.

از دیگر ویژگی‌های گوشی میت 30 می‌توان به باتری 4200 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر 40 وات سیمی و شارژر 25 واتی وایرلس در کنار مقاومت در برابر نفوذ آب بر اساس استاندارد عایقی IP53 اشاره کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH