بایدها و نبایدهایی که در سفر با اتوبوس باید رعایت کرد

سفر یکی از وجه های لذت بخش زندگی هر انسان به شمار می رود. هر مسافری با توجه به روحیات و هزینه های در نظر گرفته برای سفر خود، وسیله نقلیه مورد نظر را انتخاب می نماید. اتوبوس یکی از وسایل نقلیه ای است که با توجه به در دسترس بودن، ارزانی بلیط اتوبوس و راحتی در سفر مورد توجه متقاضیان زیادی در سال قرار می گیرد.

سفر با این وسیله نقلیه بایدها و نبایدهایی را با خود به همراه دارد. این بایدها و نبایدها نماد فرهنگ هر ایرانی می باشد. مهمترین چالش در سفر با این وسیله نقلیه راحت، ارزان و دوست داشتنی رعایت حال دیگران است. شاید در فضای کوپه قطار وقتی دربست کرایه می شود، فضای خصوصی خاصی حکم فرما شود یا در هواپیما به خاطر مسافت کم رعایت حال همسفران به اندازه اتوبوس حس نشود. اتوبوس با توجه به پیشرفت های چشمگیری که داشته مسافران زیادی را در خود می بیند. این حجم از متقاضی باید فرهنگ و آداب خاصی را در هنگام سفر با اتوبوس رعایت کنند. ما در این مطلب شما را با باید ها و نبایدهای اتوبوس بیشتر آشنا خواهیم کرد. رعایت این فرهنگ ها سفر راحت تری را برای فرد و همسفرانش خواهد داشت.

رژه تنقلات پر سر و صدا بر روی اعصاب همسفران

اگر با خرید بلیط ارزان اتوبوس و استفاده از این وسیله نقلیه در سر دارید تا مقصد طولانی را برگزینید، باید توجه داشته باشید که سفرتان به دو بخش روز و شب تقسیم می شود. در بخش روز تا می توانید از تنقلات مورد علاقه خود مانند چیپس، تخمه، پفک استفاده نمایید. اما در بخش شب استفاده از تنقلات پر سر و صدا باعث ایجاد مزاحمت در استراحت مسافران می شود. ساعت 12 شب را معیار خود قرار دهید و بعد از آن از تنقلات پر سرو صدا استفاده ننمایید. شاید نکته بسیار کوچکی باشد ولی مزاحمت های زیادی را ایجاد می کند، بخصوص در مواردی که در اطراف مسافری در حال استراحت باشد.

کابوسی به نام خوراکی های بوددار

با توجه به پیشرفت اتوبوس در ارائه خدمات، وعده اصلی در اتوبوس سرو می شود. این کار را می توانید هنگام رزرو از سایت فروش بلیط اتوبوس به راحتی انجام دهید. اگر برای خود و خانواده غذایی از پیش تهیه می کنید، از تهیه غذاهای بودار خودداری نمایید. خوراکی های بوددار مانند تخم مرغ آب‌ پز، غذاهای سیردار، کالباس، خیارشور باعث شده تا فضای غیر مطبوعی برای سایر مسافران به وجود آید. لذا به نوع غذای خود در اتوبوس بسیار توجه کنید.

حواستان به کفش ها باشد

یکی از عادتهای بد مسافران درآوردن کفش های خود در فضای داخلی اتوبوس است. اگر این عمل در فصل گرما و در یک مسیر طولانی به وسیله همه مسافران رخ دهد، فاجعه ای به وقوع خواهد پیوست. بوی نامطبوعی فضای داخلی اتوبوس را خواهد گرفت. لذا می توانید در توقف های کوتاه مدت اتوبوس این کار را در فضای آزاد انجام داد.

نیمه شب وقت صحبت کردن با تلفن همراه نیست

با توجه به پیشرفت ارتباطات هر انسانی با خود یک موبایل به همراه دارد. استفاده از موبایل برای صحبت در پیک شبانه آن هم در وقت استراحت مسافران، مزاحمت هایی را ایجاد خواهد کرد. لذا در استفاده از تلفن همراه نیز باید اصول را رعایت کرد. در این مواقع تا جایی که ممکن است در پیک شب جواب کسی را ندهید یا در هنگام خواب گوشی خود را در حالت ویبره قرار دهید. با اندکی تامل می توانیم، فرهنگ چندین هزار ساله خود را فریاد بزنیم و به ایرانی و اسلامی بودن این کشور افتخار نماییم. ایران عزیز ما مهد تمدن بشریت است. بیایید این فرهنگ غنی را حفظ کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH