پتنت جدید سامسونگ با نمایشگر دوگانه نشان می‌دهد که این شرکت به دنبال عجیب‌ترین‌هاست

به نظر می‌رسد که شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ نیز درحال آزمایش تلفن‌هایی با نمایشگر دوگانه هستند. اسمارتفون شرکت ZTE با نام Nubia Z20 که هم‌اکنون به بازار عرضه شده است، از این نوع صفحه‌نمایش در بدنه پشتی استفاده می‌کند و ما فکر می‌کنیم که شرکت بزرگی مثل سامسونگ نیز قصد بهره‌گیری از آن را دارد.

برخی از شرکت‌ها، قبلا هم سعی کرده بودند تا یک نمایشگر کوچک اضافی در جایی از بدنه تلفن همراه تعبیه کنند، اما به نظر می‌رسد که استفاده از این نمایشگر کاربردی از مراحل اولیه خود عبور کرده و احتمال دارد که نسل بعدی تلفن‌های هوشمند از آن استفاده کنند. نمایشگر دوگانه تا سال گذشته در حد یک ایده مفهومی و مشتاقانه توسط برخی از شرکت‌ها دنبال می‌شد.

شاید استفاده از این ایده، همانند تفکر استفاده از نمایشگر‌های حفره‌دار و شکاف‌دار به یک محصول تجاری تبدیل شود. البته باید این نکته را هم مدنظر داشته باشیم که احتمال استفاده از این نوع نمایشگر به عناون نمایشگر‌های تمام صفحه نیز وجود دارد. شاید سامسونگ قصد دارد تا بهره‌گیری از نمایشگر‌های دوگانه را مانند دوربین انقلابی پاپ‌آپ در گلکسی A80 به یک امر قابل بهره‌برداری تبدیل کند.

البته، نمی‌توان پتنت نمایشگر دوگانه سامسونگ را با اسمارتفون Nubia Z20 مقایسه کرد، چرا که مکانیزم جمع‌کننده و نرم‌افزار دوربین گلکسی A80 بسیار متفاوت‌تر از مکانیزم دوربین Nubia Z20 عمل می‌کند. در واقع، دوربین‌های اصلی در پشت بدنه این تلفن بدون این که درون آن مخفی شوند، به دوربین سلفی نیز تبدیل می‌شوند تا تصاویری با کیفیت بسیار عالی از کاربران ثبت کنند.

شاید همین موضوع باعث شد تا سامسونگ هم به بررسی نزدیک نمایشگر‌های دوگانه بپردازد. وب‌سایت LetsGoDigital نیز موفق شد تا پتنت مشابهی از سامسونگ را پیدا کند که نمایشگر دوگانه حفره‌دار با دوربین دوگانه را به نمایش می‌گذارد.

ما با مشاهده این پتنت، دچار سردرگمی شده‌ایم و نمی‌دانیم که این محصول به عنوان یک محصول تجاری در چه زمانی وارد بازار خواهد شد. آیا این پتنت متعلق به گلکسی اس 11 است؟ شاید سامسونگ قصد دارد تا این پتنت عجیب را برای پرچمداران بعدی خود استفاده کند. حتی احتمال دارد که در مورد تلفن‌های گلکسی A نیز مورد استفاده قرار گیرد، زیرا سامسونگ از خانواده گلکسی A برای آزمایش فناوری‌های جدید خود بهره می‌گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH