اندروید گو

نسخه جدید سیستم‌عامل سبک گوگل با نام اندروید 10 گو معرفی شد

حدود دو سال از معرفی و عرضه رسمی سیستم‌عامل اندروید گو (Android Go) می‌گذرد و هم‌اکنون نیز گوگل، جدیدترین نسخه سیستم‌عامل مخصوص اسمارتفون‌های پایین‌رده و اقتصادی را با نام اندروید 10 گو (Android 10 Go) معرفی کرد. جدیدترین سیستم‌عامل گوگل با استفاده از سیستم رمزنگاری Adiantum این شرکت، امنیت بیشتری را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد.

از سایر ویژگی‌های سیستم‌عامل اندروید 10 گو می‌توان به سریع‌تر شدن آن اشاره کرد که اجرای اپلیکیشن‌ها در این سیستم‌عامل حدود 10 درصد سریع‌تر از نسخه قبلی آن انجام می‌شود. سوییچ در بیم برنامه‌ها روان‌تر شده و گوگل ادعا می‌کند که حجم برنامه‌های پیش‌فرض اندروید 10 گو را به نصف کاهش داده است تا فضای ذخیره‌سازی بیشتری در اختیار کاربران قرار گیرد.

تمامی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض گوگل در این سیستم‌عامل از پسوند Go استفاده می‌کنند، مانند Gallery Go ،YouTube Go و Maps Go. هم‌چنین، نسخه جدیدی از نرم‌افزار مدیریت فایل گوگل به سیستم‌عامل سبک این شرکت اضافه شده است که از اشتراک‌گذاری نظیر به نظیر (Peer-to-Peer) فایل‌ها پشتیبانی می‌کند.

سیستم‌عامل جدید گوگل به فکر کم‌ کردن مصرف دیتای کاربران نیز بوده و از یک Data Saver بهبودیافته برای بهینه کردن مصرف اینترنت بهره می‌گیرد. گوگل به دنبال همکاری با توسعه‌دهندگان بیشتری است تا توسعه نرم‌افزار‌های سیستم‌عامل اندروید گو نیز در برنامه‌های آنان قرار گیرد.

این سیستم‌عامل در اواخر فصل پاییز برای طیف گسترده‌ای از اسمارتفون‌های ارزان‌قیمت در بیش از 180 کشور جهان منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH