آیفون‌های 2020 با فناوری 5G درآمد اپل را افزایش خواهند داد

آیفون‌های 2019 اپل چند هفته پیش معرفی شدند، با این‌حال، حدس‌وگمان‌ها درباره مدل‌های سال آینده، از همین حالا شروع شده است. پیش‌بینی می‌شود که اپل، آیفون‌های 2020 را بازطراحی کند و احتمالا تعدادی از آنها یا همه‌شان، از اتصال 5G پشتیبانی خواهند کرد. به گزارش وب‌سایت Seeking Alpha، سامیک چاترجی (Samik Chatterjee)، تحلیلگر جی پی مورگان، می‌گوید که فروش آیفون‌های 5G سال بعد، بهتر از پیش‌بینی‌های وال استریت خواهد بود و این موضوع، باعث اعتماد بالای سرمایه‌گذاران نسبت به پایداری رشد درآمدها در بازار گوشی‌های هوشمند خواهد شد.

همانطور که می‌دانید فناوری 5G، نسل بعدی اتصال بی‌سیم است و اپراتورهای آمریکایی هم‌اکنون شروع به عرضه آن در بازارهای خاص کرده‌اند و به نظر می‌رسد که این تکنولوژی، سال آینده در سرتاسر آمریکا قابل دسترس باشد. در اتصال 5G، سرعت دانلود داده‌ها، ۱۰ برابر سریع‌تر از 4G LTE است و کاربر در عرض چند ثانیه قادر به دانلود فیلم‌ها خواهد بود. با این‌حال، نسل بعدی اتصال بی‌سیم، چیزی فراتر از اینهاست. با فناوری جدید، کسب‌وکارها و صنایع جدیدی برای بهره گرفتن از مزایای سرعت‌های بی‌سیم سریع‌تر، ایجاد خواهند شد و اقتصاد جهانی دچار رشد چشمگیری خواهد گردید.

عقب ماندن اپل در ارایه فناوری 5G 

در حال‌حاضر، چندین سازنده اندرویدی مانند سامسونگ، وان پلاس، ال‌جی و موتورولا، گوشی‌های 5G خود را در آمریکا عرضه کرده‌اند. البته هندست‌های موتو Z4 و Z3 موتورولا، برای اتصال به شبکه ورایزن نیاز به موتو مادهای 5G خود شرکت دارند.

اما اپل، برخلاف همه این شرکت‌ها، در حال تکرار همان کاری است که در دوره گذار از فناوری 3G به 4G LTE انجام داد؛ یعنی از دست دادن زمان. شاید به خاطر بیاورید که در سال ۲۰۱۱، در حالیکه سامسونگ با گوشی گلکسی S II خود اتصال 4G را ارایه کرد، دارندگان آیفون 4s همچنان از 3G استفاده می‌کردند. حتی زمانی که اتصال 3G در دسترس مشتریان قرار گرفته بود، آیفون‌های اپل بر روی شبکه بسیار کند EDGE اپراتور AT&T کار می‌کردند. علاوه بر تفاوت عظیم شبکه‌های وای‌فای و EDGE در کیفیت نمایش ویدیوهای یوتیوب، کاربران EDGE حتی قادر به استفاده همزمان از مرورگر و دریافت یک تماس تلفنی نبودند. البته اپل بلافاصله این ضعف را با معرفی آیفون 3G در سال ۲۰۰۸ برطرف کرد.

با این‌حال، گفته می‌شود که آیفون‌های 2020 علاوه بر پشتیبانی از فناوری 5G، از سایز جدید نمایشگر نیز برخوردار خواهند شد. با فرض اینکه اپل، مدل‌های سال آینده خود را به جای آیفون 11s، آیفون 12 بنامد، در این صورت آیفون 12 پرو مکس احتمالا به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی آمولد مجهز خواهد شد. آیفون 12 پرو و آیفون 12 هم ممکن است به ترتیب با صفحه‌نمایش‌های آمولد ۵.۴ اینچی و آمولد ۶.۴ اینچی عرضه شوند. بله درست متوجه شدید، هرسه این گوشی‌ها از پنل‌های آمولد بهره خواهند جست. ضمن اینکه قرار است در داخل آنها از چیپست A14 اپل که با فناوری جدید ۵ نانومتری ساخته شده است، استفاده شود. این بدین معنی است که تراشه جدید، در مقایسه با A13، ترانزیستورهای بیشتری خواهد داشت و منجر به عملکرد بهتر و مصرف انرژی بهینه‌تری خواهد شد. ضمنا، به احتمال زیاد شاهد کنار گذاشتن پورت لایتنینگ و تبدیل آن به USB-C نیزخواهیم بود. Ming-Chi Kuo، تحلیلگر معروف اپل، قبلا گفته بود که آیفون‌های سال آینده، ناچ کوچک‌تری خواهند داشت.

یکی دیگر از بزرگ‌ترین تغییراتی که در طراحی آیفون‌های 2020 اتفاق خواهد افتاد، اضافه شدن فریم فلزی خواهد بود. این کار، آنها را تاحدودی شبیه آیفون 4 خواهد کرد. آیفون 4 برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ عرضه شد و آن زمان، استیو جابز، مدیر اجرایی اپل، آن را با یک دوربین زیبا و قدیمی Leica  مقایسه کرده بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH