اپل و IKinema

اپل کمپانی انگلیسی IKinema را برای توسعه قابلیت‌های Animoji و Memoji خرید!

خبرگزاری CNBC به نقل از اپل اعلام کرد که این کمپانی آمریکایی، شرکت IKinema را خریداری کرده است. اپل از گذشته تاکنون شرکت‌های کوچک زیادی را خریداری کرده و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن‌ها را به عنوان یک قابلیت یا ویژگی در تلفن‌های آیفون قرار داده است. به عنوان مثال، اپل در سال 2012 شرکت AuthenTec را به مبلغ 356 میلیون دلار خریداری کرد و در سال 2013 شاهد استفاده از Touch ID در محصولات اپل بودیم.

حتی قبل از این مورد نیز اپل در آوریل 2010 سیری (Siri) را با یک مبلغ اعلام نشده خریداری کرد. پس از خرید سیری، این دستیار صوتی هوشمند در سال 2011 توسط آیفون 4S مورد استفاده قرار گرفت.

در ادامه خرید‌های موفق اپل می‌توان به خرید شرکت اسراییلی LinX Computational Imaging Ltd اشاره کرد که با مبلغ 20 میلیون دلار در سال 2015 توسط اپل خریده شد. استفاده از قابلیت‌های این شرکت باعث شد تا تجربه عکاسی با آیفون‌ها بهبود یابد.

سال گذشته نیز کوپرتینو‌نشین‌ها مبلغ اعلام‌نشده‌ای را برای خرید شرکت Texture خرج کردند. نرم‌افزار شرکت Texture توانایی دسترسی نامحدود به بیش از 200 مجله دیجیتال را داشت. چند ماه پس از خرید این کمپانی توسط اپل شایعه شد که آمریکایی‌ها از این نرم‌افزار برای توسعه سرویس اشتراکی Apple News+ استفاده می‌کنند. این شایعه نیز به واقعیت پیوست و اپل از سرویس +Apple News رونمایی کرد.

انتظار داریم که برخی از فناوری‌های IKinema را در آیفون‌های 2020 مشاهده کنیم

در صورتی که تاریخ برای ما و اپل تکرار شود، می‌توان انتظار داشت که سیستم‌عامل iOS 14 از قابلیت‌های جدید Animoji و Memoji در سال آینده بهره خواهد برد. شرکت اپل تایید کرد که کمپانی IKinema را خریده است، اما هیچ اطلاعاتی از مبلغ خرید وجود ندارد.

شرکت IKinema در زمینه توسعه فناوری‌های مربوط به جلوه‌های ویژه فیلم‌ها فعالیت می‌کند. از جمله فناوری‌های توسعه داده‌شده توسط این شرکت می‌توان به سیستم تبدیل چهره و بدن افراد به کاراکتر‌های انیمیشنی اشاره کرد. کمپانی IKinema در انگلستان فعالیت می‌کند.

این کمپانی خود را به عنوان یک شرکت برای کمک به تولید‌کنندگان بازی‌های نسل آینده و تجربه واقعیت مجازی (VR) برای تحقق بهترین تجربه، معرفی کرده است. البته، IKinema اولین شرکت گرافیکی و سه‌بعدی نیست که اپل آن را خریداری کرده است، اهالی کوپرتینو در سال 2015 نیز شرکت FaceShift را خریداری کردند که قابلیت تشخیص و ثبت سریع چهره کاربران را برای آیفون‌ها فراهم کرد. این فناوری برای استفاده از قابلیت‌های Animoji و Memoji مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

با مراجعه به وب‌سایت IKinema متوجه خواهید شد که فعالیت آن متوقف شده است، اما برخی از ویدیو‌های مربوط به این کمپانی در یوتیوب پیدا می‌شوند. در یکی از این ویدیو‌ها، چگونگی تبدیل حرکات یک فرد برای تکان دادن یک شخصیت انیمیشنی یا حتی یک درخت مشاهده می‌شود.

 

با مشاهده فعالیت‌های این شرکت انگلیسی می‌توان انتظار داشت که اپل برای توسعه قابلیت‌های Animoji و Memoji از فناوری‌های IKinema استفاده خواهد کرد. Animojiها ایموجی‌هایی هستند که با تشخیص حرکات صورت کاربر تکان می‌خورند و حرکت‌های فرد را تقلید می‌کنند. Memojiها نیز همین کار را انجام می‌دهند، اما به جای استفاده از ایموجی‌های آماده از صورت کاربر در تصویر استفاده می‌شود.

هم‌چنین، در این ویدیو برخی از ترفند‌های پرده سبز مشاهده می‌شود که اپل می‌تواند از آن‌ها برای تولید محتوای سرویس +Apple TV و سرویس بازی Apple Arcade استفاده کند. اپل تاکنون، هیچ بازی را برای سرویس Arcade توسعه نداده است و تا آنجایی که می‌دانیم هیچ برنامه‌ای هم برای آن ندارد. اما اگر اپل از امکانات IKinema بهره گیرد، احتمال جان گرفت سرویس بازی خود را بالا خواهد برد.

در پایان این خبر نیز به یکی از گران‌ترین و موفق‌ترین خریدهای اپل اشاره می‌کنیم. اپل در سال 2014 شرکت معروف Beats Audio را به مبلغ 3 میلیارد دلار خریداری کرد. یک سال پس از این اتفاق، اپل با معرفی سرویس Apple Music به عنوان یک رقیب جدید و جدی برای سایر سرویس‌های بزرگ موسیقی وارد میدان شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH