برای راحتی بیشتر، کجای اتوبوس بنشینیم؟

یکی از اولین فکرهایی که همه ما وقت خرید بلیط اتوبوس می‌کنیم این است “بهتر است کجای اتوبوس بنشینم؟” جواب این سوال بسته به نوع سفر شما، تعداد همسفرهایتان و سلیقه شما در سفر می‌تواند متفاوت باشد. بعضی از افراد با تماشای مناظر بیرون جاده دچار خستگی چشم و در نتیجه تهوع می‌شوند، بعضی‌ها می‌خواهند به یخچال و مسیر راهرو وسط دسترسی داشته باشند و رفت و آمد کنند و…  در این مطلب با هم از خوبی‌های سفر با اتوبوس می‌خوانیم و صندلی‌های مختلف اتوبوس را بررسی می‌کنیم تا وقت خرید بلیط اتوبوس راحت‌تر و دقیق‌تر صندلی را انتخاب کنیم.

چرا سفر با اتوبوس؟

اگر می‌خواهید یک سفر داخلی به صرفه، امن و لذت‌بخش داشته باشید اتوبوس یکی از بهترین گزینه‌های شماست. خیلی از افراد از پس هزینه‌های سنگین هواپیما برنمی‌آیند و علاوه بر آن دوست دارند وقت سفر پایشان روی زمین باشد! اتوبوس در مسیرهای کوتاه و بلند می‌تواند مسافران زیادی را جا به جا کند و ایمن و ارزان ‌قیمت محسوب می‌شود.

فقط کافی است به صفحه خرید بلیط اتوبوس علی بابا بروید، روز حرکت را انتخاب کرده و بعد با ورود مبدا و مقصد با چند کلیک ساده بلیط اتوبوس خود را آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری، بخرید. شما در اتوبوس می‌توانید با دیگر مسافران هم‌صحبت شوید و در طول مسیر گفتگو کنید، علاوه بر همه این‌ها خرید بلیط اتوبوس نسبت به قطار یا هواپیما راحت‌تر است چون ترمینال‌های مختلف شهرها (به ویژه چهار ترمینال تهران) هر روز و تقریبا به تمام مقاصد کشور چندین اتوبوس دارند و همیشه می‌توانید از آن‌ها بلیط تهیه کنید.

چطور صندلی مورد نظرمان را انتخاب کنیم؟

هنگام خرید بلیط اتوبوس در علی ‌بابا نقشه صندلی‌های اتوبوس را می‌توانید به شکل کامل ببینید و صندلی خودتان را انتخاب کنید. بعد از انتخاب مبدا، مقصد و روز حرکت شما به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که در آن تمام تعاونی‌های اتوبوسرانی و اتوبوس‌های مختلفشان را می‎توانید ببینید. در صفحه خرید بلیط، ظرفیت اتوبوس‌های مختلف همراه با ساعت و ترمینال حرکت آن‌ها آورده شده و با کلیک روی گزینه “انتخاب صندلی” شما می‌توانید نقشه صندلی‌های اتوبوس و موارد خالی را ببینید، روی صندلی مورد نظرتان کلیک کنید و وارد فرایند پرداخت شوید.

ضمنا هنگام خرید بلیط در زمان انتخاب صندلی، می‌توانید ببینید مسافران سایر صندلی‌ها خانوم هستند یا آقا. به این ترتیب انتخاب راحت‌تری برای سفری بی‌دغدغه خواهید داشت.

کدام صندلی را انتخاب کنیم؟

از چند سال گذشته تا امروز، بیشتر اتوبوس‌هایی که در جاده‌های کشور رفت و آمد می‌کنند وی‌آی‌پی هستند، بلیط این اتوبوس‌ها کمی گران‌تر از اتوبوس‌های اسکانیا قدیمی است اما سختی سفر را خیلی آسان‌تر می‌کنند. این اتوبوس‌ها صندلی‌های راحتی دارند که پشت آن‌ها خم می‌شود و  قسمت زیر پایتان را هم می‌توانید بالا بیاورید و صندلی اتوبوس را به یک تخت کوچک تبدیل کنید. کسانی که زیاد با اتوبوس سفر می‌کنند می‌دانند که صندلی شماره 13 طرفداران زیادی دارد و معمولا زودتر از بقیه صندلی‌ها رزرو می‌شود. اگر یک نفره سفر می‌کنید، این صندلی برای شما هم بهترین گزینه است چون اطرافتان خالی خواهد بود، کسی کنارتان نمی‌نشیند و علاوه بر این به شکل مستقیم به یخچال آب سرد دسترسی دارید. یکی از دیگر صندلی‌های محبوب مسافران تنها، صندلی شماره یک است چون پیاده شدن و سوار شدن به آن خیلی آسان است و می‌توانید با نشستن روی آن خیلی راحت با راننده و مهمانداران در تماس باشید. اما خیلی از اوقات با دوستان یا خانواده در اتوبوس همسفر هستیم، این طور وقت‌ها باید هنگام خرید بلیط اتوبوس مطمئن شویم که به تعداد هسمفرهایمان صندلی خالی در اتوبوس هست تا بتوانیم صندلی‌های نزدیک به یکدیگر را انتخاب کنیم. دو صندلی انتهایی اتوبوس یعنی صندلی‌های شماره 23 و 24 به دلیل خلوت بودن می‌توانند گزینه خوبی باشند. اگر دوست ندارید خیلی در معرض رفت و آمد مسافران مختلف باشید برای این دو صندلی بلیط بخرید.

در سفر سرگرم باشید

هر صندلی را که  انتخاب کنید، ممکن است در طول سفر حوصله‌تان سر برود. اگر از خواندن کتاب در حرکت تهوع نمی‌گیرید کتاب مورد علاقه‌تان را در کیف دستی‌تان بگذارید و با مطالعه، هم زمان را راحت‌تر بگذرانید و هم به چشم‌هایتان کمک کنید که زودتر بخوابند. همچنین آوردن فیلم‌ها و سریال‌‎های مختلف می‌تواند مسیرهای طولانی را آسان‌تر کند. می‌توانید فیلم یا سریال‌های مورد نظرتان را در لپ‌تاپ یا تبلت بریزید و سر فرصت آنها را تماشا کنید. قبل از خرید بلیط اتوبوس، دقیقا بسنجید که چند ساعت قرار است در جاده باشید تا سرگرمی‌های مناسبی انتخاب کنید. ضمنا هنگام بستن کوله پشتی یا کیفی که قرار است با خودتان به داخل اتوبوس بیاورید، شارژرهای وسایل و پاوربانک را فراموش نکنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH