کراتین بدنسازی چیست؟

کراتِین بعد از  پروتئین بیشترین طرفدار را در دنیای بدنسازی دارد. نمی شود، بدنسازی را دید که کراتین مصرف نکرده باشد، کراتین جز کم ضرر ترین مکمل های بدنسازی است و نسبت به دیگر مکمل ها از قیمت مناسب تری نیز بر خوردار است. کراتین به طور طبیعس در بدن تولید می شود باعث می شود سوخت مورد نیاز عضلات  بدن انسان تامین گردد.کراتین می تواند به صورت پودری و یا قرص مصرف شود.

فواید کراتین بدنسازی چیست؟

مهمترین فایده کراتین در زمان تمرین این است که ورزشکار کمتر خسته شده و می تواند مدت بیشتری تمرین کند فرقی نمی کند شما چه سنی هستید با مصرف کراتین توان شما بالاتر میرود.دومین فایده مصرفی که برای شما دارد باعث افزایش وزن بدن شما می شود در صورتیکه مصرف اصولی داشته باشید و تغذیه مناسبی داشته باشید در هر هفته تقریبا وزن شما بالا میرود این افزایش به دلیل جذب بیشتر آب توسط بدن است که در صورتیکه مصرف کراتین را نار بگذارید آب های جمع شده در زیر پوست شما کاهش پیدا می کند البته ورزشکاران این حجم را با ورزش های سخت به ماهیچه تبدیل می کنند.

روش تشخیص کراتین اصل

اگر می خواهید کراتین بدنسازی اصل خرید کنید و در ایران سکونت دارد بهترین مرکز برای خرید این محصول داروخانه ها هستند.کراتین داروخانه ای دارای لیبل اصالت و تاریخ انقضا است و در محیط هایی با دمای مناسب نگه داری می شوند از این رو خرید از داروخانه پیشنهاد می شود. اگر قصد تست دارید می توانید کراتین را در آب هم بزنید محصول اصل در آب حل نمیشود.

بهترین زمان برای مصرف کراتین

بهترین زمان برای مصرف یک ساعت قبل تمرین و حداکثر یکساعت بعد از تمرین است. کراتین طعم خاصی میتوان هم با آب مصرف کرد هم با آبمیوه که پیشنهاد ما برای شما مصرف با آب میوه است.

انواع کراتین بدنسازی ایرانی

  • پودر کراتین و ویتامین ث آپ نوتریشن

پودر کراتین و ویتامین ث آپ نوتریشن محصولی فوق العاده قوی بوده که مناسب برای استفاده عموم مردم به خصوص ورزشکاران می باشد و افراد باردار و شیرده حتما به پزرشک مراجعه کنند. پودر کراتین و ویتامین ث آپ نوتریشن موجب افزایش استقامت بدنی و عضلانی افراد مصرف کننده می شود و حجم عضلات را افزایش می دهد. پودر کراتین بدنسازی و ویتامین ث آپ موجب پیشگیری از خستگی زودرس و بهبود عملکرد ورزشکار می شود.

  • کراتین 5000 بایوستا

کراتین از دیگر مواد مورد نیاز بدن ورزشکاران بوده که مناسب برای استفاده افراد بالای 18 سال و ورزشکاران می باشد. پودر کراتین 5000 بایوستا موجب افزایش حجم عضلات و بهبود عملکرد بدنی ورزشکاران شده است. پودر کراتین 5000 بایوستا موجب جلوگیری از ایجاد خستگی زودرس فرد ورزشکار می شود.

بسیاری از بدنسازان حرفه ای از این ماده به تعداد دفعات بسیاری استفاده می کنند که عضلاتشان حجم بسیاری داشته باشد و در عین حال مقاومت و سیستم بدنی شان هم حفظ شود.

در بالا دو نمونه کراتین ایرانی که در بازار موجود است را توضیح دادیم که در زمان خرید بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید

 

انواع کراتین بدنسازی خارجی

  • کراتین 1500 کری آلکالاین الـیمپ

کشور سازنده لهستان

این محصول حاوی مونوهیدرات کراتین به ثبت رسیده است که مشخصه آن دسترسی زیستی بالای آن می باشد.کری آلکالین الیمپ، کپسول حاوی مونوهیدرات کراتین بافر شده جهت جبران فعالیت شدید عضلانی ورزشکاران است.این محصول حاوی نوع به ثبت رسیده مونوهیدرات کراتین است که از جهت دسترسی زیستی فراوان آن شاخص میباشد.

  • کراتین 1000 کری پیور الـیمپ

کشور سازنده لهستان

برای ورزشکارانی با عملکرد بالا سرعت – قدرت (وزنه برداری، پرش، پرتاب و غیره) و یا عملکرد استقامت- قدرت (بدنسازی، دوندگی مسافت زیاد، مسابقات مسافت متوسط، ورزش های رزمی و غیره) یا عملکرد استقامت (مسابقه مسافت زیاد، ماراتون، بازی های گروهی، مسابقه نمایشی و غیره) انجام میدهند، مناسب است.

عملکرد محصول با وجود سوربیتول و تبدیل آن به فروکتوز و گلوکز موجب تقویت حمل کراتین به درون عضله با کمک به عملکرد انسولین می شود. در عین حال، این عملکرد فاقد عوارض جانبی مونوساکاریدهاست.

غلظت زیاد کراتین در عضلات باعث سنتز پروتئین با اثرات ضد کاتابولیک و آنابولیک است که منجر به رشد سریع توده عضلانی و تناسب عضله میشود.

 

نکته:مصرف بالای کراتین می تواند به کلیه آسیب بزند. مصرف ممتد اصلا پیشنهاد نمی شود و باید بین هر خرید دوره زمانی حدود دو ماه در نگرفته شود.

امید داریم مقاله فوق اطلاعات مناسبی در اختیار شما قرا داده باشد.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH