مشخصات، رنگ‌بندی و قیمت آیفون SE2 اپل لو رفت!

اخیرا یک تحلیلگر مطرح عرصه تکنولوژی، مشخصات سخت‌افزاری آیفون SE2 را افشا کرده است. همانطور که احتمالا می‌دانید، اپل گوشی آیفون SE خود را در مارس 2016 و در پاسخ به شکایت‌های فراوان کاربرانی که از قیمت‌ها و اندازه نمایشگرهای همیشه افزایشی آیفون‌ها به ستوه آمده بودند، معرفی کرد. در آن زمان، مدل‌های موجود در بازار، آیفون 6s و آیفون 6s پلاس، با نمایشگرهای به ترتیب ۴.۷ و ۵.۵ اینچی، بودند. آیفون SE، از دیزاین آیفون 5s برخوردار بود، اما از چیپست A9 آیفون 6s استفاده می‌کرد. دستگاه همچنین از یک نمایشگر ۴ اینچی LCD با رزولوشن ۶۴۰ در ۱۱۳۶ پیکسل، یک دوربین ارتقایافته ۱۲ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۱.۲ مگاپیکسلی فیس تایم در جلو بهره می‌برد. با اینکه مدل‌های اولیه آن دارای حافظه داخلی ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی بودند، اما اپل، یک سال بعد، مدل‌های جدید آن را با حافظه‌های ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی و با همان قیمت‌های ۳۹۹ و ۴۹۹ دلار سال گذشته روانه بازار کرد.

آیفون SE

اوایل این ماه، Ming-Chi Kuo، تحلیلگر معروف موسسه TF International، خبر داده بود که اپل، سال بعد، گوشی آیفون SE2 را عرضه خواهد کرد. او پیش‌بینی کرده که این دستگاه، از طراحی آیفون 8 استفاده خواهد کرد، اما مجهز به چیپست فعلی A13 اپل خواهد بود. این بدین معنی است که آیفون SE2، به جای سیستم Face ID از فناوری Touch ID بهره خواهد برد. هندست همچنین قرار است یک طراحی لبه‌به‌لبه، دارای یک نمایشگر ۴.۷ اینچی LCD با وضوح ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل باشد. اگر تغییری در دوربین‌ها داده نشود، بر روی آیفون SE2 شاهد یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین فیس تایم ۷ مگاپیکسلی در جلو خواهیم بود.

آیفون SE2 اپل در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای و قرمز در دسترس خواهد بود

Kuo می‌گوید که این اسمارتفون با فروش دو تا چهار میلیون دستگاه در هر ماه، سال آینده یک رشد قابل‌ملاحظه‌ای را برای اپل به ارمغان خواهد آورد. او پیش‌بینی کرده است که اپل، سال بعد، حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون دستگاه آیفون SE2 به فروش خواهد رساند. این گوشی به احتمال زیاد سه دسته از مشتریان را هدف قرار خواهد داد: گروه اول، آنهایی که تمایلی به خرید یک مدل ۶۴ گیگابایتی آیفون 11 به قیمت ۶۹۹ دلار ندارند، دسته دوم، کسانی که برای اولین بار می‌خواهند یک هندست iOS را تجربه کنند و دسته سوم افرادی که به همه امکانات و قابلیت‌های ارایه شده بر روی هندست‌های سری آیفون 11 نیازی نخواهند داشت.

آیفون SE

اخیرا این تحلیلگر موسسه TF International، برآورد اولیه خود درباره میزان بارگیری اسمارتفون‌های اپل را، از ۶۵ تا ۷۰ میلیون دستگاه، به ۷۰ تا ۷۵ میلیون دستگاه افزایش داد. همانطور که می‌دانید، اپل قیمت مدل پایه آیفون 11 را در مقایسه با قیمت ۷۴۹ دلاری مدل ۶۴ گیگابایتی آیفون XR، به میزان ۵۰ دلار کاهش داده است. به گفته Kuo، همین کاهش قیمت، باعث خواهد شد تا بسیاری از دارندگان آیفون 6، آیفون 6s و آیفون 7، برای جایگزینی دستگاه‌های خود، به سراغ آیفون 11 بروند. براساس برآوردهای او، امسال در حدود ۳۷ تا ۴۰ میلیون دستگاه آیفون 11 بارگیری خواهد شد. بد نیست بدانید که سال گذشته، تعداد ۲۵ میلیون دستگاه آیفون XR روانه بازار شده بود. ضمن اینکه بارگیری آیفون XR، تا ماه اکتبر سال پیش انجام نگرفته بود. Kuo همچنین تخمین زده است که اپل امسال تعداد ۴۰ میلیون دستگاه آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس بارگیری خواهد کرد که کمی کمتر از ۴۳ میلیون دستگاه آیفون XS و آیفون XS مکس در سال گذشته خواهد بود. او گفته که اپل امسال می‌توانست تعداد بیشتری از مدل‌های پرو امسال خود را بفروشد، اما در حال‌حاضر با کمبود آنها مواجه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH