گوگل پلی در ایران مسدود می‌شود؟

به تازگی اخباری مبنی بر فیلتر شدن پلی استور، بزرگ‌ترین فروشگاه اندروید در کشور به گوش می‌رسد که برخی آن را منتسب به نامه جواد جاویدنیا، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور می‌دانند که به ارایه دهندگان اینترنت گفته شده تا بزرگ‌ترین فروشگاه اندرویدی در کشور را مسدود سازند.

البته هنوز این خبر به‌صورت رسمی اعلام نشده و علی‌رغم گفته برخی از کاربران مبنی بر آنکه به پلی استور دسترسی ندارند، هنوز عده زیادی قادر به باز کردن این اپلیکیشن هستند، اما امری که در این بین مغفول مانده، مشکلات زیادی است که در چند ماه اخیر و در هنگام دانلود اپلیکیشن‌ها، گریبان‌گیر کاربران بوده و شاید این مسدود سازی، تیر خلاصی در استفاده از بزرگ‌ترین مارکت اندرویدی دنیا باشد.

تا همین چند سال پیش، گوگل امکان دانلود اپلیکیشن را برای ایرانیان بسته بود و کاربران تنها می‌توانستند به تماشای آن‌ها بنشینند! اما سرانجام این امکان برای ایرانیان فراهم شد تا مانند سایر کاربران، قادر به دانلود و آپدیت اپلیکیشن‌ها شوند، اگرچه تعدادشان با محدودیت‌هایی مواجه بود.

حال به‌نظر می‌رسد که این بار احتمالا پلی استور از داخل فیلتر شده و برای دسترسی به خدمات این فروشگاه بزرگ، چاره‌ای جز استفاده از راه‌های دور زدن فیلترینگ نباشد! البته این خبر هنوز به‌صورت رسمی تایید نشده و وزارت ارتباطات هم واکنشی نسبت به آن نداشته است. در صورت دریافت اخبار تازه‌تر، شما را در جریان قرار خواهیم داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH