محافظ صفحه نمایش

پول‌تان را هدر ندهید؛ دیگر نیازی به محافظ صفحه نمایش برای گوشی‌های هوشمند نیست!

در حال حاضر محافظ‌های صفحه نمایش به‌عنوان یک جنس ضروری به خریداران گوشی و تبلت، فروخته می‌شود؛ اما این محافظ‌ها به اندازه قبل کارآمد نیستند!
رهایی از خرید محافظ صفحه نمایش برای اسمارت‌فون و تبلت می‌تواند از هزینه‌های شما کم کند و لذت استفاده‌ از نمایشگر را افزایش دهد.
اما چگونه مطمئن شویم که اسمارت‌فون و تبلت ما نیازی به محافظ صفحه نمایش ندارد؟
در ادامه این مطلب به شما در تشخیص این امر کمک خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

گوریلا گلس مقاوم‌تر از فلز!

آی‌فون اولین اسمارت‌فونی بود که به‌جای نمایشگر پلاستیکی از صفحه نمایش شیشه‌ای استفاده کرد. اما شیشه استفاده‌شده در نمایشگرهای آی‌فون یک شیشه معمولی نبود بلکه این شیشه، شیشه‌ای مقاوم به‌نام گوریلا گلس ساخته‌ شرکت کورنینگ بود.

امروزه شرکت کورنینگ، گوریلا گلس مورداستفاده بیشتر تولید‌کنندگان گوشی‌های همراه را تأمین می‌کند.
گوریلا گلس 6، جدیدترین فرمول شرکت کورنینگ، از شیشه‌ای که در نمایشگر اولین آی‌فون (و یا حتی آخرین گوشی شما) استفاده شده است نیز بادوام‌تر و مقاوم‌تر است.
گوریلا گلس 6 حتی از فلزات رایجی که در ساخت کلیدها و چاقوها استفاده می‌شود، سخت‌تر است و می‌تواند تا چندین‌بار سقوط بر روی زمین را دوام بیاورد.

به‌عبارت‌دیگر امکان شکسته‌شدن نمایشگر گوشی شما بسیار کمتر از گذشته است. در گذشته خرید محافظ صفحه نمایش از موارد لازم برای محافظت از نمایشگرها بود؛ اما امروزه این مورد به‌سختی یک ضرورت محسوب می‌شوند.
با اینکه گوریلا گلس تقریبا بی‌نقص به‌نظر می‌آید اما آیا این به‌معنی خداحافظی با محافظ‌های صفحه نمایش است؟

محافظ‌های صفحه نمایش چه زمانی مفید هستند؟

محافظ صفحه نمایش

محافظ‌های صفحه نمایش اغلب ظاهر خوشایندی ندارند، به‌سرعت خط‌و‌خش بر می‌دارند و نیز رنگ‌و‌لعاب نمایشگر را کاهش می‌دهند؛ اما حداقل محافظ‌های صفحه نمایش پلاستیکی چربی انگشتان را به‌خوبی کنترل می‌کنند.

با‌ این‌ اوصاف محافظ‌های صفحه نمایش هنوز ناکارآمد نیستند. گرچه گوریلا گلس ممکن است از سقوط بر روی زمین جان سالم به‌‌در ببرد اما همچنان امکان ایجاد خراش توسط سنگ‌، شن‌و‌ماسه و فلزات نادر بر روی آن وجود دارد. اگر گوشی شما بر حسب اتفاق بر روی زمین شن‌و‌ماسه‌ای کشیده شود، مملو از خراش‌های ریز و بدشکل خواهد شد.

آخرین باری که چنین اتفاقی برای شما افتاد چه زمانی بود؟ این اتفاقات، اتفاقات رایجی نیستند اما از قدیم گفته‌اند که پیشگیری بهتر از درمان است!
بنابراین خریداری و استفاده از یک محافظ صفحه نمایش محض احتیاط، ایده چندان بدی نیست.
هستند افرادی که امکان اتفاق چنین مواردی را آنقدر نادر می‌بینید که برایشان تعویض صفحه نمایش، ارزان‌تر، آسان‌تر و قابل تحمل‌تر از تعویض هر ماهه‌ محافظ صفحه‌نمایش است!

گوشی خود را بیمه کنید!

محافظ صفحه نمایش

اهمیت استفاده از محافظ‌های صفحه‌نمایش به‌اندازه گذشته زیاد نیست. این محافظ‌ها تنها کمی بیشتر از حالت عادی به مقاومت نمایشگر گوشی شما کمک می‌کنند. این مقدار از محافظت تقریبا مانند این است که شما در حین دوچرخه‌سواری از زانوبند استفاده کنید؛ گرچه این زانوبندها ظاهر خوشایندی ندارند اما ممکن است هنگام وقوع تصادف، مفید واقع شوند.

تعویض نمایشگر گوشی‌ بسیار ساده‌تر از آنی است که شما فکر می‌کنید. هزینه تعویض یک نمایشگر حدود $100 است. حال شما حساب کنید که اگر هر ماه یک محافظ صفحه نمایش $15 خریداری کنید، هزینه سالانه آن از تعویض صفحه نمایش بیشتر می‌شود.
هرچند با اوضاع کنونی و با توجه به اینکه بیشتر ما در سال شاید حداکثر 5 بار هم مجبور به خرید محافظ صفحه نمایش نشویم، بهتر است به استفاده از محافظ‌ها ادامه دهیم.

گزینه دیگری که می‌توانید به کمک آن بی‌خیال محافظ صفحه نمایش شوید، بیمه‌نمودن گوشی است. اغلب بیمه‌های گوشی، نرخ تعویض صفحه نمایش را با تخفیف ارایه می‌دهند. گرچه هزینه سالانه طرح‌های بیمه‌ کمی گران است اما با نرخ پایینی گم‌شدن، دزدیده‌شدن و معیوب‌شدن گوشی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

بااین‌حساب تصمیم به استفاده کردن یا نکردن از محافظ صفحه نمایش دیگر موضوعی مهم تلقی نمی‌شود؛ زیرا درصورت استفاده نکردن از محافظ صفحه نمایش می‌توانید گوشی خود را بیمه نمایید و یا در موارد نادر نهایتا ممکن است مجبور به تعویض نمایشگر شوید.

استفاده از محافظ نمایشگر

محافظ صفحه نمایش

حالا اگر به هر دلیلی همچنان به استفاده از محافظ صفحه نمایش مصمم هستید، راهنمای زیر در انتخاب بهترین نوع این محافظ‌ها به شما کمک خواهد کرد.

محافظ‌های صفحه نمایش در انواع گوناگونی موجود هستند:

شیشه حرارت‌دیده (Tempered Glass): این نوع از محافظ‌های صفحه نمایش نسبت به مدل پلاستیکی مقاوم‌تر و خوش‌دست‌تر هستند. نصب آن‌ها بر روی نمایشگر نیز بسیار آسان است.

پلی‌اتیلن ترفتالات (PET): این محافظ‌های پلاستیکی بسیار ارزان، نازک، سبک و روان هستند. نصب آن‌ها بر روی نمایشگر چندان ساده نیست؛ اما پس از نصب تقریبا قابل تشخیص هستند.

پلی‌یورتان ترموپلاستیک (TPU): بیشتر محافظ‌های صفحه‌ نمایش از این جنس هستند. این محافظ یک پلاستیک نازک و انعطاف‌پذیر است که هنگام لمس حس عجیبی دارد. نصب آن نیز دشوار است. این نوع از محافظ‌های صفحه نمایش از نوع شیشه نازک‌تر و از PET مقاوم‌تر هستند.

محافظ صفحه نمایش مایع: این محافظ‌ها تنها می‌توانند از ایجاد خراش در نمایشگر جلوگیری کنند. اما یک محافظ صفحه نمایش مایع نمی‌تواند از گوشی شما در برابر یک حادثه فاجعه بار، محافظت کند‌‌. همچنین تشخیص اینکه چه زمانی باید مجددا این مایع را بر روی نمایشگر اعمال کنید نیز دشوار است.

محافظ صفحه نمایش

توصیه ما به شما خریداری محافظ‌های صفحه نمایش tempered و PET است.

آیا شما با استفاده‌نکردن از محافظ صفحه نمایش موافق هستید؟
تجربه خود را از خرید محافظ صفحه نمایش با ما در میان بگذارید. شما کدام نوع از محافظ‌های صفحه را پیشنهاد می‌کنید؟

9 در مورد “پول‌تان را هدر ندهید؛ دیگر نیازی به محافظ صفحه نمایش برای گوشی‌های هوشمند نیست!”

  1. حدودا 400 تومنی در میاد یا بیشتر اگه بخوای فقط شیشه رو تعویض کنی اگه ال سی دی رو بخوای تعویض کنی نزدیک 1 تومن

  2. من گوش نوت ۱۰ شیائومی هست .گلس یووی زده بودم اما خیلی از ظاهر زیبای گوشیم کم کرد الان ۱ ماه بدون گلس استفاده میکنم.میترسم خراب شد .تاچش یا خطوط خش.کیف گرفتم و از اون استفاده میکنم هر چند که داره اعصابم رو خورد میکنه?

  3. سلام من شیائومی ردمی نات ۸پرو دارم از دستم افتاد چند تا خط افتاد رو شیشش ولی ال سی دیش سالمه سالمع فقط شیشش چندتا خط افتاده روش چطور عوضش کنم یا اصلا میشه شیششو عوض کرد یا کلا با ال سی دی باید عوض شه؟چون ال سی دیش سالمه فقط شیشه روش چندتا خط افتاده ممنون میشم راهنمایی کنید

    3
    4
  4. من 2 سال بیشتر نوته 8 داشتم دو بارم از دستم افتاد که گفتم نابود شد صفحش ولی هیچیش نشد اوایل گلس میذاشتم مدام کناره هاش میشکست یکسالونیم قیده گلس گذشتم فقط دوبار کلید داخل جیبم بود که یه خراش کوچیک برداشت که اصلا دیده نمیشه. واقعا راضیم. کیفیت صفحه بالاتری هم دارم

    2
    5
  5. سلام
    اشتباه نوشتید
    اتفاقا گوریلا گلس برای خط و خش مقاوم هست ولی دربرابر شکستن خیر
    هرچند باید قبل خریدن محافظ فکرکرد
    من گوشیم محافظ نداشت قبلا
    امسال یه دلیل گرونی دلار و… محافظ زدم که مطمئن تر باشه ولی همون محافظ که تمپرد بود باعث شده بود شیشه جلو تر از قاب بیاد و هم یکم جلوی گوشی یکم سنگین تر بشه در نتیجه ماه پیش از دستم که افتاد مستقیما برخلاف گذشته با شیشه اومد زمین و شکست
    شیشه خودش به دلیل محافظ نشکسته بود ولی به دلیل اینکه مستقیما با شیشه صاف خورده بود زمین زیر شیشه گوشی (خود صفحه) ترک برداشته و دیگه روشن نمیشه
    اگر واقعا محافظت میخواهید کیف بخرید هرچند که کیف ها خیلی رو اعصاب هستند

    4
    3
  6. این حرفا واقعا منطقی نیست.اولا مگه کی ماهی یه محافظ عوض میکنه.نهایتش سالی یه بار.بعدشم موضوع فقط شکستن صفحه نمایش نیست جلوگیری از خط وخش هم هست.محافظ گوریلا هم خیلی مقاوم نیست.من گوشی خودم که الجی کیو ۶ هستش و مثلا استاندارد مقاومت درمقابل حرارت و فشار رو هم داره با اینکه محافظ هم داست با یه ضربه کوچولو صفحه ش شکست.

    4
    8
    1. ملیکا طاهران پور

      درسته در متن به این موارد اشاره شده. ولی در کل استفاده کردن یا نکردن از گلس محافظ، وابسته به تجربه و ترجیح هر فرده.

      3
      10
  7. محافظ صفحه های بی فایده تاحالا۱۰تابرای اس ۸گرفتم همه رودورریختم بدون محافظ صفحه راحت ترم

    3
    30

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH