اسمارت‌فون پیکسل 4 گوگل از ضبط ویدیویی 4K با نرخ 60 فریم‌برثانیه پشتیبانی نمی‌کند!

اسمارت‌فون پیکسل 4 و برادر بزرگ‌تر آن یعنی پیکسل 4XL قادر به ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم‌برثانیه نیستند. حساب‌کاربری رسمی گوگل در توئیتر با انتشار پستی پیرامون دلایل پشت‌پرده این پدیده توضیحاتی را ارایه کرد.

واقعیت نهایی در خصوص این هندست‌ها حقیقتا آزاردهنده است. این 2 گوشی به‌صورت پیش‌فرض با 64 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار می‌شوند. بخشی از این فضا توسط سیستم‌عامل و رم دستگاه رزرو می‌شود. بعلاوه مدل 128 گیگابایتی تنها گزینه موجود برای ارتقاء محصول به‌شمار می‌آید. اکنون بسیاری از هندست‌های میان‌رده با حافظه پایه 128 گیگابایتی عرضه می‌شوند.

همچنین بایستی خاطرنشان کرد که هندست‌های جدید گوگل فاقد درگاه کارت حافظه هستند. بعلاوه گوگل عرضه فضای رایگان برای ذخیره‌سازی تصاویر و ویدیوها با کیفیت اصلی را متوقف نموده است. موضوع جالب‌توجه این‌که حتی هندست‌های ارزان‌قیمت‌تر سری پیکسل 3a نیز از چنین قابلیتی برخوردار بودند.

حساب‌کاربری توئیتری گوگل با شناسه madebygoogle@ به منظور ادای توضیحات اقدام به انتشار پستی به شرح زیر کرد:

“دوربین پشتی پیکسل 4 از ضبط ویدیویی 4K با نرخ 30 فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کند. ما متوجه شدیم که اکثریت کاربران به منظور ضبط ویدیو کماکان از فرمت 1080p استفاده می‌کنند. بنابراین در عوض فعال‌سازی حالت ضبط ویدیویی 4K با نرخ 60 فریم‌برثانیه (که به ازای هر دقیقه ویدیو تا 500 مگابایت از فضای حافظه را اشغال می‌کند)، انرژی خود را بر روی ارتقاء کیفیت دوربین در حالت 1080p متمرکز نمودیم.”

در این میان بسیاری از کاربران کنجکاو هستند تا از منابع اطلاعاتی مورد استناد گوگل مطلع شوند. مدل‌های قدیمی‌تر پیکسلی نیز از قابلیت ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم‌برثانیه بی‌بهره بودند. اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا گوگل به منظور اطلاع از نحوه به‌کارگیری هندست‌های غیر پیکسلی توسط مردم اقدام به اجرای نظرسنجی نموده است؟

به‌هرحال وضعیت اپل نیز چندان بهتر نیست؛ چرا که ورژن پایه مدل‌های سه‌گانه آی‌فون 11 نیز مجهز به 64 گیگابایت حافظه‌داخلی هستند. با این‌حال اپل حداقل به مشتریان متمول امکان می‌دهد تا ورژن 256 گیگابایتی هندست‌های فوق را خریداری نمایند. حتی این پدیده نیز حقیقتا گوگل را برای عرضه ورژن 256 گیگابایتی پیکسل 4 متقاعد نکرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH