گوگل قول داد تا مشکل نرخ نوسازی پیکسل 4 را با یک آپدیت برطرف کند

دیروز مشخص شد که قابلیت Smooth Display پیکسل 4 تنها زمانی که سطح روشنایی نمایشگر بالای ۷۵ درصد تنظیم شده باشد با نرخ ۹۰ هرتز رفرش خواهد کرد. حالا گوگل بیانیه‌ای داده که در آن علت سوییچ کردن نمایشگر پیکسل 4 به رفرش ریت‌های پایین‌تر در سطوح روشنایی کمتر اشاره کرده است.

گوگل می‌گوید که صفحه‌نمایش پیکسل 4 در شرایط خاصی با فرکانس ۶۰ هرتز رفرش خواهد کرد تا عمر باتری آن افزایش یابد. از آنجاییکه پیکسل 4 یک باتری نسبتا کوچک ۲۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد، جای شگفتی ندارد که گوگل تصمیم به پایین آوردن رفرش ریت آن در شرایط روشنایی خاصی گرفته باشد.

هرچند که کاربران می‌توانند از بخش Developer Option دستگاه، قابلیت Smooth Display پیکسل 4 را مجبور به نوسازی با فرکانس ۹۰ هرتز کنند، اما گوگل ظاهرا برنامه‌هایی برای عرضه یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید دارد تا نرخ ۹۰ هرتز را در شرایط روشنایی بیشتری امکان‌پذیر سازد. خوشبختانه، دارندگان پیکسل 4 لازم نیست مدت زمان زیادی تا رسیدن آپدیت مذکور منتظر بمانند؛ چراکه گوگل گفته به‌روزرسانی را در هفته‌های آینده ارایه خواهد کرد.

گوگل در بیانیه خود گفته است که:

ما ویژگی Smooth Display را برای کاربران طراحی کرده‌ایم تا آنها از مزیت‌های رفرش ریت ۹۰ هرتز برای تعاملات رابط کاربری بهبودیافته و دیدن محتواهای باکیفیت‌تر لذت ببرند. با این‌حال، این نرخ، برای جلوگیری از مصرف بیش‌ازحد باتری در مواقعی که رفرش ریت بالاتر چندان مهم نیست، به ۶۰ هرتز کاهش می‌یابد. لذا ما در برخی شرایط، نرخ نوسازی را بر روی ۶۰ هرتز تنظیم کرده‌ایم. این شرایط شامل این موارد می‌شوند: زمانی که کاربر گزینه ذخیره باتری را روشن می‌کند، به هنگام نمایش محتواهای خاصی مانند ویدیوهایی با نرخ ۲۴ یا ۳۰ فریم در ثانیه و همچنین در سطوح روشنایی مختلف. ما به‌طور مداوم در حال ارزیابی این موضوع هستیم که آیا پارامترهای مذکور منجر به ایجاد تجربه بهتر برای کاربر می‌شوند یا نه. ما قبلا به‌روزرسانی‌هایی را برای این‌منظور در نظر گرفته‌ایم که در هفته‌های آینده عرضه خواهند شد که امکان فعال شدن رفرش ریت ۹۰ هرتز در شرایط روشنایی بیشتر نیز جزو آنهاست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH