اپل آپدیت iOS 13.2 را با قابلیت Deep Fusion، پشتیبانی از ایرپاد پرو و ایموجی‌های جدید عرضه کرد

اپل اخیرا آپدیت iOS 13.2 را برای آیفون‌های سازگار با آن، که شامل آیفون 6s و دستگاه‌های جدیدتر می‌شوند، ارایه کرده است. حجم این به‌روزرسانی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ مگابایت متغیر است.

یکی از قابلیت‌های جدید عرضه‌شده در آپدیت iOS 13.2، ویژگی Deep Fusion است که برای اولین بار در ماه سپتامبر امسال در جریان معرفی آیفون 11 معرفی گردید. این قابلیت که از فناوری یادگیری ماشین به‌کاررفته بر روی موتور شبکه عصبی چیپست A13 بایونیک استفاده می‌کند، با هر شات در نورهای کم تا متوسط، تعداد 9 عکس می‌گیرد و سپس این تصاویر را باهم ترکیب کرده تا یک عکس نهایی با رزولوشن بالا، جزییات بیشتر و نویز کمتر تولید کند. Deep Fusion تنها بر روی دستگاه‌های سری آیفون 11 قابل دسترس است.

در آپدیت iOS 13.2 امکان کوچک دیگری نیز در ارتباط با عکاسی اضافه شده و آن اینکه، اپل بالاخره تنظیمات رزولوشن ویدیو از طریق اپلیکیشن دوربین را ارایه کرده است. با این‌حال، این تغییر نیز تنها بر روی گوشی‌های سری آیفون 11 وجود دارد. شما در دستگاه‌های قدیمی‌تر برای تغییر کیفیت وضوح ویدیو همچنان باید به اپلیکیشن تنظیمات هندست مراجعه کنید. این هم جزو همان تصمیمات عجیبی است که همیشه از اپل سراغ داشته‌ایم.

تغییر دیگر در به‌روزرسانی iOS 13.2، مربوط به اضافه شدن ایموجی‌های جدید می‌شود. آپدیت مذکور، تعداد ۷۰ ایموجی جدید را به موارد قبلی اضافه کرده که اکثرا شامل ایموجی‌های انسان و همچنین تعدادی ایموجی حیوان، غذا، فعالیت‌ها و علایم دسترسی می‌شوند.

iOS 13.2 همچنین دو قابلیت جدید ایرپاد را نیز ارایه کرده است. ویژگی Announce Messages به سیری اجازه می‌دهد تا هر پیام جدیدی را که به گوشی شما می‌رسد، بخواند. این قابلیت، به‌طور اتوماتیک در طول تماس‌های تلفنی و Audio Sharing غیرفعال خواهد شد. ویژگی دوم نیز مربوط به پشتیبانی از ایرپاد پرو که اخیرا معرفی شده بود، می‌شود.

افزون‌بر اینها، قابلیت‌هایی هم برای هوم‌کیت جدید عرضه شده است. HomeKit Secure Video، به شما امکان ضبط، ذخیره‌سازی و دیدن ویدیوهای رمزگذاری‌شده دوربین‌های امنیتی‌تان را خواهد داد و ضمنا قابلیت تشخیص انسان‌ها، حیوان و وسایل نقلیه را نیز خواهد داشت. آپدیت، همچنین پشتیبانی از روترهای وای‌فای هوم‌کیت را هم اضافه کرده است.

و در آخر اینکه، در آپدیت جدید، سیری از شما خواهد پرسید آیا با اپل اجازه ذخیره کردن صدای دستیار صوتی و تعاملات Dictation را برای کمک به بهبود سیری می‌دهید یا نه. شما همچنین می‌توانید تاریخچه سیری و Dictation را از طریق تنظیمات سیری پاک کنید.

اپل علاوه بر iOS 13.2، به‌روزرسانی iPadOS 13.2 را نیز که شامل تغییرات زیادی برای دستگاه‌های آی‌پد می‌شود، عرضه کرده است. این شرکت همچنین HomePod 13.2 را با چندین قابلیت جدید منتشر کرده که از جمله آنها می‌توان به توانایی هوم‌پاد در تشخیص صدای اعضای مختلف خانواده در خانه، امکان Handoff کردن موزیک، پادکست یا تماس‌های تلفنی از طریق نزدیک کردن آیفون به هوم‌پاد، اضافه کردن موزیک به صحنه‌های هوم‌کیت، پخش موسیقی‌های آرام‌بخشِ با کیفیت بالا و همچنین تنظیم تایمر خواب برای قطع کردن موزیک اشاره کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH