یک فولدر مخفی در آپدیت iOS 13.2 اپل کشف شد!

احتمالا در روزهای آینده شاهد معرفی گجت اپل AirTag از طرف کوپرتینونشین‌ها خواهیم بود. دیروز عرضه آپدیت iOS 13.2، چندین قابلیت خوب را برای کاربران آیفون به ارمغان آورد. مهمترین آنها، تکنولوژی Deep Fusion بود که تجربه عکاسی با گوشی‌های آیفون‌ 11 اپل را به سطح دیگری انتقال می‌داد. این فناوری، با استفاده از هوش مصنوعی، نُه اکسپوژر مختلف از یک صحنه ثابت می‌گیرد و با آنالیز پیکسل‌به‌پیکسل آنها، در نهایت یک تصویر شارپ‌تر با نویز کمتر ارایه می‌دهد. در حالیکه فقط دارندگان آیفون‌های 2019 می‌توانند از مزیت‌های Deep Fusion بهره ببرند، اما همه کاربران گوشی‌های آیفون، قادر به استفاده از یکی از ۵۹ ایموجی جدیدی خواهند بود که با آپدیت جدید ارایه شده‌اند. البته با در نظرفتن اسکین‌های مختلف، در کل ۲۳۰ ایموجی جدید برای کاربران iOS معرفی شده است.

جدیدترین بیلد سیستم عامل موبایلی اپل، همچنین شامل یک فولدر مخفی برای محصولی به نام AirTag است. این فولدر البته چیزی در داخل خود ندارد، اما می‌توان حدس زد که محصول جدید، یک اکسسوری ردیابی است که اپل در طول امسال چندین بار به آن اشاره کرده بود. انتظار می‌رود که این گجت، با چیپ اولترا وایدبند U1، که اپل در جریان معرفی آیفون‌های جدید خود در ماه گذشته اشاره‌ای گذرا به آن کرد، کار کند. چیپ U1 سیگنال‌های رادیویی کوتاه‌برد به سمت بیرون ارسال می‌کند که بعد از برخورد به یک شی (که یک AirTag مجهز به چیپ U1 به آن وصل شده باشد) به گوشی بر می‌گردد. این فناوری، شبیه به سیستم مدت زمان پرواز (ToF) بوده که بر روی دستگاه‌های خاص برای اندازه‌گیری عمق دقیق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اپل AirTag

اپل ممکن است AirTag را همین ‌روزها رسما معرفی کند

به کمک AirTag، کاربران قادر به یافتن اشیا و آیتم‌های خود که به آن وصل شده‌اند خواهند بود. ناوبری اپل مپس هم در موارد خاصی به این گجت کمک خواهد کرد. اسکرین‌شات‌های لورفته از اپلیکیشن Find My، تب جدیدی به نام Items را نشان می‌دهند که رو به صفحه‌ای باز می‌شود که شامل یک نقشه در بالا با تصاویر و توضیحات آیتم‌هایی است که به یک AirTag وصل شده‌اند. تصاویر افشاشده دیگری نیز حکایت از آن دارند که فناوری واقعیت افزوده هم به کاربران در پیدا کردن اشیاشان کمک خواهد کرد.

ماه گذشته، یک عکس سه بعدی از یک بالون قرمزرنگ و یک عکس دو بعدی از یک بالون نارنجی‌رنگ به‌همراه یک رشته کد، به بیرون درز پیدا کرد که در این کد گفته شده بود «چندین متر به اطراف خود حرکت کنید و آیفون خود را به سمت بالا و پایین تکان دهید تا تصویر یک بالون در صفحه آن ظاهر گردد». قبلا رشته کدهای دیگری هم لو رفته بودند که آشکار می‌کردند، AirTag با یک باتری قابل‌جایگزین کار خواهد کرد. البته فولدر کشف شده در داخل iOS 13.2 نیز، که شامل چندین فایل با اسم BatterySwap  است، این موضوع را تایید می‌کند. ضمن اینکه، با کم شدن عمر باتری یک AirTag، نوتیفیکیشنی به‌همراه محل دقیق آن به کاربر ارسال خواهد شد.

اوایل امسال، اپل پتنتی را برای تکنولوژی اولترا وایدبند به ثبت رساند که شامل رندرهایی در توضیح اینکه چگونه چیپ U1 می‌تواند در یافتن یک سگ گم‌شده، باز کردن قفل در یک اتاق هتل، کنترل یک ترموستات هوشمند و یافتن یک گوشی گم‌شده مورد استفاده قرار گیرد. اگر آیتم یا شی‌ای که یک AirTag به آن وصل شده گم گردد، کاربر آیفون می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن Find My، آلارمی را برای آن تعیین نماید. ضمن اینکه، در اینگونه موارد می‌توان AirTag را در “Lost Mode” قرار داد تا اگر یک کاربر دیگر آیفون تصادفا آیتم گم‌شده را پیدا کرد، AirTag به او بگوید که این شی مال چه کسی است؛ که در نهایت می‌توان صاحب شی را با برقرای تماس یا ارسال پیام از این موضوع مطلع کرد. ضمنا به هنگام دور شدن کاربر آیفون از یک آیتم تگ‌شده، نوتیفکیشنی برای او ارسال خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که اپل چه زمانی گجت AirTag را معرفی و عرضه خواهد کرد و قیمت آن چند دلار خواهد بود. شرکت، ایرپاد پرو جدید خود را دیروز، یعنی دقیقا یک روز بعد از معرفی آن، روانه بازار کرد. بنابراین به نظر می‌رسد که در مورد AirTag نیز نیاز به یک رویداد پرسروصدا نخواهد بود. با این‌حال، حدس می‌زنیم که این محصول در همین روزها رسما رونمایی گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH