آیفون 12 با مودم 5G اسنپ‌دراگون X55 کوالکام فروش‌های بالاتری از آیفون 11 خواهد داشت

سری آیفون 11 ظاهرا در مسیر رسیدن به میزان فروش بسیار بالای ۷۵ میلیون دستگاه تا پایان امسال قرار دارند. اما بنا به گزارش جدید موسسه Nikkei Asian Review، اپل پیشاپیش برای فروش‌های حتی بسیار بالاتری برای سری آیفون 12 سال بعد که مجهز به فناوری 5G نیز خواهند بود هدف‌گذاری کرده است.

۸۰ میلیون آیفون 5G با مودم اسنپ‌دراگون X55

به‌رغم شایعات اولیه که نشان می‌دادند تلاش‌های اپل برای سازگاری با شبکه 5G فقط محدود به آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس خواهد بود، حالا خیلی‌ها اعتقاد دارند که کوپرتینونشین‌ها، پشتیبانی از این شبکه را به همه مدل‌های آیفون 2020، از جمله مدل بعدی آیفون 11 معمولی، اضافه خواهند کرد.

چهار نفر از کسانی که با برنامه‌های اپل آشنایی دارند افشا کرده‌اند که سری آیفون 12 سال بعد، مجهز به چیپ مودم اسنپ‌دراگون X55 کوالکام خواهند بود. هرچند که X55 پیشرفته‌ترین چیپست مودم 5G در بازار است، اما منابع مذکور هشدار داده‌اند که این قطعه با تقاضای ناگهانی مواجه شده و همین موضوع ممکن است منجر به محدودیت‌هایی در عرضه آن گردد.

علاوه بر این، اپل ظاهرا برای فروش‌های بسیار بالاتری برای سری آیفون نسل بعدی خود هدف‌گذاری کرده است. شرکت انتظار دارد که تقاضاهای پیش‌بینی شده برای اسمارتفون‌های 5G در سال آینده، میزان کل بارگیری‌های سری آیفون 12 را تا پایان سال 2020 به ۸۰ میلیون دستگاه افزایش دهد. بد نیست بدانید که امسال اپل برای فروش‌های بین ۷۰ تا ۷۵ میلیون دستگاه برنامه‌ریزی کرده است.

چیپست سریع‌تر و کارآمدتر A14 بایونیک، ۶ گیگابایت رم و پورت USB-C

برای آنهایی که در جریان نیستند، باید بگوییم که مودم اسنپ‌دراگون X55 ذکر شده در بالا، قرار است حداکثر سرعت دانلود ۷ گیگابایت در ثانیه و حداکثر سرعت آپلود ۳ گیگابایت در ثانیه را ارایه کند. هرچند که این سرعت‌ها بستگی زیادی به شبکه‌های اپراتوری که آیفون‌ها به آن وصل می‌شوند و البته چند فاکتور دیگر خواهند داشت.

در کنار این مودم بسیار پیشرفته، از چیپست جدید A14 بایونیک اپل نیز استفاده خواهد شد که ظاهرا به جای پروسه ۷ نانومتری قرار است با فناوری ۵ نانومتری ساخته شود. مزیت‌های اصلی این جایگزینی، شامل سرعت‌های کلاک بالا‌تر و بهبودهای قابل‌توجه در بهره‌وری خواهد بود که این نیز به‌نوبه خود به افزایش عمر باتری دستگاه کمک خواهد کرد.

اما در کنار چیپست A14 اپل، به احتمال زیاد، شاهد ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه بر روی آیفون 12 استاندارد خواهیم بود. مدل‌های آیفون 12 پرو نیز ممکن است سرانجام به ترکیب حافظه ۶/۱۲۸ گیگابایت سوییچ کنند؛ هرچند که این موضوع در حال‌حاضر قطعی نیست. ضمنا شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه به جای کانکتور لایتنینگ از یک پورت USB-C بر روی آیفون‌های سال آینده استفاده خواهد شد که البته این هم فعلا قابل تایید نیست.

نمایشگرهای ارتقایافته و ست‌آپ‌های دوربین بهبودیافته

سایر تغییرات ایجاد شده بر روی سری آیفون 12 ظاهرا شامل ارتقاهایی در نمایشگرها و ست‌آپ‌های دوربین خواهند بود.

اگر بخواهیم از مدل‌های آیفون 12 پرو ۵.۴ اینچی و ۶.۷ اینچی شروع کنیم، گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اپل در حال تست ست‌آپ‌های Face ID مختلفی برای جایگزین کردن ناچ فعلی است. همانطور که می‌دانید این‌روزها برخی‌ از شرکت‌ها از یک ناچ بسیار کوچک‌تر بر روی اسمارتفون‌های خود استفاده می‌کنند، در حالیکه سایر سازنده‌ها از یک حاشیه نسبتا بزرگتر برای ایجاد یک دیزاین یکنواخت بهره می‌برند. در پشت آیفون‌های 2020 هم شاهد یک ماژول دوربین مربع‌شکل، بسیار شبیه به آنچه که در آیفون‌های 11 پرو امسال دیدیم، خواهیم بود. با این‌حال، اپل برای عقب نماندن از کورس رقابت، برنامه‌هایی برای اضافه کردن یک سنسور چهارم مدت زمان پرواز نیز دارد که این سنسور، بیش از پیش، باعث بهبود عکس‌های پرتره دوربین خواهد شد و به اهداف شرکت درباره واقعیت افزوده کمک خواهد رساند.

اما در مورد آیفون 12 استاندارد، شایعات موجود اشاره به یک نمایشگر ۶.۱ اینچی اولد (مثل مدل‌های پرو) برای آن دارند. این بدین معنی است که خریداران، دسترسی به حاشیه‌های باریک‌تری بر روی مدل معمولی آیفون 12 خواهند داشت و قادر به استفاده از مزیت‌های کامل حالت تاریک نمایشگر اولد خواهند بود. همچنین انتظار می‌رود که این مدل، مجهز به یک ست‌آپ دوربین سه گانه جدید در پشت خود باشد که شامل دوربین اصلی، دوربین اولترا واید (مثل آیفون 11) و یک سنسور مدت زمان پرواز یا یک دوربین زوم تله‌فوتو خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH