شیائومی Mi CC9 Pro

نحوه کار دوربین تله‌فوتو 5x اسمارتفون شیائومی Mi Note 10 را ببینید

شیائومی اسمارتفون Mi CC9 Pro خود را چند روز پیش معرفی کرد و قرار است که آن را با نام شیائومی Mi Note 10 در بازارهای بین‌المللی عرضه کند. این دستگاه، دارای پنج دوربین از جمله دو لنز تله‌فوتو متفاوت در پشت است.

شیائومی حالا در حساب ویبو خود توضیح داده که چگونه تفاوت این دوربین‌ها به‌لطف فشرده‌سازی پرسپکتیو می‌تواند باعث تولید نتایج کاملا متفاوتی گردد.

 

این بدین معنی است که شما می‌توانید فریم یکسانی را از فاصله دورتری بگیرید؛ بنابراین فاصله‌ای که در آن، اشیا و پس‌زمینه بدون تغییر باقی می‌مانند، در مقایسه با فاصله سوژه نسبت به دوربین، کوچکتر است.

بد نیست بدانید که دوربین اصلی گوشی شیائومی Mi Note 10 معادل یک لنز ۲۵ میلی‌متری عمل می‌کند. اما، هنگامی که به دوربین تله‌فوتو 3x سوییچ می‌کنید، فاصله کانونی، به ۵۰ میلی‌متر پرش می‌کند. بنابراین شما برای اینکه همه اشیای داخل فریم را در فوکوس داشته باشید مجبور هستید که چند قدم عقب‌تر بروید.

حالا اگر به دوربین 5x سوییچ نمایید، مجبور خواهید بود که باز هم بیشتر عقب بروید. شما با نگاه کردن به تصاویر بالا و گیف پایین، بهتر می‌توانید متوجه تفاوت‌ها بشوید.

 

 

 

 

 

واقعیت این است که ظاهر افراد، زمانی که عکس‌شان با لنز تله‌فوتو گرفته می‌شود، بهتر به نظر می‌رسد. علت آن هم این است که صورت آنها توسط لنزهای عریض‌تر کج نمی‌شود و سایر ویژگی‌هایشان نیز مهم و اغراق‌شده به نظر نمی‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH