مخفی کردن تعداد لایک‌های اینستاگرام در ایالات متحده آمریکا آغاز شد!

به گزارش وب‌سایت TechCrunch، اینستاگرام آزمایش مخفی کردن تعداد لایک‌های یک پست را که در برخی از کشورها انجام داده بود، در ایالات متحده آمریکا نیز آزمایش می‌کند. در این آزمایش، تعداد لایک‌های یک پست یا پیام از دید سایر کاربران مخفی خواهد ماند. البته، کاربران فقط می‌توانند تعداد لایک‌ پست‌های خود را مشاهده کنند.

مدیرعامل اینستاگرام، Adam Mosseri نیز این موضوع را روز جمعه در کنفرانس Wired25 سانفرانسیسکو تایید کرد. Mosseri درباره این مسئله گفت: “این اقدام در راستای از بین بردن فضای رقابتی در پلتفرم ما انجام می‌شود. همین مسئله باعث می‌شود تا کاربران شبکه ما اضطراب کمتری داشته باشند.”

مخفی کردن تعداد لایک‌‌های پست‌های اینستاگرام در آمریکا

این فرد در ادامه سخنان خود گفت: “ما برای کاهش فشارها برروی شبکه اجتماعی خود این کار را انجام می‌دهیم تا افراد در نبود فضای رقابتی، ارتباط بیشتر و بهتری با یکدیگر داشته باشند.”

اقدام اینستاگرام برای مخفی کردن تعداد لایک‌ها به منظور جلوگیری از تبدیل این شبکه به توییتری دیگر انجام می‌شود، زیرا کاربران زیادی در توییتر به دلیل اعتقادات سیاسی و مذهبی خود مورد حمله سایر افراد قرار می‌گیرند.

مخفی کردن لایک‌ها در شبکه اینستاگرام برای اولین بار در ماه آوریل و از کشور کانادا آغاز شد و حدود دو ماه بعد نیز در کشورهای ایرلند، ایتالیا، ژاپن، برزیل، استرالیا و نیوزیلند نیز مورد آزمایش قرار گرفت. شبکه فیسبوک هم که مالک اینستاگرام به حساب می‌رود، مخفی کردن تعداد لایک‌های یک پست را در استرالیا از ماه سپتامبر آغاز کرده است.

شرکت HypeAuditor که با بسیاری از ایفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی همکاری می‌کند نیز اعلام کرد که پس از آزمایش مخفی کردن تعداد لایک‌ها در این شبکه، تعداد لایک برخی از ایفلوئنسرها در برخی از کشورها به شدت کاهش یافت.

این مسئله باعث کاهش تعداد لایک‌های اینفلوئنسرها شد

تعداد لایک پست‌های برخی از اینفلوئنسرهایی که بین 5000 تا 20000 فالوور دارند نیز بین 3 تا 15 درصد کاهش یافته است. تنها در یک کشور این مسئله رخ نداد؛ در کشور ژاپن برخلاف سایر کشورها، تعداد لایک پست‌های اینفلوئنسرهایی که بین 1000 تا یک میلیون فالوور داشتند کاهش نیافت و حتی 6 درصد افزایش را تجربه کرد.

بیشترین آمار مربوط به کاهش تعداد لایک‌ها در کشور برزیل رخ داد. در این کشور نیز افراد مشهوری با داشتن 100000 تا یک میلیون فالوور حدود 28.33 درصد از لایک‌های خود را از دست دادند. به نظر می‌رسد در برخی از کشورها افرادی که در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند، گزینه “لایک” را بیشتر از “دوست داشتن” دوست دارند!

دائمی کردن قابلیت مخفی کردن تعداد لایک‌ها در اینستاگرام نیز به واکنش‌های کاربران بستگی دارد. اگر اینستاگرام در این مرحله قابلیت خود را موفق بداند، احتمال سراسری شدن آن وجود دارد، اما اگر این موضوع با واکنش منفی کاربران روبه‌رو شود، احتمال توقف آزمایش نیز وجود دارد. اینستاگرام نیز همانند سایر شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب علاقه‌ای به از دست دادن کاربران معروف و تاثیرگذار خود ندارد و این موضوع را یک نقطه ضعف می‌داند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH