طراحی آی‌فون 12

آی‌فون 12 اپل چه شکلی است؟ (به همراه تصاویر)

هنگامی که صحبت از اعمال تغییر در طراحی محصولات می‌شود، اپل جز شرکت‌هایی نیست که عجله‌ای برای این کار داشته باشد. این شرکت در طی سالیان متمادی نشان داده که روش مخصوص به خود را در این زمینه دارد. البته این روش مخصوص منتقدان فراوانی هم دارد و برخی سیب گازخورده را به محافظه‌کاری بیش از حد متهم می‌کنند. تمامی صحبت‌های گفته شده موجب این شده است که کوچک‌ترین تغییری در طراحی محصولات اپل به دید تغییری بزرگ دیده شوند و تمامی توجهات را به سوی خود جلب کنند.

در این زمینه می‌توان آی‌فون و از این خانواده نیز می‌توان آی‌فون X را مثال زد که با بریدگی نسبتا بلند خود، کم و بیش تغییرات زیادی در طراحی خود داشت. اما به جز این مورد، دیگر آی‌فون‌ها در نگاه اول تغییرات زیادی نسبت به نسخه‌های قبلی خود ندارند و بسیاری ادعا می‌کنند پس از آی‌فون 6 قالب تمامی آی‌فون‌های ارایه شده مشابه است. کناره‌های مدور، فریم پیازی و نمایشگر 2.5D از جمله عناصر تغییرناپذیر در طراحی اسمارت‌فون‌های اپل بوده است. گفته می‌شود این رویه با معرفی آی‌فون‌های 2020 تغییر خواهد پذیرفت و شرکت به طراحی کلاسیک آی‌فون 4 نزدیک خواهد شد.

طراحی آی‌فون 12

گوشه‌های گرد و لطیف آی‌فون که از زمان آی‌فون 4 و 5 در این گوشی باقی مانده است، این حس را به کاربران القا می‌کند که اسمارت‌فون مخصوص کف دست آنها طراحی شده است. در واقع این طراحی به حدی موفقیت‌آمیز بوده که در سال‌های اخیر کمتر هندستی را مشاهده کرده‌ایم که گوشه‌های مدور نداشته باشد. حالا شنیده شده است که با آی‌فون 12، اپل اسمارت‌فونی مستطیلی شکل‌تر روانه بازار خواهد کرد. لازم به ذکر است اپل اولین حرکت‌ها به سمت این طراحی را با عرضه آی‌پد پرو جدید برداشت و مک‌بوک نیز گوشه‌های تیزتری نسبت به قبل داشت. پس پیوستن آی‌فون به دیگر محصولات تولیدی شرکت امری عجیب نیست.

بر اساس شنیده‌ها و اخبار در این زمینه، رندرهایی نیز از طراحی خاص آی‌فون 12 تولید شده است که در تصاویر مشاهده می‌کنید. البته هنوز برای صحبت در این خصوص کمی زود است، اما می‌توان با اطمینان گفت طراحی آی‌فون 12 نسبت به محصولات قبلی کوپرتینویی‌ها متفاوت خواهد بود. بر اساس ادعای recent rumor، احتمال دارد اپل نمونه اولیه‌ای از آی‌فون جدید را بدون هر گونه بریدگی و با حاشیه‌هایی ضخیم‌تر تولید کند. ایده اولیه پشت این طراحی کوچک کردن دوربین TrueDepth Face ID و تعبیه این دوربین به همراه ایرپیس و دوربین سلفی در حاشیه دستگاه است.

حاشیه‌های ضخیم‌تر در عوض حذف ناچ و تعبیه راحت‌تر برخی قسمت‌ها، ریسکی است که احتمال دارد شرکت در طراحی آی‌فون 12 به آن دست بزند. اما شایعات دیگری نیز در این خصوص وجود دارند. برخی ادعا کرده‌اند آی‌فون 12 همان اسمارت‌فون کاملا بدون حاشیه‌ای نیست که بسیاری از افراد منتظرش هستند؛ بر اساس این نظریه، اپل در اسمارت‌فون جدید خود ناچ را بدون ایجاد تغییری در Face ID، تا حد ممکن کوچک می‌کند.

طراحی آی‌فون 12

گفته می‌شود اپل چرخه‌ای سه ساله برای اعمال تغییرات در محصولات خود دارد. در واقع هر تغییر به مدت سه نسل در محصولات شرکت اجرا می‌شود و نسل به نسل بهبود می‌یابد، تا این که نوبت به تغییری جدید و به دنبال آن چرخه‌ای جدید می‌رسد. همین چرخه موجب شده تا بسیاری عنوان کنند آی‌فون 12 نیز تغییراتی اساسی خواهد داشت و سهم طراحی از این تغییرات بیشتر از دیگر بخش‌ها خواهد بود. این که تغییر گفته شده شامل حذف ناچ می‌شود یا نه، سوالی است که باید پس از رونمایی از این خانواده در سال بعدی پاسخ داده شود.

اپل در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های فراوانی در بخش واقعیت افزوده انجام داده است. تلاش‌های این شرکت در طراحی اپل گلسز دیگر بر کسی پوشیده نیست و همین امر موجب شده تا تحلیل‌گیر برجسته مسائل اپل، Ming-Chi Kuo، در اظهارات خود بیان کند که آی‌فون 12 مجهز به یک لنز ToF خواهد بود. در توضیح این ادعا باید گفت، دوربین ToF توانایی بالاتری در محاسبه عمق تصویر در مقایسه با دیگر سنسورها دارد و همین موضوع استفاده از آن را در فناوری واقعیت افزوده تبدیل به یک ضرورت کرده است. این دوربین با استفاده از اینفرارد به ارسال یک سیگنال می‌پردازد؛ سیگنال ارسال شده پس از برخورد به مانع به حسگر برمی‌گردد و حسگر نیز با محاسبه مدت زمان رفت و برگشت تخمین دقیقی از عمق به دست می‌آورد.

طراحی آی‌فون 12

در صورت استفاده از لنز ToF در دوربین آی‌فون 12، مشخص نیست این سنسور نیز به مانند دیگر دوربین‌ها دارای برآمدگی خاص خود باشد. اما با توجه به تقارنی که در صورت وجود یک برآمدگی دیگر در دوربین این دستگاه‌ها به وجود می‌آید و همچنین تمامی صحبت‌های مطرح شده در خصوص تغییرات طراحی آی‌فون 12 در سال جدید، می‌توان گفت جدیدترین اسمارت‌فون‌های اپل به چهار دوربین مجهز خواهند شد. همانطور که گفته شد، تمامی تصاویر استفاده شده در این مطلب بر اساس اطلاعات اولیه از آی‌فون‌های 2020 طراحی شده و امکان تغییرات در محصول نهایی بسیار زیاد است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH