قابلیت جدید کروم در گوشی‌های اندرویدی: جستجوهای پیشرفته‌تر براساس تصاویر

امکان جستجو در وب براساس یک عکس، چیز جدیدی نیست. شما می‌توانید عکس موردنظرتان را از روی دسکتاپ کامپیوتر به داخل موتور جستجوی گوگل، دراگ و دراپ کرده یا می‌توانید در نسخه موبایلی کروم بر روی عکس فشار دهید تا گزینه Search Google for this image برای‌تان ظاهر گردد. اما این روش جستجو، محدودیت‌هایی دارد؛ چراکه تنها شامل کپی‌های آن عکس خواهد بود. حالا گوگل قابلیتی جدیدی به نام گوگل لنز (Google Lens) به مرورگر اندرویدی کروم اضافه کرده که امکان جستجوهای مبتنی بر عکس را بسیار پیشرفته‌‌تر از قبل کرده است.

خواهید پرسید که قابلیت جدید چه تغییر بزرگی در جستجوها ایجاد خواهد کرد؟ خب باید بگوییم که استفاده از گوگل لنز بدین معنی است که عکس موردنظر شما به‌دقت آنالیز شده و نه تنها کپی‌های آن، بلکه تصاویر مشابه آن نیز در نتایج جستجوها نشان داده خواهند شد. برای مثال، کار شما را در جستجوی وسایلی که برای منزل‌تان می‌گردید بسیار راحت‌تر خواهد کرد؛ به‌طوریکه اگر وسیله‌ای گران بود و امکان خرید آن برای‌تان وجود نداشت، در عوض خواهید توانست با استفاده از گوگل لنز وسایل مشابه آن را جستجو کنید.

آپدیت کروم برای اندروید

این قابلیت، همچنین روش بسیار فوق‌العاده‌ای برای کسب ایده‌های جدید نیز خواهد بود. آنچه که گوگل لنز را بسیار متفاوت کرده، این است که شما مجبور نیستید حتما از  یک عکس کامل به عنوان مبنای جستجوی‌تان استفاده کنید؛ بلکه می‌توانید المان‌های خاصی از عکس را که به آن‌ها علاقمند هستید کراپ کنید تا نتایج جستجوها دقیق‌تر و محدودتر شوند. ضمنا، شما برای داشتن این قابلیت نیاز به نصب اپلیکیشن گوگل لنز ندارید.

البته گوگل لنز به‌طور پیش‌فرض برای اندروید فعال نیست و برای فعال‌سازی آن باید مراحل زیر را طی کنید:

  • به صفحه chrome://flags مراجعه کنید
  • عبارت context-menu-search-with-google-lens# را جستجو نمایید
  • بر روی تنظیمات کلیک کرده و گزینه Enabled را انتخاب کنید
  • با فشار دادن Relaunch، کروم را ری‌استارت نمایید

حالا هروقت شما بر روی عکس مورد نظرتان فشار دهید، منوی باز شده شامل گزینه جدیدی به نام  Search with Google Lens خواهد بود. گرچه این گزینه جایگزین Search Google for this image شده است؛ با این‌حال، شما همچنان می‌توانید با فشار دادن گزینه‌های Search by image یا Go back to classic mode، که در بالای صفحه نتایج ظاهر می‌شوند، از جستجوی معمولی هم استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH