چگونه متوجه سرعت فعلی اینترنت همراه و ثابت خود شویم؟

با قطعی اینترنت بین‌الملل بسیاری از کاربران از سرعت اینترنت ثابت و همراه خود گلایه دارند که این گلایه‌ها مورد قبول بسیاری از شرکت‌ها نیست. شرکت‌های خدمات دهنده معتقدند که سرویس فعلی ارائه شده آنها به طور کامل و با کیفیت قابل قبول در شبکه داخلی بوده و خللی در عملکرد آن نیست ولی در نبود سایت‌های تست بین المللی، چگونه باید این ادعا را آزمایش کرد؟

به گزارش آی‌تی‌رسان، بعضی از کاربران اینترنتی از سرعت ارائه شده در شبکه داخلی اپراتورهای اینترنتی گلایه دارند و از کیفیت بسیار پایین عملکرد اینترنت در نبود ارتباط بین المللی سخن می‌گویند. قبل از این و با وجود سایتهای تست سرعت بین المللی همچون اسپیدتست، این مناقشات توسط ابزارهای این چنینی حل می‌شد ولی الان و با وضعیت فعلی باید چه کرد؟

یکی از راهکارهای موجود برای کاربران استفاده از سایت شرکت‌های خدمات دهنده است. شما برای تست سرویس اینترنت خود می‌توانید به سایت شرکت‌های بزرگ مانند همراه اول، شاتل، پارس آنلاین، مبین نت و … مراجعه کرده و از تست سرعت موجود در سایت این شرکت‌ها استفاده نمایید.

پیشنهاد ما این است که تست سرعت خود را در سایت شرکت‌های رقیب انجام دهید تا نتایج بدست آمده برایتان قابل قبول باشد. به طور مثال اگر از سرویس اینترنت شاتل بهره می‌برید، ترجیحا تست سرعت خود را در سایت همراه اول یا آسیاتک انجام دهید و همین موضوع به صورت بالعکس نیز برقرار است.

دومین راه نیز استفاده از سایت‌های تست سرعت داخلی مانند speedcheck.ir و speedtest.ir است. بدیهی است که این سایت‌ها به دلیل محدودیت در سرورهای تست خود از نتایج ضعیف‌تری نسبت به مشابه خارجی برخوردار هستند ولی چاره‌ای نبوده و طبیعتا حداقل ابزارهای در دسترس ما برای تست کیفیت ارتباط اینترنتی هستند.

4 در مورد “چگونه متوجه سرعت فعلی اینترنت همراه و ثابت خود شویم؟”

    1. قانونش اینه شما هر سرعتی ک اینترنت بخری موقع دانلود یک هشتمشو بت میده اگه سرعتتون ۸مگ سرعت دانلودتون باید ۱مگ باشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH