شرکت تسلا وانت برقی سایبرتراک را با قیمت پایه 39900 دلار معرفی کرد

شرکت تسلا بالاخره وانت برقی سایبرتراک (Cybertruck) خود را بعد از سال‌ها انتظار معرفی کرد. بله درست متوجه شدید؛ سایبرتراک، نام رسمی آن است و شبیه هیچ‌یک از وانت‌هایی که قبلا دیده‌اید، نیست. سایبرتراک با طراحی زوایه‌دار خود طوری ساخته شده که بسیار مقاوم باشد. جنس بدنه آن از فولاد سرد بسیار سخت بوده و شیشه‌های آن از نوع زرهی فوق‌العاده محکم است. تسلا برای اثبات مقاومت خودرو، با پتک به آن ضربه زد و با تفنگ به آن شلیک کرد (البته خوشبختانه مورد دوم بر روی صحنه اتفاق نیفتاد).

سایبرتراک همچنین دارای یک رویه یکپارچه‌شده است که توانایی حمل بار خارجی به ابعاد ۳۰ مترمکعب را دارد. این خودرو همچنین می‌تواند شش نفر را در خود جای بدهد و مدل سه موتوره‌اش قادر به کشیدن باری به وزن بیش از ۷ تن است. ایلان ماسک در ویدیویی نشان داد که سایبرتراک توانسته یک فورد F-150 را در یک مسابقه یدک‌کشی شکست دهد. البته بزرگ بودن خودرو بدین معنی نیست که شرکت از سرعت آن غافل است. سایبرتراک می‌تواند در عرض ۲.۹ ثانیه از سرعت ۰ به ۶۰ کیلومتر در ساعت برسد؛ و باز هم در ویدیویی نشان داده شد که خودروی جدید تسلا توانسته در این زمینه یک پورشه 911 را شکست بدهد.

سایبرتراک نقش مهمی در موفقیت بلندمدت تسلا در بازار آمریکا خواهد داشت؛ بازاری که سه تا از خودروهای پرفروش آن همگی از نوع وانت‌های پیکاپ هستند (فورد F-150 در رتبه نخست قرار دارد). طراحی منحصربه‌فرد سایبرتراک می‌تواند آن را تبدیل به گزینه جالبی برای خرید مشتریان بکند. البته خیلی‌ها آن را تنها به‌خاطر ظاهرش نخواهند خرید، اما باید قبول کنیم که ظاهر آن بسیار پیشروانه است.

خوردوی جدید تسلا در سه مدل مختلف براساس تعداد موتورهایش روانه بازار خواهد شد. مدل یک موتوره آن با قیمت ۳۹۰۰۰ دلار، با یک بار شارژ مسافتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر را طی خواهد کرد و قادر خواهد بود باری به وزن بیش از ۳ تن را بکشد و در کمتر از ۶.۵ ثانیه از سرعت ۰ به ۶۰ کیلومتر در ساعت برسد. مدل دو موتوره نیز قیمتی برابر ۴۹۰۰۰ دلار دارد و مسافتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر را طی می‌کند و می‌تواند باری بیش از ۵ تن را بکشد و در ۴.۵ ثانیه به سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت برسد و بالاتر از این دو، مدل سه موتوره سایبرتراک با قیمت ۶۹۹۰۰ دلار قرار دارد که مسافتی بیش از ۸۰۰ کیلومتر را طی خواهد کرد، ظرفیت کشیدن محموله‌ای به وزن بیش از ۷ تن را خواهد داشت  و در عرض ۲.۹ ثانیه از سرعت ۰ به ۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

شما از همین امروز می‌توانید پیش‌سفارش‌های این وانت را در سایت خود تسلا با ۱۰۰ دلار انجام دهید. تولید مدل‌های یک و دو موتوره خودرو از اواخر سال 2021 و مدل سه موتوره آن هم از اواخر 2022 شروع خواهد شد.

3 در مورد “شرکت تسلا وانت برقی سایبرتراک را با قیمت پایه 39900 دلار معرفی کرد”

  1. پیشرفت توقف ندارد انسان های آزاد روز به روز خلاقیت به خرج میدن و به دیگران هم خیرشون میرسه ولی آدمهای جاهل فقط در یک برهه زمانی می‌مانند و دیگران را با خود گرفتار میکنند.!!!

  2. حیف که اینترنت قطعه وگرنه همین الان میرفتم تو سایت تسلا و یه سه موتورشو سفارش میدادم
    قربون طراحش برم که واسه این قوطی کبریتش آینه بغل هم نذاشته

    1
    3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH