دادگاه آمریکا حکم جریمه 503 میلیون دلاری اپل را تعلیق کرد

به گفته نشریه رویترز، تصمیم اخیر دادگاه تجدیدنظر فدرال آمریکا حکم جریمه 503 میلیون دلاری علیه اپل که سال گذشته به نفع کمپانی VirnetX صادر شده بود را لغو کرد. در ابتدای امر اپل به نقض 4 پتنت شرکت VirnetX متهم شد؛ اما دادگاه تجدیدنظر ضمن تائید 2 مورد از احکام صادر شده، 2 حکم دیگر را نقض کرد. اکنون این پرونده به دادگاهی در ایالت تگزاس بازگشت داده می‌شود. این نهاد می‌تواند میزان خسارات جدید را محاسبه کرده و صرفا با هدف ارزیابی مجدد خسارات اقدام به برگزاری دادگاه نماید. اپل دیگر نمی‌تواند اعتبار پتنت‌ها را به چالش بکشد؛ چرا که دادگاه رسیدگی به آن‌ها پیش‌تر برگزار شده است.

نزاع حقوقی اپل و VirnetX از سال 2010 و به‌دنبال طرح شکایات کمپانی VirnetX مبنی بر نقض چندین پتنت توسط اپل آغاز شد. پتنت‌های مرتبط با ارتباطات ایمن 4G LTE و شبکه‌های مجازی خصوصی (VPN) تحت مالکیت شرکت VirnetX قرار دارند. حکم مربوط به پرونده‌ای که امروز از سوی دادگاه تجدیدنظر مورد ارزیابی قرار گرفت؛ پیش‌تر و در ماه آوریل سال 2018 صادر شده بود. بر اساس این حکم، اپلیکیشن پیام‌رسانی iMessage اپل، اپلیکیشن مکالمه ویدیویی فیس تایم و مشخصه VPN On Demand به نقض پتنت‌های کمپانی VirnetX در 4 مورد متهم شدند.

VirnetX یک کمپانی غیرخصوصی است و حکم جدید از نظر سرمایه‌گذاران چندان خوشایند نخواهد بود. پس از اعلام حکم دادگاه تجدیدنظر، ارزش سهام این شرکت بیش از 34 درصد سقوط کرد. با این‌حال به‌دنبال صدور حکم مذکور، قیمت سهام اپل دچار تغییر نشد. از این گذشته، جریمه 503 میلیون دلاری در برابر دارایی‌های کلان غول فناوری بسیار ناچیز به‌نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH