سرفیس ایرباد

مایکروسافت می‌خواهد یک اسپیکر پرتابل با راندمان بالا بسازد

در حالیکه کورتانا، دستیار صوتی دیجیتال مایکروسافت، نتوانسته در بین مصرف‌کنندگان مقبولیت چندانی پیدا کند، شرکت به‌دنبال آن است که توجه موسسات را به این دستیار هوشمند جلب نماید. یکپارچه‌سازی اخیر آفیس با سرفیس ایرباد، قدمی در این جهت بود.

با این‌حال، تمرکز شرکت تماما بر روی موسسات و سازمان‌ها نخواهد بود. مایکروسافت، در یکی از پتنت‌های جدید خود درباره اسپیکری با راندمان بالا توضیح داده که نه تنها کیفیت صدای بهتری تولید خواهد کرد، بلکه انرژی کمتری را نیز مصرف خواهد کرد. این اسپیکر مایکروسافت به‌شکل استوانه‌ای بوده و طراحی آن بسیار شبیه به اسپیکرهای سنتی موجود در بازار است.

سرفیس ایرباد

پتنت مذکور با عنوان «High-efficiency speaker with multi-magnet structure» در ماه مه 2018 به ثبت رسیده و در تاریخ 28 نوامبر 2019 توسط USPTO منتشر شده است.

در توضیح پتنت آمده که: در اسپیکرهای بزرگ سنتی، از یک تکیه‌گاه قابل‌انعطاف و موجدار به نام اسپایدر (spider) استفاده می‌شود تا کویل صوتی را در داخل یک محفظه، به‌حالت معلق نگه دارد. در نسخه دیگری، اسپایدر می‌تواند به غشا در یک طرف و محفظه یا آهنربا در طرف دیگر متصل شود تا پایداری غشا را در جریان حرکت‌هایش حفظ کند.

مایکروسافت درباره این اسپیکر گفته است:

فناوری به‌کار رفته در این اسپیکر باعث افزایش بهره‌وری آن شده و ممکن است به آن اجازه دهد تا از تقویت‌کننده‌های کوچک‌تری، بدون هیچ افتی در کیفیت یا حجم صدا، استفاده کند. افزایش راندمان، همچنین به بهتر شدن کیفیت صدا و کاهش مصرف انرژی آن، در مقایسه با اسپیکرهای مشابهی که شامل تقویت‌کننده‌های بزرگتری هستند یا اسپیکرهایی که از اسپایدر برای ثابت نگه داشتن غشا استفاده نمی‌کنند، کمک می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH