کاهش درآمد فروش اسمارت‌فون‌های شیائومی طی 3 ماهه سوم سال 2019

درآمدهای کمپانی شیائومی طی 3 ماهه سوم سال 2019 بیش از هر زمان دیگری بود و به 7.63 میلیارد دلار رسید. اما نحوه به‌دست آمدن چنین درآمدی جالب‌تر است. واحدهای خانه هوشمند (Smart Home) و اینترنت اشیاء (IOT) کمپانی در دستیابی به چنین رشدی بیش‌ترین نقش را ایفا کردند. این در حالیست که درآمد واحد اسمارت‌فون کمپانی اندکی کاهش یافت.

فروش 4.59 میلیارد دلاری اسمارت‌فون‌های شیائومی کماکان بخش قابل‌توجهی از درآمدهای کمپانی را به خود اختصاص می‌دهد؛ اگرچه این رقم در مقایسه با سال گذشته 7.8 درصد کاهش یافته است. در 3 ماهه سوم امسال، شیائومی موفق شد تعداد 32.1 میلیون واحد اسمارت‌فون را به فروش برساند. بدین‌ترتیب این کمپانی چینی به چهارمین تولیدکننده بزرگ اسمارت‌فون در جهان تبدیل شد (به گفته موسسه کانالیز، سهم شیائومی از بازار جهانی اسمارت‌فون معادل 9.2 درصد بوده است).

محصولات حوزه اینترنت اشیا و سایر تجهیزات الکترونیکی مصرفی، رقمی معادل 2.22 میلیارد دلار از درآمدهای کلی کمپانی را به خود اختصاص دادند. این رقم در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال گذشته از رشد چشمگیر 44.4 درصدی حکایت دارد. تلویزیون‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌های شیائومی به تنهایی درآمدی معادل 824 میلیون دلار را ایجاد کردند؛ رقمی که از رشد 36.5 درصدی درآمد سالیانه این واحد حکایت دارد.

توسعه فعالیت‌های شیائومی در سطح جهانی ثمربخش بوده است. درآمدهای کمپانی در خارج از کشور طی 3 ماهه سوم امسال با رشد 17.2 درصدی مواجه شد و تقریبا نیمی از کل گردش مالی کمپانی طی این دوره زمانی را به خود اختصاص داد.

سود خالص این شرکت طی 9 ماهه نخست سال 2019 به 1.3 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال گذشته 37.1 درصد افزایش یافته است. بدین‌ترتیب درآمد 1.3 میلیارد دلاری شیائومی از سود کلی این شرکت طی دوره 12 ماهه سال 2018 بیش‌تر بوده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH