آیا سونی به دنبال ساخت یک گوشی کامپکت با برند اکسپریاست؟

احتمالا می‌دانید که گوشی‌های سری کامپکت سونی در این سال‌ها فروش‌های چندان خوبی نداشته‌اند. این هندست‌ها معمولا در کنار پرچمداران شرکت معرفی می‌شوند و تقریبا همان مشخصات آن‌ها را در یک سایز کوچک‌تر ارایه می‌کنند. البته این کار سونی، واقعا ستودنی است؛ چراکه بسیاری از سازنده‌ها، ریسک ساختن گوشی‌های قدرتمند در یک بدند کوچک را نمی‌کنند. متاسفانه دلایل خوبی هم برای این کار شرکت‌ها وجود دارد و آن اینکه این‌روزها اکثر کاربران علاقه‌ای به اسمارتفون‌های کوچک ندارند و دقیقا به همین‌خاطر است که سری کامپکت سونی مدت‌هاست که دیگر طرفداران چندانی ندارد.

آخرین مورد از این نوع گوشی‌ها، سونی اکسپریا 5 بود که همان مشخصات و ست‌آپ دوربین قدرتمند اکسپریا 1 را در یک بدنده کوچک‌تر ارایه کرده بود. البته همه ما فکر می‌کردیم که این دیگر پایان کار سری کامپکت خواهد بود؛ اما حالا براساس شایعات شنیده‌شده به نظر می‌رسد که این‌گونه نخواهد بود.

خبرها حکایت از آن دارند که سری کامپکت سونی ظاهرا به سمت یک سری بالا-میان‌رده حرکت خواهد کرد. براساس شایعات موجود، گوشی کامپکت آینده شرکت ژاپنی به جای داشتن همان سخت‌افزارهای قدرتمند پرچمدار بعدی‌اش، مجهز به چیپست بالا-میان‌رده اسنپ‌دراگون 665 خواهد بود. ضمن اینکه، همان نسبتِ بلند ۲۱:۹ را هم خواهد داشت. ما اندازه نمایشگر دستگاه را نمی‌دانیم، اما افشاگری‌های اخیر می‌گویند که بدنه آن ۶۰ در ۱۳۸ میلی‌متر خواهد بود. این سایز بدنه، کمی باریک‌تر و به میزان قابل‌توجهی کوتاه‌تر از اکسپریا 5 است. بنابراین احتمالا پرچمدار آینده سونی، پیشانی بزرگی نخواهد داشت. به‌هرحال، باید منتظر ماند و دید آیا این شایعات در آینده مورد تایید قرار می‌گیرند یا نه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH