کپی آشکار پلی استیشن 5 از یکی از ویژگی‌های ایکس‌باکس وان!

سونی در تلاش است تا تمام بازی‌های پلی استیشن 5 را مجهز به قابلیت چند لایه کند؛ این قابلیت که هنوز عنوان خاصی ندارد، کپی آشکاری از ویژگی پر طرفدار co-pilot ایکس‌باکس وان است.

بر اساس پتنت‌های منتشر شده توسط LetsGoDigital، پلی استیشن 5 به گیمرها اجازه خواهد داد تا در همه جا با هم همکاری داشته باشند. درست به مانند قابلیت co-pilot ایکس‌باکس وان که به کاربران اجازه می‌دهد با تعداد زیادی از کنترلرها، یک بازی را انجام دهند، سونی نیز اجازه خواهد داد تا گیمرها در کنسول نسل جدید خود همکاری‌هایی از این دست داشته باشند. این قابلیت که هم به صورت محلی و هم به صورت ابری فعال خواهد بود، بازی‌کنندگان را قادر می‌سازد تا حالت‌های جدیدی از بازی‌ها را تجربه کنند.

پلی استیشن 5

درست به مانند ایکس‌باکس وان، هر بازیکن با کنترلری جدا بازی کرده و مسئول یک بخش از بازی خواهد بود. به عنوان مثال، هنگام بازی کردن عناوین اول شخصی مانند ندای وظیفه و یا Destiny 2، یکی از گیمرها می‌تواند مسئول حرکت باشد، گیمر دیگری مسئول هدف‌گیری و فرد سوم مسئولیت تیراندازی را برعهده بگیرد. پتنت ثبت شده برای ps5 نشان می‌دهد که سونی برنامه‌های فراوانی برای این ویژگی دارد و می‌خواهد آن را کاربردی کند.

برخلاف ایکس‌باکس وان، گیمر اصلی مسئولیت دیگر کنترلرها را مشخص خواهد کرد. با تعداد حداکثری چهار بازیکن، سونی حتی نحوه بازی تیکن 7 را در دو تیم دو نفره تشریح کرده است. مطمئنا در مراسم معرفی این کنسول، اطلاعات بیشتری در خصوص این قابلیت و بازی‌هایی که می‌توان با آن انجام داد، ارایه می‌شود.

  
3 دیدگاه
  1. میلاد خوش‌خلقت می گوید

    به نظرم کاری بس احمقانه‌ست — بازی‌های امروزی به اندازه‌ای آشغال و کم‌قابلیت هستن که حتی نیازی به یک مغز برای کنترل کردنشون نباشه! جدا از این، “ارتکاب خطا” خودش چالش است — پس، برای من مهم نیست اگر لحظه‌ای به هدفی شلیک نکنم!
    این ایده باعث افزایش هیجان کاذب، و کاهش اندیشه ناشی از ترس و ترس ناشی از اندیشه میشه.
    عمری نخواهد کرد.

    سپاس.

    ۱
    1. علیرضا سرخیل می گوید

      جالب بودن یا نبودن این قابلیت سلیقه ای هست و جای بحث چندانی نداره، اما در این که بازی های امروزی آشغال و کم قابلیت!!! هستن؛ منظورتون از هر جنبه ای که باشه باهاتون مخالفم

      1. میلاد خوش‌خلقت می گوید

        شما از هر جنبه‌ای با نظر من مخالفی، چون با توجه به استاندارد و روند بازی‌سازی امروز و محدودیت‌های بسیار زیادی که وجود داره، اون رو می‌سنجی.

        سلیقه‌ها می‌بایست در غالب یک نظم پایدار و “رو به رشد” تعریف بشن — سلیقه‌ای که باعث پسرفت بشه، باید نادیده گرفته بشه.

        در نظر نخست خودم به صورت مختصر توضیح دادم.

        ۲

یه نظری بده!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما سپاسگزاریم