تجربه تلخ خرید از آمازون با مالتینا: کالای من کجاست؟!

خرید از فروشگاه اینترنتی آمازون برای بسیاری از ایرانی‌ها یک نیاز است و از طرفی با توجه به عدم وجود نمایندگی و همچنین مسایل تحریمی، امری دور از دسترس به‌نظر می‌رسد؛ اما برخی از سایت‌ها در کشور هستند که به ارایه چنین خدماتی پرداخته و جنس شما را از آمازون در خارج از کشور به عنوان یک واسطه خریده و در داخل تحویل‌تان می‌دهند.

عملکرد کلی این سایت‌ها بدین صورت است که جنس را از طریق نمایندگانی که خارج از کشور دارند (ادعای بسیاری در آمریکاست) به‌صورت مستقیم از آمازون خریداری کرده و سپس به ایران ارسال می‌کنند. پروسه‌ای که در ظاهر ساده به نظر می‌رسد اما بسته به عملکرد تیم مربوطه دارای پیچیدگی‌های خاص خودش نیز است.

خرید از آمازون با مالتینا

چند وقت پیش بود که سایتی به نام مالتینا با تبلیغات گسترده وارد این حوزه پر سود و پر طرفدار شد که بیش از دو سال از فعالیت آن نیز می‌گذرد. از آنجایی که قصد خرید یک کیف پول الکترونیکی (لجر نانو S) را داشتم و از طرفی عجله‌ای هم برای دریافت کردن آن نمی‌دیدم، تصمیم گرفتم رنگ مورد علاقه‌ام را از این سایت سفارش دهم. اکثر لجرهای داخل کشور با رنگ مشکی و سفید عرضه می‌شوند اما آمازون رنگ‌بندی‌های زیادی دارد و به همین خاطر در تاریخ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸، یک نمونه زرد را سفارش دادم.

در هنگام خرید، زمان دریافت کالا بین ۱۵ تا ۲۰ روز اعلام شده و با پرداخت مبلغی اضافه، کالای شما به اصطلاح اکسپرس شده و امکان سریع‌تر آن نیز فراهم می‌شد. پس از خرید، تماسی از سوی این شرکت با من برقرار شد که طی آن گفتند محصولاتی چون لجر چون پروسه گمرکی دارند، ممکن است زمان دریافت کالا برای من تا ماکسیمم ۶۰ روز نیز طول بکشد. از آنجایی هم که من تا ۲ ماه دیگر به آن کالا نیازی نداشتم، قبول کردم که تاخیر احتمالی را بپذیرم.

پس از این امر، کالا ثبت سفارش شد و در عرض تنها چند روز ابتدایی، ارسال به دفتر آمریکا، تحویل در دفتر آمریکا و سپس ارسال محصول به ایران انجام پذیرفت، امری که نشان می‌داد حتی شاید زودتر از پیش بینی به محصول خودم برسم.

کالای من کجاست؟

تقریبا ۷۰ روز از زمان ثبت سفارش من گذشته بود و با توجه به آنکه از ماکسیمم زمان اعلامی مالتینا هم عبور کرده بودیم، در تیکتی پرسیدم که کالای من کجاست؟ وضعیت سفارش هم همچنان بر روی «ارسال محصول به ایران» قرار داشت و به‌نظر می‌رسید که با پای پیاده در حال حرکت به سمت کشور است! تیکت من بلافاصله پاسخ داده شد: «درود بر شما مشتری گرامی، تعداد زیادی از سفارشات رسیده و درحال بررسی می‌باشد، به احتمال زیاد سفارش شما هم رسیده و در این‌صورت طی چند روز آتی پست خواهد شد.
باتشکر از انتخاب و خرید شما از مالتینا»

از آنجایی که به لجر نیاز داشتم، از آن‌ها درخواست کردم با توجه به آنکه از حداکثر زمان اعلامی خودشان نیز این امر فراتر رفته، اگر محصول من نرسیده بود آن را لغو کنند تا از بازار بخرم. در پاسخ گفتند که صبور باشید، محصول‌تان به‌زودی ارسال خواهد شد!

یک هفته دیگر گذشت و باز خبری نشد، همچنان لجر پیاده به سوی کشور در حرکت بود و مجدد پیگیری کردم. پاسخ مبهم بود: «در رابطه با محصول مذکور پیگیری ثبت گردید و به محض دریافت وضعیت در پنلتان به روز خواهد شد.» با توجه به نیازی که به لجر داشتم، درخواست کردم که حداقل یک زمان به من بدهند و در پاسخ به‌راحتی نوشتند که این زمان مشخص نیست! امری که به‌طور قطع اگر در زمان ثبت سفارش به‌جای اعلام ۶۰ روز گفته می‌شد، هیچ‌گاه آن را ثبت نمی‌کردم.

در طی پیگیری‌های بعدی، تماسی نیز از سوی مالتینا گرفته شد و مشکلات کاری‌شان را شرح دادند و البته این قول نیز داده شد که سریعا محصول را برسانند اما همچنان هیچ زمان مشخصی اعلام نمی‌شد. در این بین، تنها نکته مثبت، پاسخ‌گویی‌شان بود که حداقل می‌دانستم باز شخصی در آنجا به خرید من فکر می‌کند! در هر صورت به‌خاطر نیازم به لجر، مجبور شدم آن را از بازار بخرم و فقط دلخوش به این باشم که علاوه بر رنگ مشکی، یک زرد را نیز برای کلکسیونم خواهم داشت و شاید هم هدیه‌اش بدهم!

زمان باز گذشت و وضعیت محصول همچنان تغییری نکرد. این بار زمان به ۴ ماه رسید که نشان داد اگر لجر قصد داشت حتی در قرن ۱۹ میلادی و با کمک فیلئاس فوگ (رمان دور دنیا در هشتاد روز) هم سفر کند، مدت‌ها بود که وارد کشور شده و به‌دست من می‌رسید. این بار در تیکتی از آن‌ها قویا درخواست کردم با توجه به گذشت بیش از ۱۲۰ روز، لطفا سفارش را کنسل کرده و پول بنده (کم‌تر از ۱ میلیون تومان) را عودت بدهند، اما دریغ از یک پاسخ! حتی پس از ۵ روز و سوال مجدد باز هیچ پاسخی نیامد تا نشان دهند همان یک گزینه مثبت که پاسخ‌گویی‌شان بود نیز از بین رفته است.

از مالتینا خرید کنیم؟

این تجربه خرید ساده و عدم پاسخ‌گویی و همچنین مسئولیت پذیری شرکت فوق به‌خوبی نشان می‌دهد که نمی‌توان بر روی خرید از آمازون به‌واسطه سایت‌هایی چون مالتینا اعتماد کرد. با کمی جستجو در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، به موارد موارد متعددی از این تجربیات تلخ در خرید از مالتینا برخورد کردم که بلاگی به‌نام طوطیا آن‌ها را گردآوری کرده بود و تصاویر برخی از آن‌ها را برای‌تان قرار می‌‌دهم (برای مشاهده بر روی هر تصویر کلیک کنید).

مطمئنا مبلغ خرید من اندازه‌ای نیست که بخواهم برای دریافتش به محکمه بروم و از طریق ای‌نماد و همچنین اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، تلاش کردم که واقعه را برای آن‌ها نیز شرح داده تا بلکه جلوی خسارت دیگر کاربران به‌خاطر این عدم مسئولیت پذیری و تخصص نداشتن در انجام این پروسه گرفته شود.

به‌طور حتم اگر یک بیزینس با گذشت چند سال از آغاز فعالیتش، این چنین نوسان داشته و نتواند به مشتریان خود سرویس و خدمات حداقلی بدهد، نمی‌توان بر بهبود روند فعالیتش امیدی داشت و صرف اینکه با داشتن ایده خرید از آمازون و کسب سود به‌خاطر واسطه‌گری، سبب خسارت دیدن عده زیادی بشویم، نه حرفه‌ای است و نه انسانی!

در پایان این مطلب هم اگر تغییری در فرآیند خریدم روی بدهد (مثلا روزی جسد لجر را تحویل بگیرم!) برای‌تان زمان دریافت کالا و یا عودت پول را به‌روز رسانی خواهم کرد تا با پروسه کامل شروع و اتمام یک خرید ساده از آمازون به‌واسطه مالتینا آشنا شوید (تا زمان نگارش این مقاله که ۱۲۷ روز گذشته و خبری هم از تحویل کالای من نیست)!

به‌روز رسانی (24 آذر ماه 98): سفارش بنده در روز پنجشنبه 21 آذر ماه لغو شد و مبلغ پرداخت شده به حساب کاربری‌ام افزوده گردید. پس از درخواست استرداد وجه، این کار در طی 24 ساعت نیز صورت گرفت. البته مدیر مالتینا، توضیحاتی در ارتباط با مشکل پیش آمده برای ما ارسال کرد که برای رعایت انصاف در نوشتن مقاله، در ادامه توجه شما را هم به آن جلب می‌کنم.

توضیح مدیر مالتینا درباره تاخیر پیش آمده

سلام جناب گلکار، خوب هستید، مختاری فرد هستم، مدیر مالتینا

مطلبتان را خواندم و خواستم خودم پیگیری کنم، از تاخیر و مشکل پیش آمده عذرخواهی می‌کنم، هر چند کالا را ما اصطلاحا در یک باندل برای ارسال قرار می‌دهیم و من کد باندل شما را چک کردم و دیدم متاسفانه از بین ۲۵ کالای باندل فقط کالای شما و یک مورد دیگر که قبلا به مشتری اطلاع داده شده بود، برای مسایل گمرکی به دست مشتری نرسیده که عکسش را خدمت‌تان می‌فرستم.

بچه‌های پیگیری خرید پاسخ بدهند، خدمت‌تان می‌گویم. ولی گاها به دلیل کار ما این موارد پیش می‌آید که بعضا از دسترس ما خارج است. به عنوان مثال کالا خریداری می‌شود ولی در بین راه توسط خود آمازون و یا شرکت‌های حمل دیگر که باور کردنش برای مشتریان ممکن است سخت باشد، دچار مشکل می‌شوند. ولی این اتفاق می‌افتد که چند مورد را برای آشنایی می‌فرستم.

لینک 1لینک 2لینک 3 —- لینک 4لینک 5

انشالا این مشکل حل بشود، ضمن اینکه اگر می‌خواهید، برای اینکه معطل نشوید سفارش کنسل شده و پول عودت داده شود؛ هر موقع کالا آمد، با همان قیمت برای‌تان ارسال گردد.

111 در مورد “تجربه تلخ خرید از آمازون با مالتینا: کالای من کجاست؟!”

  1. غلامعلی ماشینچی محرز

    این سایت بسیار کلاهبرداری هستن بهیچ وجه پولی بحساب واریز نکنید اگر واریز کردید کسی جواب شما را نمیده تازه اگر خیلی پیگیر باشید نمونه تقلبی جنس انتخابی شما را ارسال میکنن که ارزش نداره بعد از سه سال خدایی واقعیت داره نمیخوام ضرری بکسی بزنم ولی این سایت آنچنان آسیبی بمن زد که میخواهم بتمامی دنیا خبر بدم

    2
    6
  2. من دو محصول از مالتینا خریدم .یک چاقوی مارک زولینگ که در ایران موجود نیست و یک سنگ تیز کننده چاقو.هر دو در یک ماه به دستم رسیدن‌.بسته بندی عالی و کاملا راضی بودم.الان هم دو سفارش جدید انجام دادم.در کل کاملا راضیم

    1
    6
  3. همه به اندازه من صحبت کردن راجعب خرید منحوس از مالتینا، فقط میتونم از نفرت و خشمم صحبت کنم ولی چند نکته:
    حتی خودشون هم واقعا نمیدونند که بسته شما چه زمانی به دستتون میرسه!!!
    حتی نحوه سفارش شما و روندش به درستی داخل سایت نشون داده نمیشه و بعد از ۳ماه که بهشون میگی بستع من تو چه مرحله ای هست ، نمیتونن برات شرح بدن! عجیبه واقعا! _نکته بعد: اختلاف قیمت ثبت شده داخل سایت و قیمت اصلی که بعد از خرید به شما میگن مثلا۵۰۰ هزار تومن اختلاف قیمت داره که باید واریز کنید!!!(پس قبلش زنگ بزنید و قیمت به روز اون جنس رو ازشون بخواین و بعد سفارش بدید البته اگه براتون مهم نیست که ۵ماه یا بیشتر زمان ببره، تازه بعدش هم قطعی نیست که محصول دستتون برسه ،چون ممکنه کنسل بشه ویا خریدشون در امازون ثبت نشه ،به قول خودشون، اما من بدبین شدم کلا، بیزارت میکنن، هرچقدر هم که اون کالا برات ارزش داشته باشه، ما این سایت کلاه بردار رو امتحان کردیم حداقل شما از سایت های دیگه خرید کنید شاید بهتر باشه، من خریدامو زدم ۴قلم شد ۷و۳۰۰ که ۲قلمش بعد از اینکه سفارش دادم گفتن قیمتش بالاتره و سایت هنوز به روز نشده! ۱میلیون و۷۰ دیگه ازم پول گرفتن که شد ۸وخورده ای، من امید داشتم زودتر دستم برسه ولی به ۶۰ روز که رسید زنگ زدم و گفتن روزای اینا یک جور دیگه حساب میشه و دلار های اینا یک جور دیگه حساب میشه و… اینا بی ربط به پلیس و پلیس فتا و.. نیست لطفا کسانی که میتوانند جلوی این سایتهای بی مسئولیت رو بگیرند که ابروی کشور رو میبرند ، نزاریم بیشتر از این ابرومون حداقل توی خودمون ازبین بره ، خجالت داره

    1
    2
  4. نمیدونم والا چی کار کنم من میخوام یه کالا بخرم که اصلا در ایران وجود نداره و بهش نیاز دارم قیمتش هم بالا 1 ملیون هست نمیدونم چیکار کنم لطفا اگه کسی میدونه راهنمایی کنه

  5. سلام وقت بخیر،بنده تاکنون چهار بار به سایت چهارسوق سفارش دادم و تنها یک بار در تحویل کالا تاخیر داشتن اون هم بخاطر گمرک بود،در کل خرید از آمریکا طبق تجربه‌ای که بنده دارم زمان بیشتری طول می کشه(کالا رو با پست رایگان بین المللی ارسال می کنن با پست دریایی) خرید از انگلیس و آلمان زمانی زیر سی روز طول میکشه ولی تحویل بیست روزه دروغه چون باید حجم کالاها به یه حدی برسه که هزینه پستش از امارات به ایران براشون کم بیفته.

  6. آدرس این مدیر مالتینا رو به ماهم بدید یه صحبتی بکنیم که پدرمارو درآوردن
    عجب سایت کلاهبرداریه مالتینا
    حدود 50 روز اینا نتونستن از آمازون یک ماوس بخرن! فکرشو بکنید یعنی یک کاربر توی آمریکا نتونه طی 50روز یک کالا رو دریافت کنه… اینا میگن فروشنده مشکل داشته کالا به دفتر آمریکا هم حتی نرسیده!!! چه به برسه بخواد به ایران ارسال بشه!!!
    بعد توی سایتشون زدن متوسط زمان تحویل کالا در شش ماه گذشته حدود 30 روز بوده، اما با حقه از سه چهار ماه زمان انتظار برای خرید از خود آمازون و رسیدن به دفتر آمریکا حرفی نمیزنن!!!

    2
    2
  7. دم شما گررررم.
    داشتم میرفتم واسه کارخونه یه خرید 300 میلیونی بزنم. فک کنم 90 درصد مواقع با این اوضایی که دوستان وصف کردن جنس نمیرسه. برم یه چاره دیگه بیندیشم که کار با این سایت قمار محسوب میشه. ولی کاش درست کار میکرد. موندم چجوری جنس رو بخرم.

    1. خرید عمده را از سایت علی بابا بخرید و درضمن شما چون کارخانه دار هستین پس کارت تجاری دارین پس مستقیم از خود فروشنده خرید کنید

  8. کاش می شد بگی تلخ تجربه زهرمار من از مالتینا
    17 آذر 99 و 28 اذر 99 دو عدد سفارش دادم بعد از 3 ماه در تاریخ 16 اسفند 99 با دقیقا 16 بار تماس با پشتیبانی مجابشون کردم که پولمو پس بدن بعد گفتن میاد به کیف پولت شماره شبا بزن در خواست بده تا 48 ساعت واریز میشه بعد 48 ساعت زنگ زدم می گه امروز نهایتا واریز میشه هنوز که هنوزه واریز نکردن از اعجوبه های پشتیبانی آقای علوی نامی هست که با شماره ثابت زنگ زدم بهش بعد 3 بار گفت الو الو صداتونو ندارم قطع کرد تیکت زدم کلی فحش و بد و بیراه گفتم اخه ی ذره شعور هم چیز خوبیه همه جوره این سایت داره کلاهبرداری می کنه به هیچ عنوان ازش جنس نخرید

  9. مسخره ترین ، بدترین و دزدترین سایتی که تا حالا دیدم مالتینا هست
    بعد از ۲۰ روز از ثبت سفارش خودم بهشون زنگ زدم پیگیر سفارشم بشم گفتن این کالا موجود نیست(اگر تا دو ماه دیگه پیگیر نمیشدم زنگ نمی زدن!!!) قیمت این کالا هم تو ایران سه برابر شد و باعث ضرر چند میلیونی من شد و اصلا هم براشون مهم نبود و میخندیدن!!!

  10. با سلام/ دوستانی که با شکایت از مالتینا و همکاری پلیس فتا و یا سایر ارگانها توانستند حق شون رو باز پس بگیرند لطفا راهنمایی کنند. متاسفانه این سایت توسط مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا تبلیغ و بعنوان استارت اپ معرفی شده و مورد تایید واقع شده. بدون اینکه عملکرد این موسسه رو در طول مدت کاری بررسی و ممیزی کنند. جای بسی تاسف که در این جامعه به هیچ ارگان و سازمنی نمیشه اعتماد کرد.
    با تشکر

    1
    13
  11. من تجربه خرید خودمو میگم :
    من آذر ماه امسال (99) با خوندن تمام نظرات مثبت و منفی درباره مالتینا تصمیم به خرید کالا گرفتم و از دو عدد کالایی که سفارش دادم یک عدد بعد از حدود 40 روز به دستم رسید و یک عدد رو بعد از گذشت یک ماه اطلاع دادن که نمیشه بفرستن(به دلیل کنسلی از طرف فروشنده و افزایش قیمت) و وجه رو واریز کردند.
    من دو عدد کالای جانبی ایپد سفارش دادم
    در حال کلی پیشنهاد میکنم
    1- کالایی که قصد خرید اون رو دارید حداقل برای یک ماه اینده به اون نیاز نداشته باشید و اینو در نظر بگیرید همیشه امکان اینم هست حتی بعد از گذشت یک ماه(زمان تقریبی) سفارش کنسل بشه
    2-هیچ تضمینی که کالا حتما بعد از یک ماه به دستتون برسه نیست و پیگیری شما هم کار به جایی نمیبره . امکان داره به دلایلی مثل فروشنده،پست،تعطیلات رسمی و.. دیر یا زودتر به دستتون برسه(چون کالای من جانبی بود حدودا یک ماه برای رسیدنش در نظر گرفتم)
    3-سعی کنید کالایی انتخاب کنید که ارزش بالایی نداشته باشه تا بعدا سر مسائلی مثل گمرک و غیره گیر نکنه(کالای من ارزش دلاریش 20 دلار بود)
    4-اگر موارد مشابه تو ایران پیدا کردید از همینجا تهیه کنید چون کالای امازون معمولا گرونتر درمیاد(در این مورد چون تو ایران پیدا نکردم مجبورا خریدم)
    5-کالایی با جزییات زیاد وحساسم سفارش ندید چون امکان داره موارد ارسالی دقیقا همون نباشه که میرسه(البته من این مشکلو نداشتم)

    در مواردی مثل گرفتن بارکد پست واریز وجه پشتیبانی خوب عمل کرد
    ولی در مواردی مثل چرایی کنسلی سفارش کالا یا مدت زمان طولانی منتظر بودن برای تایید یا کنسلی کالا دلیل قانع کننده ای تحویل نمیدن و فقط امازون رو مسئول میدونند .

  12. سلام من پارسال از مالتینا یه سشوار خریدم یه میلیون تومن گفتن امریکایی و کیفیتش خوبه .وقتی بعد یه ماه با بد بختی محصول به دستم رسید اولا چینی بود دوما همون مدلی که میخواستم نبود .وقتی گزارش کردم صد تومن چون اون مدل نبود برگشت زدن برام ?ولی کیفیتش افتضاح

    1. آخه عزیز هم وطن . سشوار آمریکایی الان داریم ؟. آمریکا اپل ش هم چین براش میزنه . آمازون و مالتینا را ولش کن . توی مغازه سر کوچه تان بهت بگویند این سشوار ساخت آمریکاست باورت می‌شود. ؟ در خود آمریکا و کانادا و استرالیا شما جنس غیر چینی دیدید یه عکس بگیرید بفرستید به ایمیل من .

      3
      6
  13. من هم با تخفیف بلک فرایدی از این سایت خرید کردم و بعد از چهار پنج روز گفتن محصول داخل انبار آمازون موجود نیست و ما کالاهای ۱۰ الی ۱۵ روز تحویل رو ثبت می‌کنیم فقط. گفتم چرا موقع گرفتن پول و ثبت سفارش سیستمتوم بررسی نکرده که جوابی نداشتن و پاس‌کاری می‌کردن.
    من هم همزمان از ایگرد سفارشم رو ثبت کردم و کالا رو با تخفیف بلک فرایدی گرفتم ولی از مالتینا خرید نمی‌کنم و دوستانم رو هم منع می‌کنم!

    12
  14. میگم من نیاز دارم تا از نیجریه موادی بخرم که تو ایران پیدا نمیشه چیکار کنم ؟ سایت چارسوق میگه میخره و درب منزل تحویل میده بنظرتون همینطوره؟

    4
    3
  15. از مالتینا یه میکروفن خریدم که بعد از حدودا دو نیم ماه بدستم رسید ولی کلا خراب بود و کار نمی کردم و با پشتیبانی تماس گرفتم گفتند که باید فیلم بگیری و لیتکشو ارسال کنی و بعدشم گفتن چون از لحاظ فیزیکی سالمه پس گارانتی شاملش نمیشه و از خود امازمون پیگر مشکلتون باشید (یعنی تا این حد مردمو دست انداختن) و جالبه این همه شاکی داره وهمچنان داره به کارش ادامه میده ؟؟؟

    23
  16. من هم در اسفند ۹۷ یک سفارش به مالتینا دادم و بعد از ۳ ماه پیگیری اعلام کردند که جنس به ایران ارسال نشده؛ سفارش را کنسل می‌کنیم و اگر مایلید دو باره سفارش می‌دهیم. من هم صاف و ساده قبول کردم و دوباره سه ماه پیگیری و آخرش گفتند سفارش ارسال نشده. آیا می‌خواهید دوباره سفارش بدهیم؟ این دفعه گفتم خیر؛ چطور شما بعد از شش ماه هنوز چنین پیشنهادی می‌دهید؟ جواب قانع کننده‌ای نشنیدم. گفتم این را با مدیر خود مطرح کنید کجای کار شما مشکل دارد که یک سفارش دوبار ارسال نمی‌شود. بگذریم. الان نسبت به اون موقع اوضاع خیلی بهتر شده و من در دو سفارش اخیر جنس را خیلی سریع تحویل گرفتم و باید بگویم قیمتهای مالتینا نسبت به رقبا بهتر است. نکات مثبت و منفی را گفتم. امیدوارم تعریفم بخاطر خوش شانسیم نباشد و شرکت واقعا از مشکلات گذشته درس گرفته باشد. ما به وجود چنین خدماتی نیاز داریم و امیدوارم اینها در کار خود بهتر و حرفه‌ای تر بشوند.

    2
    6
  17. دوستان اگر مشکلی دارن با واحد صنفی شکایت از سامانه فروش اینترنتی اقدام نمایند واقعا رسیدگی میکنن وحق تون را میگیرن

    4
    11
  18. رضا وطن دوست

    سلام، در کل کار این سایت خوبوندن پول مشتری در حساب و گرفتن سود هست، من یه دوربین حرفه ای که تو تخفیف خیلی خوبی بود سفارش دادم بعد از گذشت 100 روز و پیگیری های مکرر با کمال پررویی گفتن که اصلا سفارش خرید رو انجام ندادن، از یک طرف تخفیف چند صد دلاری دوربین رو از دست دادم از طرفی دلار گرون شد از طرفی 100 روز پولم تو حسابشون خوبیده بود، با تهدید شکایت و کوتاه نیومدن پول رو برگردوندن، دزدتر از اینها تو ایران پیدا نمیکنید

    2
    18
  19. رضا آشتیانی

    من هم تجربه تلخی از خرید این سایت داشتم اینا کارشون همینه که با پول مردم بازی کنند و بعد به زور بعد گذشت چن ماه پولو پس بدن

    18
    1. مجتبی مسکینی

      سلام در حال حاضر ما مشکلی از این بابت نداریم
      شما با چه دستگاه و مرورگری سایت رو می‌بینید؟

      1
      10
  20. خدا خیرتون بده دوستان از اینکه مطلب خوب و تجربیاتتون رو در اختیارمون گذاشتین. من بعضی کالا ها رو با دیجیکالا مقایسه کردم خوشحال شدم که مالتینا ارزون تر در میاد. اما با خوندن این مطالب برای همیشه منصرف شدم

    36
  21. سلام من ۲ تا سوییچ شبکه رو ۱۶ خرداد خرید زدم . کالا پرایم بود و طبق قانون خود مالتینا بین ۴ تا ۵ هفته باید میرسید الان ۶ شهریور یعنی ۱۱ هفته گذشته و هنوز خبری نیست . تماس هم که میگیرم طلبکار هستن . اگه از اول ادرسشون رو چک کرده بودم هیچوقت خرید نمیکردم . طرف یه شرکت توی یه ده اطراف کرج راه انداخته و کلاه کل ایران رو برداشته . میگه تقاضای پولت رو بده . من با دلار ۱۶ تومن خرید کردم الان با دلار ۲۴ تومن پول خودم رو با ۴ ماه تاخیر میخان پس بدن . تازه بعد از این همه تاخیر و اعصاب خوردی بعید میدونم اصلا خرید کرده باشن . کالا تا ۲ هفته بعد از خرید من هنوز برای فروش روی سایت بود . گفتم پول نمیخام ولی ازتون شکایت میکنم حاظرم ۲۰ میلیون دیگه هزینه کنم ولی حساب اینها رو برسم . هفته دیگه وکیل شرکت رو میفرستم سراغشون . برای من ۲۰ و ۴۰ میلیون مهم نیست ولی اینجا نوشتم تا شما گول نخورید

    2
    64
  22. آی قربون دستت ممنون میخواستم یه خرید ۴۰ میلیونی بکنم خوب شد این کلاهبردار هارو شناختم ممنون از مطالب مفیدتون

    3
    31
  23. اابته باید گفت که لجر جزو اقلام غیرقانونی حساب میشه و گمرک اجازه ترخیص نمیده برخی اقلا هم مانند تلفن همراه و کیس هم جزو این اقلام هستند.شما باید قبل از خرید از این فروشگاه ها از قانونی بودن انها اطلاع یابید.

    16
    12
  24. سمانه اکبری

    من بلک فرایدی پارسال از طریق پیج اینستاگرام ۱۲۰ دلار جنس خریدم الان نزدیک به ۹ ماهه که تحویل نگرفتم میگه باید مرزها باز شه تا بیاد واقعا حروم خوری رو یاد گرفتن جالب اینجاست ک اجناس من لوازم ارایش اند و تاریخ انقضاش گذشته تا الان

    1
    25
    1. سلام خانم اکبری اصلا اشتباه نکنید ازطریق سامانه شکایات خریدهای اینترنتی اقدام کنید پولتون بمبلغ دلار روز ازشون میگیرن وحتی اگر شما شهرستان باشید نیازی به رفتن به دادگاه ندارید منم این مشکل داشتم با تماس و شکایت وخدا بیامرزه پدرومادر یکی از پرسنل واقعا باشخصیت سامانه که حق منو گرفتن درضمن ازطریق مالتینا به هیچ جای نمیرسه صداتون اینا فقط فقط باید ازشون رسمی خواست
      امیدوارم بااین راهنمایی حقتون رو بگیرید

      1
      14
      1. سلام منظورتون از سامانه شکایات خریدهای اینترنتی کجاست دقیقا؟ خواهش میکنم راهنمایی کنید من به ای نماد و جاهای مشابه شکایت کردم انگار نه انگار اصلا پیگیر نیستن. شما پولتون رو گرفتین؟ میشه بگین چیکار کنم؟

  25. سلام، من هم تجربه بسیار تلخی در مورد خرید از مالتینا داشتم که اینجا می نویسم امیدوارم شاید برای همه مفید باشد.

    خلاصه: دو ماه و نیم وقتی دلار در کانال 16 ه.ت. بود، مبلغ 64 م.ت. برای خرید سرفیس بوک 3 به مالتینا دادم، بعد از گذشت 6 هفته، پاسخی نیامد، پیگیری های من در چند هفته بعد از آن فقط به این نتیجه رسید که آمازون به دلیل مشکل کردیت حساب های مالتینا برای خرید های بالا هزار دلار، این اوردر خرید را کنسل می کند. مالتینا به قول خودش سعی کرد این مشکل کردیت را برطرف کند و خرید مرا انجام دهد، اما بعد از دو ماه ونیم بدون هیچگونه عذرخواهی و طلبکار از اینکه چرا من به یک کنسل شدن عادی! از طرف آمازون معترض هستم، مبلغ ریال را برگرداند، الان سرفیس بوک 3 در ایران موجود شده و 100 م.ت. قیمت خورده است.

    توضیح بیشتر اگر حوصله خواندش را داشتید: کار من برنامه نویسی الگوریتم های تحلیل آماری داده ها است، مدت ها بود منتظر رسیدن لپ تاپ جدید سرفیس بوک 3 بودم تا لپ تاپ قدیمی خود را عوض کنم و همه پس اندازم را برای آن می گذاشتم، وقتی معرفی شد، بلافاصله در مالتینا برای خرید آن از آمازون خواستم اقدام کنم. اما پول هنوز کم داشتم، مالتینا چیزی نزدیک 11 م.ت. هزینه گمرکی هم اضافه کرده بود. چند چیز را در دیوار با قیمت پایین تری سریع فروختم تا پول آن جور شود. قبل از واریز مبلغ با مالتینا صحبت کردم چون در آمازون pre order بود و اطمینان دادند که توانایی خرید آن را دارند و بین 3 تا 6 هفته بعد از شروع ارسال از طرف آمازون دست من می رسد. خود لپ تاپ، داک 2 و قلم مدل 2020 را در یک بسته انتخاب کردم و کل پس اندازم که مبلغ 72 م.ت. بود را در عصر 21 اردیبهشت 1399، به حساب مالتینا واریز کردم، برایشان هم نوشتم که این ریسک بزرگی برای من است و گفتند مطمئن باشید خرید انجام میشه. فردای آن روز همین نوشته ها در آی تی رسان را دیدم، بلافاصله از اینکه فقط متکی به تبلیغات گسترده مالتینا در تلویزیون و رسانه های دیگر آنجا را برای خرید انتخاب کرده بودم پشیمان شدم، کمتر از 24 ساعت از واریز پول به حساب مالتینا گذشته بود و بلافاصله با آنها تماس گرفتم و گفتم من منصرف شده ام و پول را برگردانید، اما گفتند اوردر در حال پردازش است! و دیگر امکان ندارد پول را برگردانند، گفتم اگر از آمازون خرید شده رسید خرید آن را بفرستید، گفتند رسید خرید فقط بعد از رسیدن کالا به دفتر آمریکا میفرستیم، باز اطمینان کردم و صبر کردم. هفته بعد آمازون ارسال کالاها را شروع کرده بود. سه هفته که گذشت و خبری نشد، پیگیری کردم، پشتیبانی گفت آمازون همه اوردرهای این لپ تاپ را کنسل کرده، با توجه به رقابت مایکروسافت و آمازون شاید منطقی به نظر می رسید، چون خرید لپ تاپ برای کارم مهم بود، قرار شد مالتینا سعی کند و از سایت خود مایکروسافت بخرد، یکی دو هفته هم آنجا سعی کردند و در نهایت پشتیبانی گفت که سایت مایکروسافت واریز پول از کارت خرید مالتینا را قبول نمی کند و پول را برمیگرداند. در آن زمان دیگر لپ تاپ در سایت آمازون موجود شده بود و سفارشات را با تحویل سه روزه انجام میداد، افراد زیادی گزارش می کردند که از کشورهای مختلف از همان لینک آمازون که به مالتینا داده بودم خرید کرده و لپ تاپ را تحویل گرفته بودند، وقتی به مالتینا این نکته را یادآور شدم قرار شد مجدد از آمازون خرید کنند، به قول خودشان در چهار هفته بعد از آن دو بار دیگر اوردر در آمازون گذاشتند ولی آمازون کنسل کرده است!، وقتی از پشتیبانی آمازون بعد از کلی اصرار پرسیدم که چرا برای بقیه کنسل نمی کند و برای شما کنسل می کند گفت که کردیت مالتینا برای خرید برای هزار دلار مشکل دارد و سعی داریم آن را برطرف کنیم. همین موضوع البته بعدها که از مدیریت پشتیبانی مالتینا پیگیری می کردم انکار می شد و فقط می گفت آمازون معمولا حدود 30 درصد اوردرها را کنسل می کند و اوردر شما شانسی همیشه در بین کنسل شده ها قرار دارد! بعد از دو ماه ونیم و رشد قیمت دلار و رسیدن آن به کانال 22 ه.ت. من اصرار داشتم حتما خرید از آمازون انجام شود، چون ریال دو ماه و نیم پیش الان افت ارزش زیادی داشته و دیگر با آن نمیتوانم لپ تاپ مورد نظر را بخرم، اما مالتینا گفت دیگر نمیتواند خرید آن لپ تاپ را انجام دهد! و مبلغ ریال واریز شده برای لپ تاپ را که 64 م.ت. بود برگرداند. مبلغ قلم هم 2 م.ت. بود، قلم را خریده بودند اما گفتند آمازون به اشتباه به جای مدل 2020 و لینکی که من داده بودم، یک قلم بسیار قدیمی و مدل 5 سال پیش را به دفتر تهران ارسال کرده است! که من قبول نکردم آن قلم قدیمی را تحویل بگیرم و به جای آن هم همان 2 م.ت. را پس دادند. در مورد داک 2 مایکروسافت گفتند که محصول به دفتر آمریکا رسیده و قرار است آن را ارسال کنند، نمیدانم بدون لپ تاپ با داک 2 حالا اگر درست و درمان به دستم برسد باید چیکار کنم. الان که در سایت های ایرانی این مدل سرفیس بوک 3 (15 اینچ یک ترابایتی) با مبلغ 100 م.ت. موجود شده و امیدی به خرید آن ندارم. تنها نکته مثبت عدم خرید لپ تاپ: مبلغ برگشتی از مالتینا هم نصیب صاحبخانه ام شد، چون مبلغ ودیعه رهن را سه برابر مبلغ پارسال اضافه کرد! اگر پول لپ تاپ برگشت نمیخورد می ماندم آن را چطور فراهم کنم. البته امیدوارم نوشتن این جمله آخر باعث گذر سرسری از سهل انگاری و عدم مشتری مداری مالتینا نشود. امیدوارم اگر این مطلب را خواندید، بتوانید به اطلاع دیگران برسانید تا قبل از خرید از مالتینا با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرند.

    1
    65
    1. شما باید میرفتی ترکیه یا امارات مستقیم میخریدی
      متاسفانه تو کشور ما تا جایی که بتونن می دزدن
      یبار با دیر پول دادن یبارم با دیر آوردن
      شما سایتتون یجوری بوده که مطلب شمارو خوندن حرف آدمای معمولی که دستشون به جایی بند نیست باید چیکار کنند

      25
    1. اره ی طرفه هم نباید قضاوت کرد حتی اگه بر این فرض بگیریم مالتینا قصدش کلاهبرداری نیست باید این مشکلاتو مطرح کنیم و ببینه(البته شاید ببینه) ک ی راه حلی براشون پیدا کنن بلاخره همه ما از ی خرید برد برد میخواییم

      1
      4
  26. من یک دوربین از آمازون از طریق مالتینا خریدم بند کیف دوربین همراه کالا نبود و شرکت مالتینا اصلا پاسخگو نبود گفتند «همینی که هست!»
    از شان شکایت کردم شکایت سطح 2 را می توانید در سایت ای نماد مشاهده کنید اما آنجا هم پاسخگو نبودند ازشان به دادگاه حقوقی شکایت کردم اما در نهایت این سوال را از خود می پرسی آیا یک بند کیف ارزش این همه وقت گذاشتن را دارد؟
    بهترین راه حل، فریب این شرکت های دلالی نخوردن است اگر می توانید مستقیم ار آمازون خرید کنید مالتینا، کلاه برداری است.

    1
    18
  27. کسی یک سایت خرید از امازون خوب سراغ داره اخه میخوام یک چیزی بخرم که نوش تو ایران نیست و فقط در امازون

    1
    21
  28. متاسفانه این شرکت ۵ ماهه که منو گذاشته سرکار
    چند ماه پیش یه cpu گرفتم هنوز ندادن
    اون موقع که سفارش دادم 3میلیون و ششصد بود الان شده 5 میلیون و چهارصد
    میخام ازش شکایت کنم

    1
    44
  29. مالتینا دزدی بیش نیست
    پول ها رو نگه میداره سود میکنه بعد میگه کالا موجود نبود
    به همین راحتی

    9
    50
  30. من تا حالا 15 بار از مالتینا خرید کردم . از این موارد 6 مورد مثل همین مورد با تاخیر زیاد و در نهایت برگشت پولم مواجه شدم و 9 بار عالی و سرموقع به دستم رسید . نکته مثبت این است که من دو عدد هارد یکی اینترنال و یکی اکسترنال سفارش داده بودم و هردو سالم سالم به دستم رسید . خودتون میدونید که هاردها با کوچکترین ضربه ای صدمه میبینند ولی خوشبختانه سالم بودند . نکته ای که من فهمیدم این بود که زیاد نباید به تاریخ نوشته شده توجه کنید چون واقعا کسی نمیدونه کی دقیقا جنس شما به دستتون میرسه . تایم واقعی بین 2 تا 6 ماه است. در کل من راضیم ازشون

    33
    15
  31. به نظر من با توجه به مشکلات کشور که به دلیل تحریم از یه طرف که مجبور میشیم از سایتای واسط مثل مالاتینا استفاده کنیم و یکی دیگش هم سدی به نام گمرک که هدفش سیاسته روی کالاها یعنی در کشورهای خارجی هم همینطوره نه فقط ایران خودمون , اینو میگم که منظورم یه طرفه نشه , کار خیلی سختیه خرید از آمازون اونم با واسطه ایی که هیچ پایه و اساسی نداره توی ایران , به عنوان مثال میگم که از یه فروشگاه داخلی هم خرید شده باشه اگه در حین پست به منزل شما کالا مفقود بشه حق اعتراضی ندارید و پست هم درصد جزیی از اون رو بیمه قبول میکنه اینکه چه برسه از اونور دنیا به نظر من نه یک معجزه بلکه چندین معجزه به خاطر تحریم و گمرک و مفقود نشدن نیازه تا کالا بدستم برسه

    9
    12
  32. خب اصلا معلوم شد که وقتی دیدن که شما سایت معتبری دارید و نویسنده تاثیر گذار هستید اقای گلکار از ترسشون جواب دادن
    منتها برای آدم های عادی اینطور پاسخ نمیدهند !

    4
    50
  33. بنده هم از این شرکت تا به حال 4 مرتبه خرید کردم و حداقل سه مرتبه قبلی که در زمانی نزدیک به زمان اعلامی به دست من رسیده، خریدهای من شامل یک ادکلن که در ایران نبود و دو مورد کفش اسکچرز که در ایران نبود و یا خیلی گرانتر بود شده و تمام موارد رو هم خوشبختانه سالم تحویل گرفتم، تا ببینیم سفارش آخری کی میرسه و چه سرنوشتی پیدا میکنه!
    اما فقط باید خریدهایی انجام بدید که یا در کشور نباشه و یا دارای درصد تخفیف بسیار بالایی باشه، در ضمن وزن کالاتون هم بسیار مهمه، چه بسا هزینه حمل یک کالای 10 کیلو به بالا بیش از ده برابر مبلغ خود کالا بشه!

    32
    11
  34. سلام من پارسال یه تبلت بدون سیم کارت خربدم که بعد تقریبا ۱ ماه به دستم رسید الانم تقریبا یکساله که دارم کار میکنم باهاش اخ نگفته راستش من از تجربه خریدم راضی بودم چون کالایی که میخواستم تو دیجی کالا تقریبا دوبرابر بود و هنوزم هست!

    54
    16
  35. بادرود: بنده از این شرکت خرید نمودم وخرید من بعد 40 روز تحویل داده شد و راضی بودم نسبت به شرکت های دیگر که در این روش فعالیت می کنند ارزان تر تمام می شود البته باید کالاهایی که در ایران موجود است خرید نکنید زیرا گران تر تمام می شود.
    باسپاس

    58
    11
  36. فقط میخوام بگویم چقدر ابلهانست این انتظار کشیدنها! خب کافی بود سریعا از مدیریت سایت شکایت بشود یعنی از صاحب آن نه اینکه از سایت به پلیس فتا شکایت کنید! البته پلیس فتا هم همینکار را میکند یعنی مدیریت فروشگاه را احضار میکند اما خب اون کار بهتر است چون صاحب فروشگاه خود را بشکلی پست فروشگاه و کارمندان پنهان کرده است!

    26
  37. یک سایت درست و حسابی پیدا نمیشه که بشه بدون دردسر از آمازون خرید کرد.
    در واقع مشکل اصلی جای دیگست ما ایرانی رو در این ووضعیت قرار داده است تا از سایت های واسطه ای استفاده کنیم .

    فکر میکردم مالتینا خوبه ولی گندش دراومد . چند نفر اینطور کلاه برداری کنند درامد زیادی به جیب میزنند .

    2
    34
  38. من قبل این تحریمهای سنگین چند موردی خرید داشتم از سایت مالتینا،ولی سفارشهای من سر موعد تحویل داده شد،ولی اجناس درخواستی من د حد قاب و کیس تبلت بود،ولی این اواخر خواستم یه گوشی سفارش بدم،البته سفارشو ثبت هم کردم ولی بلافاصله با من تماس گرفتن و گفتن که شما خودتون باید گوشی رو از گمرک ترخیص کنین،که من به دلیل مشغله کاری که نمیتونستم دنبال گوشی برم گمرک کنسل کردم سفارشو

    10
    17
  39. یه جامعه هدف

    نزدیک دهبار خواستم ازین سایت خرید کنم ، مرسی که گذاشتید این مطلبو . منو ما و شما خیلیا جامعه هدفیم باید به هم کمک کنیم گول نخوریم دمتون گرم بابت اطلاع رسانی

    2
    88
  40. با سلام
    مشکل بوجود آمده برای نویسنده محترم مطلب فوق برای من هم پیش آمده است
    در تاریخ 28 مرداد ماه از طریق سایت مالتینا اقدام به خرید پکیج دوربین عکاسی کانن از آمازون برای فرزندم که در رشته هنر شاغل به تحصیل میباشد نمودم و طبق اعلام سایت قرار بود این دوربین از زمان تحویل در آمریکا در عرض 4 تا 8هفته به دستم برسد طبق پیامک دریافتی از این سایت و نیز تایم لاین ثبتی در این سایت،دوربین خریداری شده ذر تاریخ 23 شهریور به دفتر این شرکت تحویل شده و آغاز ارسال آن به ایران و متعاقبا تحویل به اینجانب در باز زمانی 4 تا8 هفته شروع گردید در حال حاضر از آن تاریخ 3 ماه یا معادل 13 هفته میگذردو متاسفانه جواب آنها شامل عبارت “در آینده نزدیک به دستتان خواهد رسید”خلاصه گردیده است.
    3ماه از سال تحصیلی میگذرد و بارها آرزو میکنم که کاش چنین خریدی را از این سایت انجام نمیدادم که موجب اختلال در تحصیل فرزندم شده است

    2
    73
    1. مالتینا با پول ما جنس می‌خره و وقتی کالا بدستشان می‌رسد با ترفندهای مختلف پول بیشتر می‌گیرند یا اعلام میکنن سفارش شما کنسل شده و کالایی که با پول ما خریداری و تحویل مالتینای شده با قیمت آزاد می‌فروشد جدا بی وجدانی و دزدی در این کشور حدی ندارد

      1
      35
      1. خب این کشور آدم هاش از آسمون و مریخ که نیامدن خود من و شما هستیم..
        بیاین با هم مهربانتر باشیم و بدونیم که از هر دست بدهیم از همان دست خواهیم گرفت
        از قدیم هم گفتن از ماست که بر ماست..
        #به خودمان رحم کنیم

        6
        29

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH