ممکن است به زودی NFTها وارد دنیای آمازون شوند

روی آوردن آمازون به فضای NFT و Web3 هیجان انگیز به نظر می‌رسد و گزارش‌ها حاکی از آن است که این غول فناوری در حال آماده شدن برای راه‌اندازی ابتکار جدید خود در ماه آینده است.

طبق گزارش برخی منابع، انتظار می‌رود از تاریخ ۲۴ مارس حدود پانزده مجموعه، تحت عنوان برگه‌ای به نام  “Amazon Digital Marketplace”  به همراه بازار دیجیتال آمازون در دسترس باشند.

در این گزارش آمده است که این برگه در ابتدای راه‌اندازی فقط برای ساکنان ایالات متحده در دسترس خواهد بود. با این حال، به تدریج برای سایر نقاط جهان از جمله اروپا باز خواهد شد. طبق همین گزارش‌ها، این کار تاکنون دو بار به دلیل اتفاقات مختلفی از جمله سقوط FTX به تعویق افتاده است.

قابل ذکر است که ابتکار آتی Web3 آمازون به صورت اوپن سورس (منبع باز ) نیست، به این معنی که کد نرم افزار آن برای همه قابل مشاهده نیست. در این گزارش آمده است که NFTها را فقط می‌توان از طریق اکانت آمازون و با کارت اعتباری خریداری کرد.همچنین در این گزارش به نقل از یکی از افراد آگاه و نزدیک به این کمپانی آمده است: «فناوری آمازون یک بلاک‌چین اختصاصی بود که با ماشین مجازی اتریوم سازگاری نداشت. برای توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند NFTهای خود را در بلاک‌چین آمازون در دسترس قرار دهند، استفاده از “bridge” (پل)  اجباری خواهد بود.

وبسایت  Blockworks  در اواخر ژانویه امسال به نقل از چهار منبع ناشناس و نزدیک به آمازون ادعا کرد که بزرگترین کمپانی خرده‌فروشی جهان در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک “digital assets enterprise” (شرکت دارایی‌های دیجیتال) با تمرکز بر توکن‌های غیرقابل تعویض و بازی‌های Web3 در  فصل بهار در پیش رو است.

در همان زمان، این گزارش بیان می‌کرد که ابتکار آمازون در مراحل نسبتاً اولیه توسعه قرار دارد و انتظار می‌رود این شرکت در ماه آوریل یک اعلامیه رسمی در این مورد صادر کند.

گفتنی است این غول تجارت الکترونیک بیش از ده‌ها شریک برای این پروژه دارد، از جمله بلاک‌چین‌های لایه 1، استارت آپ‌ها و توسعه‌دهندگان بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین، و صرافی‌های دارایی دیجیتال.

همچنین در این گزارش آمده است که یکی از نمونه‌های در دست اجرا، تشویق مشتریان آمازون به اجرای بازی‌های کریپتو و به دست‌ آوردن NFT‌های رایگان در این فرآیند است که مدیران آمازون این ابتکار را رهبری می‌کنند.

شرکت‌های جریان اصلی علیرغم بحران کریپتو وارد Web3 می‌شوند

علیرغم سقوط اخیر کریپتوها که منجر به از بین رفتن حدود 2 تریلیون دلار از بازار کریپتو شد، شرکت‌های جریان اصلی به فعالیت خود در فضای وب 3 ادامه می‌دهند. اخیراً فاش شد که آمازون از طریق (AWS (Amazon Web Services وارد همکاری با Ava Labs شده است تا فناوری بلاک‌چین در صنایع مختلف سریع‌تر پذیرفته شود. AWS قصد دارد امکان پشتیبانی از زیرساخت‌های Avalanche و اکوسیستم برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) را با فقط یک کلیک در دسترس قرار دهد.

به غیر از آمازون، تعدادی دیگر از شرکت‌های جریان اصلی نیز برنامه‌های خود را برای گسترش NFT و سایر ارزهای دیجیتال در سال گذشته اعلام کرده‌اند. در ماه نوامبر، سونی اختراع سیستمی را ثبت کرد که می‌تواند برای ردیابی، ایجاد، استفاده و انتقال دارایی‌های دیجیتال ایجاد شده در یک بازی مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، غول سرمایه‌گذاری Fidelity نیز به قصد نفوذ بیشتر به ارزهای دیجیتال و Web3، در دسامبر سال گذشته از سه برند تجاری جدید رونمایی کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH